Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 20 november 2011

Mitt nya sunda liv.....

Nu på morgonen blev det en lugn joggingtur runt sjön, i sakta mak tog jag mig runt santidigt som jag mediterade. Väl hemma så ägnade jag mig en timme till gymmet, där favoriten redan är ribbstolen. Göra korta intervallhopp upp och ner på den, och slå en baklänges kullebytta var gång, det känns ska ni veta kära vänner. Men oj vad det gör gott.

Jag har från och med idag och framåt instruerat min lilla personalstyrka att det är totalt FÖRBJUDET att på säteriet servera kaffe, feta gräddsåser, och wienerbröd!
Nu dricker jag enbart mitt specialbeställda te från Fortune & Masion i London. Jag äter kruskagröt med mängder av gårdens äpplen till. En liten sallad då och då, men fö. bara träning, och utrensning av alla kroppens slaggprodukter. En liten topsecret! Jag tänker komma i en storlek XS, ja så är det! XS, det ni, då står Silvan och Maddies där med sina kolossalstora klänningar, och världens blickar riktas som vanligt mot petit moi!!!! Jag är inte på något sätt egoistisk eller tänker bara på mig själv, absolut ICKE, men nu är det som det är, vi avkommor efter salig Hermine Hägerflycht har goda gener, mer behövs icke sägas i den saken....
Ja, så här se min frukost ut nu för tiden!
Se så fint Arne har plockat in äpplena från trädgården och gjort, ja det är väl en" instillation" om något?
See yoy hälsar HS

3 kommentarer:

  1. Men NUUUUUUUU är jag ordentligt oroad, kära HONORINE!!!! TÄNK om du får en sådan där sjukdom som heter någonting på "bullar"!!

    Att ta dig ända ned till XS, är rent fördärvligt.
    Den lilla 9-åriga flickan som mjölkbudet bruka ha med sig vid den dagliga leveransen hit till Rubinsteinska, har till och med HON större storlek i sina kläder. DÅ skall du veta, kära Honorine, att hon är av högst normal i sin ungflickskropp. Då jag haft tillfälle att skåda hennes storlek, då hon tappade en av hennes tröjor ute på trappan. I DEN stod det då ICKE XS.

    Denna så Arneska installation, går åter igen ICKE av för hackor. Denna gång får vi skåda ett antal äpplen, som jag tyvärr icke får klart för mig om dessa är ordentligt avtvättade från diverse ekorrar, små sidensvansar samt ett antal små skogsmöss framfart. De KAN ju ha smygätit en aldrig så liten bit från dessa frestelser.

    Nästa gång denne man skapar något nytt, kanske det blir "Herr Arnes penningar", som ligger i en vackert upplagd hög någonstans där han anser att de gör sig bäst.

    Tacka tusan för att du längtar till Nobelfesten, om du skall gå och småsnaska på denna så grå kruskagröt. Du ÄR ju trots alls icke mer än människa. Jag är helt viss om att även dina anfäder medhåller mig i denna sak.

    Allt detta tjat får du höra, enkom för att du är så värdefull för mig,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Ja kära vän,jag måste då bekänna ännu en synd! Jag tog en litet glögg och en handfullpepparkakor i gårkväll!!!!! Lilla Elsa och Toivo har såsmått satt igång med julbaket, och deras pepparkakor gjorda på ett recept som användes här i huset ren i början på 1800-talet, ja de är gudomliga, mycket sirap och kryddor i......Efter denna frossa hängde jag i de romerska ringarna under säkert två timmar och utförde saltomortaler en masse!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, kära Honorine! VAD mer kan jag säga, än att du är då en riktig baddare på att så frenetiskt svinga dig i dessa så fruktade Romerska ringar. Och allt detta endast för en ynka grabbnäve pepparkakor. Sedan må receptet vara från 1800-talet, så mycket det vill. Självfallet är jag helt införstådd med att dessa är fenomenalt läckra. Exakt hur många skutt över denna så förhatliga plint anser du vara nödvändiga, för att få bort denna kalori du fått i dig då du tog en klunk av denna glögg,
    undrar,
    Rubie

    SvaraRadera