Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 7 november 2011

Rubina börjar skissa på vår gemensamma resa.....

Ja, där blev vi sittande i den inre hallen hos mig på Hornberga och pokulerade om allt och inget. Jag ringde upp Arne och lilla Elsa som fick vända bilen med överblivna delikatesserna och återkomma hem, då Rubie ABSOLUT skulle ha en skiva rökt fårfiol, och ett par av de otäcka tyska korvarna tillsammans med portvinet!!!!!!
Ja, då ringde Allan och hörde sig för när de skulle anlända, ja, herre min je vilket kaos det blev pga detta med Rubies förning!!!!
Nåväl, det slutade bra, Allan kom åkande ner hit och var med och gnagde på såväl korvar som ostar, och mätt och nöjd tog han med en liten korg med det resterande hem till Ruth.

Sedan fick personaget ledigt och Toivo och Översten försvann snabbt till hans pörte, medan Rubina tog fram en gammal kartbok som hennes anfader själv hade upptecknat......Därifrån satt hon framför brasan resterande av den sena kvällen och gjorde rutter som vi skulle ta , då vi inom en inte allrför avlägsen tid skall göra en resa tillsammans, samtidgt som hon övade på Swahili  och de mest vanliga förekommande glosor så som "Vad kostar detta, det är alldeles för dyrt" och
"Var finns det en bra restaurante, som icke servera apa på menyn?"
Ja, vi har som ni alla förstår mycket trevligt på våra sammankomster, och då jag drog mig tillbaka till paulunen så satt hon där och nedtecknade färdvägen med stor intensitet och fermitet, och hörde inte att jag sade Godnatt, men nu då jag smög in i ett av gästrummen, jodå, där låg hon med benlindorna på och silverrävscapen över sig och snarkade så de tunna voilégardinerna fladdrade lätt!
Idag är en ny och spännande dag hälsar HS

1 kommentar:

  1. Men snälla Honrine!! Det är väl då LITE övermaga att påstå att JAG Rubina von Oben i egen hög person, skulle syssla med något så oetiskt som att snarka!!!???? OM nu händelsevis gardinerna, som för övrigt sagt är på tok för tunna, skulle fladdra till en gnutta, kan jag härmed upplysa om att det är ett kolossalt korsdrag här på Säteriet. Därav benlindor SAMT silverrävscapen. Någon lunginflammation vill jag på det bestämdaste ICKE draga på mig. I synnerhet EJ inför den stundande resan till det så Afrikansjka landet.

    Jag har kommit så pass långt i mina studier i Swahili, så att jag numer enkom drömmer på detta så utländska språk.

    Jag har nu i min enskildhet, förfärdigat resrutten vi skall använda oss av. Min salig anfader haver bistått med många penndrag, då han företog sig dessa resor. Jag tyckte mig höra ett aldrig så litet mummel från någon av din tjänstestab, att dessa länder ej längre finns på kartan. Till svar på detta, kan jag endast utbrista i ett VAFALLS!!!!!! Det skulle stort uppskattas från min sida, om du ville ha den goda smaken att tala dessa hjon tillrätta. Vet de ej att jag är av Grevlig börd, precis som du, kära Honorine.

    Det glädjer mig storligen att detta magra Ollonberg fick sig något till livs. Då jag först såg honom, var jag helt övertygad om att "Här inträder nu en slags man, som överlevt ett missserabelt fångläger". Men då han hade vänligheten att konversera mig, uppdagades det snart att denne man var synnerligen verserad. Troligen är det hustrun som håller sig med att svälta ut honom. Till vad nytta kan man då fråga sig. Detta kan man nu hålla på med till dess att f...n kommer och avlöser.

    Här är så pass trivsamt, så jag har beslutat mig för att stanna ett bra tag, då du ser så pass trött ut. Jag kan bistå dig i ALLA situationer. Gemaket är också till belåtenhet, om det nu icke vore för det så försmädliga korsdraget. Eventuella ljud som du tror kan härröra från MITT gemak, skall icke förblandas med de märkliga vilddjursyl som kanske hörs nerifrån det så magiska vatten du använder dig av, då kroppsemballaget kan upplevas en aning för stort. Således syftar jag på detta hudåtstramningsvatten. I detta vill jag då ALDRIG falla i. Praktiskt taget INGEN skulle då igenkäna mig. Nej, jag håller mig då strikt till detta verkningslösa skönhetsmedel, som denna Vicky Lamotta sprider jorden runt. Men det kanske är mer troligt att dessa så osköna ljud härstammar från det pörte som den så infernaliskt Finländske Toivo huserar i. Samt förgät EJ att även Själve Översten kan dra en eller annan timmerstock. Så fick jag ävenledes detta sagt!!



    Det skall bli mig ett sant nöje att få se, om dessa så Afrikanska kvinnor ävenledes smetar in deras så bruna kinder med Lamottas hemliga recept på absolut ingenting. DÄR kan man genast se en av orsakerna till denna så spännande resa.

    Jag har lagt ett litet meddelande på ditt toilettbord, som talar om att det är hög tid att ympa sig, så att icke diverse ickehemmahörande baciller angriper din så sköra lekamen. SÅDANT vill jag på inga villkor hava på mitt ansvar.

    Ja, det var väl allt för i natt. Jag skall omedelbart fortsätta att samspråka med dig, så snart du slå upp dina så oskyldiga blå.

    Stort gäsp och god natt,
    Ruban

    SvaraRadera