Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 15 maj 2017

En föreläsning som kan gå hur som helst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitter här och snurrar på en hårlänk alltmedan jag tänker högt hur jag skall uttrycka mig på bästa sätt inför morgondagen då jag skall ha en föreläsning på Hundcenrat i Uppsala, där jag skall försöka tala människor tillrätta, ja alla hundägare som sluter upp förstås.


Det har länge legat och gnagt i min hjärna, och jag anser mig nu tvingad att föreläsa i just detta prekära ämne!!!!


Vad kan detta handla om undrar ni säkert, och så tänker jag ofta också i detta ämne.


De som har en eller flera hundar är vad jag antar verkliga hundälskare, eller hur?????


Men kära läsare tänk nu efter då ni kanske dagligen möter dessa hundägare ute på stan eller i spåret eller bussar, tunnelbanan, pendeltågen, what ever!!!!!


Vad ser ni då?

Jo, jag har räknat efter lite och har kommit fram till att cirka 99% av dessa hundägare ser ut i ansiktet som om de svalt ren ättika, innan de skulle gå ut med hunden.



?????????????????????????????????????


Stela i kropparna, munnen som ett streck, ofta stirrande rakt fram, utan ett litet litet leende syns i ena mungipan ens en gång.nej de ser ut som detta är en av de värsta vandringar de har gjort??????????


Jag förstår icke detta faktum, varför har man en hund då man tydligt visar att det är bland de värsta man gått igenom i sitt liv???????????????????????

Det är väl helt fantastiskt att under några år av sitt lilla liv få möjlighet vara en glad och lycklig hundägare, eller har jag fel? Rätta mig då i så fall!

Om detta skall jag tala om imorgon, men det vet icke den inbjudna hundägande publiken!!!!!!!!

Tror ni att jag klarar mig helskinnad ur detta????

Så håll tummarna för mig, för jag talar för djuren som ni vet, och människor  ska lära sig hur de skall uppföra sig som hundägare, för det är roligt att ha en hund som ger så mycket kärlek , de får människor att komma ut i ur och skur, vilket leder till ett friskare liv, så herre min je, se inte så bittra och sura ut bara för att ni valde att skaffa er en hund hälsar er Honorine som känner lite som om jag kan komma att behöva sätta fram benet i morgon också och fälla en eller fler surmulna hundägare...

1 kommentar:

  1. Käära Honorine. Detta kommer att rent av bliva FINEMANG!!!!!!!!!!!!!

    Jag likar väldigt mycket att dessa "lyckerliga" vovsingägare EJ innehava någon vetskap om vad ditt talarämne komma att bestå av. Så, Käära Honorine. lusläs skälva hedern samt äran ur dessa så förbålt uttråkade personager, som gjort det stora felvalet att bemöda sig om att förskaffa sig en liten oskyldig jycke,
    hälsar dig en som håller en spänn uppå dig,
    Ruban

    SvaraRadera