Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 20 november 2011

Arne har byggt ett litet gym idag......

Tänka sig! Denne lille smålänning, så han donar och tänker ut allt så enkelt och finurligt....
Då jag under frukosten konstaterade att springa fort och långt kommer att göra mig alltför tunn innan Nobelfesten, så smög Arne iväg och redan vid eftermiddagsteet så kom han intassande med mössan i handen.
- Ja se Grevinnan skulle kanske vilja prova en liten sak jag snickrat ihop.
Jag bara kunde nicka till svar då munnen var full av wienerbrödet och kaffe, och strax var han tebaks(som han själv uttrycker det) tillbaka med en ribbstol, två långa grova rep med romerska ringar som han snabbt fäste i taket i gröna kabinettet, ribbstolen på väggen, ner med tavlan av  Degas dansöser.....
Och sedan , ja sedan hämtade han in ytterligare en sak....Då höll Grevinnan på att svimma.... En plint med tillhörande svikt, en sådan som jag minns med fasa från min skoltid, då jag alltid fastnade mitt på plinten, och blev sittandes där......
Men  nu så visade först både Arne och sedan Toivo hur det skulle gå till.

Toivo gjorde fantastiska akrobatiska nummer i de romerska ringarna medan Arne hoppade som en yster älgkalv över plinten som numera står mitt på golvet i kabinettet.

Lilla Elsa klättrade upp och ner i ribbstolen som en skållad råtta......
I den här lilla instruktionsfilmen som Arne lämnade med, så har jag lite olika övningar att träna på!

Detta ser jag fram mot med stor förtjusning! Vilken kropp jag kommer att ha den tionde december.......
hälsar en ytterst träningsvillig Grevinna See you! HS

4 kommentarer:

  1. Ring, ring, riiiiiiiiiiing!!!!!!!
    - Ja, det är Grevinnan Honorine Stiernspez som talar.
    - Kors en sådan lång tid det tog för dig att sträcka ut handen efter telefonluren. Det är Rubina.
    - Ja, jag hör det jag. Vad förskaffar mig den äran?
    - Jag skulle så väldigt gärna vilja komma och leka med dig.
    - Nu får du allt vara lite tydligare.-
    - FÅR JAG KOMMA OCH LEEEKA MED DIG???
    - Men inte behöver du väl skrika så. Jag hör alldeles utmärkt till skillnad från......
    - ...hör nu på kära Honorine. Ryktet har nått mina så pass känsliga öronsnäckor, att den så utomordentligt Småländske Arne har snickrat ihop ett litet gym till dig.
    - Det stämmer.
    - Vill du vara vänlig att tugga ur munnen innan du talar. Det är ofint att ha mat i munnen.....
    - ... Jag ska bara svälja ned Wienerbrödet. Jag bara MÅSTE få i mig ett sådant. Annars löper jag risken att tyna bort efter detta löpande. Jag kan redan se hur revbenen spretar åt alla håll.
    - DET min vän, var just vad jag befarade. Detta infernaliska rusande med pannlampa och allt. VET du icke att sådant tynger ned själva pannloben?
    - Du ville komma och LEKA med mig, sade du.
    - Ja, kanske inte direkt leka. Snarare svinga mig i ribbstolen, eller dylikt.
    - Men då kan du inte bära silverrävscapen. DET förstår du väl?
    - Ja visst, kära Honorine. Jag hade nog mer tänkt mig att komma i Safaridräkten. Den ÄR så praktisk och bra, på min ära. Sedan tänkte jag så här. Om jag låter bli att fästa benlindorna, så kan de användas så där tjusigt som de så nätta Idlaflickorna gör, då de snurrar sina sidenband.
    - Ähhumm.
    - Kan du se det framför dig, kära Honorine?
    - Tveklöst ja. Och jag vet inte om jag vil....
    - ... NU skall du ICKE vara på det viset, utan låt nu Grevinnan Rubina få visa hur sådant går till. Sedan önskar jag mig att Arne visar upp sin ypperliga lekamen så han svingar sig i dessa så Romerska ringar.
    - Nja, Arne har nog annat för si....
    - ... men KÄRA Honrine. Icke skall du väl ideligen avbryta mig då jag framställer så pass ynkligt små önskemål. Seså. Se nu till att han är på plats. Jag anländer i rödaste rappet. Det blir jag som sitter vid ratten, så se till att inga kusar är ute och spatserar i allèn, vid pass 17:21,5. Då säger vi så. Det är ALLTID så pass givande att samtala med dig, kära Honorine. Du är en av de få som låter mig tala till punkt.
    Adjöken så länge.

    SvaraRadera
  2. Devavälett jääääääääla gnat om dedära Noblellpartajet ellervareheter. VEM skiter inteide troru? Här på stillot blire iallafall intenåt partaj skaruveta. Deenda some bra mere e att ja entligen få spana in svärmorsan föreju på TV. Devabade.
    Pussokram
    Franke

    SvaraRadera
  3. Bäste Frank Fångkvist! Du hra tydligen ICKE tagit till dig av föregående råd härifrån att lära sig att skriva på ett korrekt svenskt språk. Ska detta vara så infernaliskt svårt????
    Jag ska redan vid pass kl. ot.00 ringa Överrikschefen och be att de fråntager dig såväl penna som papper, sedan kan du sitta i din bur och kvittra bäst du vill. Här ute i friheten är det skönt att leva hälsar HS

    SvaraRadera
  4. Dinkelidunkelidoja heter en grön papegoja. PRESIS så låteru. Jaeväl förfan ingen jååågel. Deeju du som fått pippi. Vaskaja me pena å paper till? Omja vill klotra så sprejar jaba däraja vill. Ring du till skefen. Ja bangar inte surru. Deeba å je hanett paket röka så skiter väl han i vaja jör. Flåsa påru ba där ute på bystan. Jae van vid stilloluft. Basåruvet.
    Frank ÄDELKVIST. Deeru som inte kan stava rett. ÄDELkvist skareva.

    SvaraRadera