Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 16 november 2011

En mördad man....

Man har alltså hittat en manskropp liggandes i vattnet nere vid Gnisvärd, troligtvis mördad. Detta har hållits hemligt några dygn, då man misstänker att mordet har ett samband med ett annat mord begånget för ca tio år sedan på nästan samma plats, och där det fortfarnade inte har hittas någon eller några gärningsmän, men tillvägagångssättet är lika. Därav har man tillfrågat mig om hjälp, då jag skrivit ett filmmanus med konstigt nog en liknande händelse alldeles nyligen!!!!!! Det känns lite obehagligt att se att min historia som är helt påhittad nu dyker upp i verkligheten????? Vad kan ligga bakom dessa mord, och hur kan jag beskriva dessa  undra man naturligtvis hos polisen på ön?????
Jag lägger min Grevinniliga panna i djupa veck och försöker att analysera mitt tänkande inför den historia jag skrev och hur jag tänkte då.

Överkriminalkommisarien Strömlek och jag har suttit sedan tidiga lunch och fram tills nu, utan att ha kommit så mycket närmre  en lösning, men nu är det avslut för dagen och vi tar oss en smörgås och en öl inne på Lindgården, innan vi går till sängs, ja inte med varandra naturligtvis, utan var och en för sig, och så får vi fortsätta våra gemensamma förhandlingar i morgon och hoppas komma närmre en lösning på detta hemska brott, som jag på något sätt känner mig involverad i !!!!??? HS

3 kommentarer:

  1. Jaha, Kära Honorine!! HÄR kan man klart och tydligt avläsa vådan av detta eviga författande. Jaha, så har du då tydligen begått ett frukatnsvärt misstag, genom att låta detta TILL och med cinematiseras. VAD skulle det nu vara bra för, kan man stilla fråga sig här hemma på det trygga Rubinsteinska.

    Om, säger OM det nu skulle vara på det bistra viset att du är i behov av en ytterst trovärdig bekräftelse på ditt alibi, så VET du naturligtvis var jag befinner mig. Som i ett enda huj kan jag komma till Visby. Särskilt NU, då jag vet att Cessnan står laddad och klar på bana 01 på något ställe som tydligen kallas Bromma. Ja ja. Om så skulle bli fallet, kommenderar jag enkom droskchauffören till denna ort.

    Nu är ju i och för sig icke just DETTA det primära problemet. Jag tänker då på resan till Bromma. Nej, där står du med mord upp till knäna, medan du intager en smörgås MED öl. Du vet väl att seriemördare är ICKE att leka med. Så passa noga på var du befinner dig.

    Att ni sedermera gick till sängs, visserligen var och en för sig, men ändå, KAN göra att denne nidingsman åter igen kan gå till bister handling, medan John blund hela tiden öser en obeskrivlig mängd sand i dina ögon. Se till att stiga upp i arla morgonväkte, för att därefter avpatrullera ALLA stränder du kan uppbringa. Tydligen har denne farlige person en viss fäbless för just detta element.

    Ursäkta en fråga så här i förbifarten, men VAR det denne Lars...Trier som regisserade detta manus, som därefter blev den så fatala filmen.

    Har du kanske skådat in i gärningsmannens hjärna vid något okontrollerat tillfälle?? Om det är på det viset, kanske du kan frammana denna så förskräckligt obehagliga känsla igen??
    Sätt dig ned. Gärna obekvämt, samt tänk hårt på denne så motbjudande Trier, kanske du kan associera till något som närmar sig orsaken till att du fick just DEN idèn.

    Måtte nu alla kommissarier som kommer i din väg, förstå att du ICKE har något med detta att göra. Att du enkom kan komma med teorier hur denne person tänker,
    hälsar dig en startklar?
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Jag tar detta på fullaste allavar som du förstår, och har därav bett Erik langenskölid placera sin Cessna idag vid pass 12.45 på just bana 01 för en snabb överresa till ön , och att du där kan vara mig och Överkriminalkommisarien behjälplig med dessa makabra mord, där jag syntes bli alltmer involverad.....Så skynda dig nu, på med benlindor och safridräkt, det blåser friskt här vi havet! Vi hämtar upp dig på Visby Airport, givetvis förklädda, men jag har ett tecken som bara du känner till, hoppas du minns vilket? hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Benlindad och startklar, kära Honorine. Kan vara på plats om ett par timmar. Jag är laddad ända upp till hakorna.

    Givetvis känner jag till ditt lilla hemliga tecken. Enade vi stå, söndrade vi falla. Eller en för alla, alla för en. Tager med Edgar Allan Poe´s första detektivroman, för att lättare kunna finna marodören, hälsar dig en startklar,
    Rubie

    SvaraRadera