Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 26 november 2011

Jag kunde bara inte motstå dem........

Några trevliga timmar på Harrods! Min privacy shopper visade mig runt , och jag fann på skoavdelningen GENAST ett par som jag så att säga köpte på stående fot. Ett par" bra att ha skor". Ja, sååå gammal är jag ännu icke att det skulle vara några som helst svårigheter att springa omkring i dessa, om nu någon skulle fundera.....Mycket nöjd är jag med dessa chicha skor!

Sedan hittade jag lite till Rubina, hon värnar om kvalitet och  strikt elegans, och där fanns lite grann att välja mellan.Dessa skor och passande väska i äkta chevreaux kommer att passa henne som handen i handsken.Hoppas du blir nöjd med detta Rubie lilla?

Ja, och så shoppade jag upp mig på ett par Diorglasögon, i äkta guld, fantastiskt snygga, och jag som behöver "gömma mig" ibland för att få vara inkognito är så nöjd med dem.

Men någon klänning till Nobelfesten fann jag icke där, utan fick snabbt ta en taxi till Heatrow för att med SAS  ta mig direkt till Arn och hem till samhället där organisationen Vita Krysset väntade på att jag skulle öppna årets Julmarkand! Puuuuh!
Jag måste bara visa er en bild på hur byborna varit duktiga att sy och brodera inför årets julmarknad, jag är mäkta imponerad. av dessa duktiga damers flit!

Men nu har jag gjort mitt, och kör hem till Hornberga för att dressa om, pusta ut en stund, och så ska jag in till stan på middag hos Familjen Langensköild ikväll, på Öfre Östermalm, Villagatan 1 närmare bestämt.

Hur hinner jag med allt undrar ni säkert? EFFEKTIVITET mina vänner, det är vad det handlar om. See you! HS

5 kommentarer:

  1. Jag är dig evigt tacksam KÄRA Honorine, då du så exakt funnit icke mindre än både skor SAMT dithörande handväska!!!! KUNDE det bli mer perfekt????? Det enkla rungande svaret är givetvis NEEEEEEEEJ!!!!!! Du ÄR då en pärla, på min ära. Nu kan jag således byta ut min gamla handväska, som med åren blivit en aning nött. Detta beror då icke enkom på normalt slitage. Nej, saken är den, att den tyvärr måste nyttjas i sammanhang som har lite mer med handgemäng att göra. Det är då givetvis Själve Översten som kan få sig en släng av den, då han icke uppfört sig så som jag anser att han nu en gång SKALL göra. Men detta var nu ingen nyhet för dig, kära Honorine. Jag är ju som bekant, en aning mer bestämd, då det gäller mina tjänstehjon.

    Så onormalt snabbt du hann med att ta dig tillbaka till Säteriet, för att där utgöra värdinna då den så både stora, samt viktiga dagen, då Vita Krysset skall ha julbasar.

    Vad annat kan jag göra,än att medhålla dig i frågan om dessa så hemgjorda broderier. Idel julassociationer, må jag då säga.

    Har detta så skrangliga Ollonberg pallrat sig till hospitalet, för att där besöka den egna hustrun? Har han ens noterat att hon icke befinner sig inom räckhåll, för att då och då förpläga honom med icke allt för smakliga måltider??

    Nu får han således ytterligare en chans att briljera bland dessa så infernaliskt försvarslösa broderidamer. Han vill troligen göra dem sin kur. Passa på att eftertitta att han icke lurar dem i fördärvet, genom att tilltaga sig det gement enkla tricket, som att erbjuda dessa så skira varelser på icke mindre än bröllopskonfekt!!!!!

    Så ohemult trivsamt att få sammanstråla med den så eleganta familjen Langenskiöld. Det är nu något jag själv skulle vilja deltaga i, men man kan ju icke få allt, som bekant. Icke nog med att de är så gemytliga. De HAR ju en gång den absoluta ultimata adressen. DET vet alla som bor i detta så avlånga land!! Härmed kan jag endast önska dig en angenäm afton,
    hälsar dig Rubina von Oben, som själv skall tillbringa tid med en gammal "bekant".

    SvaraRadera
  2. Så förtjusande att höra att du kära Rubina tilltalades av såväl skor som väska. kanske du kan komma ut till säteriet under morgondagen för att få dessa små vänskapsinköp????undrar en helledig Honorine....

    SvaraRadera
  3. Jag IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILAR, kära Honorine. Det är så att jag knappt kan bärga mig. Passar det dig om jag stiger innanför det Hornbergska Säteriets trösklar vid pass 04:37?????
    Jag vill ju icke anlända FÖR tidigt.
    Ser fram mot detta,
    hälsar dig en glad,
    Rubie

    SvaraRadera
  4. Godmorgon! jag vaknade av rivstarten och då gruset sprutade över fönsterrutorna, och kom ihåg att du skulle anlända i tidiga morgonväkten för att hämta din presang. Hoppas du är nöjd med dessa och att de passar dina fötter respektive hand. De var ivart fall borta och kartongerna låg slängda på golvet i inre hallen, så jag förstår att du var aningen upprymd hälsar HS

    SvaraRadera
  5. Jag är ju nu en gång så kolossalt försiktig i min framfart, kära Honorine, så jag ansåg att hela Säteriet praktiskt taget sov. Därmed tog jag det säkra före det osäkra, och bara rafsade upp det så pass eleganta paketen.

    Fotbeklädnaderna sitter så som gjutna på mina små fossingar. Det VAR väl dock en evinnerlig tur att du valde storlek 46,5. Ett halvt nummer större hade dock icke skadat, men dessa BLIR så fantastiskt bra. Därmed tror jag att jag ej är i behov av nya detta sekel. Handväskans grepp är förträffligt. Har redan provat schvunget i den. Den är lite mer styrka i denna, om jag jämför med min gamla, så jag är mycket belåten.

    Penningarna har jag placerat i pepparkaksburken, som är placerad på tredje hyllan till vänster om en av den så Småländske Arnes installationer.

    Jag ÄR så tacksam över denna så flotta gest,
    hälsar dig en elegantare,
    Rubina Algotte Formidable Gondoljäre von Oben.

    SvaraRadera