Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 2 november 2011

Roger moore med hustru .....

Jag vaknade nyss av att jag hörde ett  evigt tassande i korridoren utanför min paulun. Mitt morgonhumör innnan det franskrostade kaffet och en liten bit av något gott och hembakt är inte att leka med. Så jag flög upp och slängde upp dörren och där ser jag Roger Moore som tassar omkring i sin vita nattskjorta, och verkar inte hitta till gästrummet!!!
Så jag fick hjäpa honom åter till gästrummet, ja han har ju en ögoninflammation stackarn! Så det är inte helt enkelt för honom, men då vi öppade dörren till gästrummet möter oss hustrun som ser ut som hon skulle vilja strypa både maken och petit moi!!!!!!
- Vad f-n har du  been my dear husband väser hon mellan de vita porslinskronorna. Are you cheeting me whit one of our friends?????? Hon slängde sig dramatiskt ner på sängen och torrsnyftade så där som jag verkligen bara avskyr!
Roger var bara förstummad av hela situationen och sa ingenting utan stod där med näsduken i handen och den vita nattskjortan  vilket gjorde att han såg ut som en vilsegången stjärngosse utan strut!!

Då rappade jag i: For Good sake, take care of your husband instead of screeming and crying, he is an old man with rinit, och ska ni gästa mitt säteri so tagga ner säger jag, beacause this is my castle, and in my home you are only guests, understand???????
Tänk att jag alltid haft lite svårt med hustrun till Roger, det kan då inte hjälpas. Högdragen , det är vad hon är!!!!

Toivo och lilla Elsa kom rusande och undrade vad som försiggick, men jag lugnade dem och nu sitter jag i mitt arbetsrum med kaffe, en liten bit gofika och mina morgontidningar. Nu ska jag se om det blir någon ordning med finanserna i Grekland, och om journalisterna som olagligt togs sig in i Oil Lundins land trasslar sig ur hela historien med äran i behåll. Och titta där!!!!! En helsida om mitt framträdande i Korskyrkan!!
Det sparar jag tills ikväll tror jag.Bilden på mig och Gustaf Björnsson är alldles förtjusande! Så ung jag ser ut!!!!

Ifrån gästrummet hörs då icke ett ljud, så jag hoppasde tagit sitt förnuft till fånga och lagt sig och somnat om!!!
Morgonen på Hornberga säteri tillhör MIG! hälsarHS

3 kommentarer:

  1. Stackars den så vitklädde agenten, som dessutom äger ett par rinnande ögon, bästa Honorine. Och som om detta nu icke vore nog, skall han behöva tassa så frenetiskt utanför din dörr ditt sovandes gemak. Jaha, och som tack för att du offrar ett par minuter av din så dyrbara sömn, för att ledsaga 007 tillbaka den lagvigda hustruns ursinne, behöva få dessa skopor av ovett. Att där via dessa så porslinsartade tänder, höra dessa okvädningsord till tack för återbörandet till den äkta sängen, stiger över mitt förstånd. Tack och lov för din så tankvärda rap, som kom exakt i rättan tid. Kommer denna Hustru att sitta vid ditt frukostbord nu på morgonen för att avnjuta din gästfrihet efter de så fula tillmälena hon öst över din oförtjänta kropp.

    Vad i hela fridens namn skall den så verkligt lilla rara Elsa tycka om detta. Sådant kan hon ju rimligtvis icke vara van vid. Den lite mer Finländske Toivo, är troligen lite mer hemma i sådana ordval, då han stundom förmodligen tager sig ett eller annat bastubad, tillsammans med lite mer råbarkade personer.

    Här kan jag tyvärr endast giva dig det enda rådet som står till buds. Hiva ut sagda tant inom det snaraste, samt låt denne Mr Moore få stanna ett tag för att på så sätt vila sina troligtvis så trötta öron. Här på Rubinsteinska står porten redan öppen, då jag är beredd att låta henne husera här, till dess Mr Moore anser att det är dags att draga sig hemåt. Anledningen till att just MIN port är öppen, tror jag nog att du kan ana dig till. Det är dags att avläsa lusen av en dylik person. Här kan hon ju alltid göra sina förkastliga försök att utbrista på ett otillbörligt sätt. DÅ skall hon få höra på ett annat, må jag säga.

    Då jag redan avnjutit detta enorma reportage du har framför dig, kan jag omtala, att det blev självfallet enkom magnifik kritik från samtliga kulturknuttar. Även om du vill spara detta till aftonen, tror jag icke att jag sagt för mycket i den saken. Ville bara sprida en gnutta glädje, nu efter nattens oförskyllda anklagelser,
    hälsar dig,
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Tack kära Ruban! Hos dig kan jag alltid luta mitt huvud, då det tynger, och sådana vänner är värda sin vikt i guld ska du veta. Men nu har hustrun varit medgörlig och trevlig de stunder jag träffat henne här. Men visst är hon en högdragen ragata!!!!

    SvaraRadera
  3. Där kan jag endast medhålla dig. Ävenledes du, bästa Honrine, är värd din vikt i, ja, varför icke vitt guld? Denna Hustru visar tydliga tecken på att icke vara fostrad av personer som kan sin sak. Men, är man nu en gång en simpel person av "folket", kanske man icke skall förvänta sig mer av en dylik. Skaka endast av dig obehaget, likt en Bordercollie,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera