Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 19 november 2011

Ut på morgonens första språngmarch....

Goodmorning all of you! Honorine here!
Sovit som en gudinna, och nu stundar min nya stil inför Nobelfesten. Känner mig aningens dallrig i skinnet, men detta skall motas nu direkt, och redan INNAN frukost så har jag dragit på mig salig fars gamla träningsoverall i de svenska färgerna, den fick han 1936 då han var med till sommarOS in Berlin som Svensk adelsrepresentant, och han var mäkta stolt över denna ensamble. GUla och blå smalrandande byxor med gula revärer, ganska pösiga i modellen, och till detta en anorak i solgult med den svenska flaggan på ryggen.
Till detta bär jag denna morgon min ryska mösshatt som omsluter min öron och på så sätt hindrar en öroninflammation att utbryta , om jag nu skulle ha anlag för en sådan!

Och så ska jag bara sätta dit pannlampan ifall det finns några älgar kvar här i närområdet efter jaktsäsongen!
Becksvart ute! Ganska ljumma vindar, och uppehåll!
Men då tror jag nog att den ryska mösshatten får stanna hemma, och jag tar istället min lilla kration från Helisinki, inköpt någon gång efter krigsvintrarna på fyrtiotalet av Hermine Hägerflycht.
I den här lilla smulan får håret fladdra fritt och den är också rätt söt om jag så får uttrycka det!!!!

Nej nu mina friends, så ska jag ge mig iväg, här skall slankas celluliter, brännas fett, stramas upp, för vad gör jag inte för att se bäst ut på Nobelfesten 2011?  Jag springer nu......runt sjön.......see you hälsar en morgonpigg och upprymd HS

8 kommentarer:

  1. Godförmiddag kära Grevinnan, det är tjänstgörande HÅVMARSALK som ringer.Jag ville bara hälsa från familjen att de gärna vill veta iförväg vad Grevinnan skall bära för stass under middagen, Silvan är så orooooolig för att hamna i skymundan av Grevinnans eleganta kreationer såsom varit fallet de senaste åren....
    Detta är bara en liten som vanligt folk skulle säga:en hint om att kanske tona ner något!!!!
    Med vänliga hälsningar HÅVMARSALKEN på Holmdrottningens slott

    SvaraRadera
  2. Jaså minsann , det är DEN tonen, då ska Honorine göra sitt bästa för att denna gång glänsa mer än alla de andra ihop!!! jag smider planer här på mitt lilla säteri vid Mälarens strand uti Södermanland hälsar en upprymd och förtjust Grevinna

    SvaraRadera
  3. Kära Honorine! Först en aldrig så liten varning. PASSA dig för denna HÅVMARSALK!! Det kan du redan i förstavelsen utläsa, att denne person enkom går med håven. Gör för all del exakt som du vill,
    råder dig en extremt upprörd,
    Rubina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Kära Honorine! Du är ju så vacker som du är. Så varför försöka springa ifrån dina celluluiter?? Men detta kanske icke är den huvudsakliga orsaken till att du riskerar att insupa allt för mycket syre i dina lungspetsar. Denna outfit du så kärleksfull beskriver, låter ohemult tjusig. Icke hade då jag den minsta lilla aning om att din "söta" fader var en sådan hejare på de lite mer idrottsliga. Att få den äran så som adelssrepresentant redan vid sommar OS 1936!!!!!!!! DÅ fick jag helt klart för mig, vem du så starkt brås på. Detta så atletiska uppträdande har vid vissa tillfällen satt en del myror i min så proppfulla huvudknopp. Därav dessa så infernaliska hudåtstramande bad i icke mindre än i själva Mälarens vatten. AHAAAAAAAAAAAAA!!!!

    Tänk så jalu jag blir, då du nu åter igen uppvisar ytterligare en magnifik huvudbonad. Ett eminent gott val, då du föredrog denna skapelse från icke mindre än det så Finska vinterkriget. En sådan önskar jag mig av den så snart stundande rödklädde orakade mannen, som plägar göra visiter i såväl slott som kojor, någon gång mot slutet av December.

    Har du alldeles själv framkommit till att det är ytterst klokt att bära pannlampa vid slika tillfällen? Att passa sig NOGA för dessa så vilt skenande älgar som kan fritt löpa amok, är troligen ICKE att leka med. Då du bär denna lampa, kan du med ett enkelt handgrepp blända denna så hiskligt vilda konung av själva skogen.

    Jag skulle narras storligen, om jag nekade till att jag icke skulle vilja se detta framrusande i vildmarken, av själva Grevinnan Honorine Stiernspetz. Jag misstänker att även de så högintressanta "veckotidningarna", sjuder av intresse. Passa dig således för lömska fotografer som kan lura i praktiskt taget vilken buske som helst,
    hälsar dig,
    Rubie

    PS
    Håll för Guds skull för dina öronsnäckor då du löper. Som du själv sade, vet du ICKE om du tillhör denna så olyckliga folkgrupp, som ådrager sig icke mindre än öroninflammation.
    DS

    SvaraRadera
  5. Tack för dina goda råd i aldrig så sinade ström, jag lyssnar villigt och ivrigt, och jag HADE öronsnäckor på mig vid den andra språngmarchen nu i eftermiddag, och tänka sig, alla celluliter är så gott som försvunna redan!!!Otroligt så fort det fungerade. Jag får vara aningen återhållsam med dessa språngmarcher tror jag om jag inte ska hinna bli anorektiker innan decembers i gång.

    SvaraRadera
  6. Det var väl evigt talande om dessa cellosar. Jag har icke den blekaste aning om vad nu detta är. Men eftersom du talar om dem, så är det väl något modernt, kan man tänka.

    Hur pass många rusningar har du medhunnit i en dag som denna? Är det till att försöka sig på att uppnå födelsevikten, eller VABA?? Det GÅR ju icke an att vara för mager, då du skall inträda i denna så Nobla lokal där penningar skall strös för vinden. Vore det icke en aning förargligt om INGEN noterar att du är där, på grund av denna så hiskliga viktminskning. Men det är ju klart. Klänningen bör ju för Höge Farao synas i alla fall,
    hälsar dig,
    Rubina von Besserwisser

    SvaraRadera
  7. Nu tror jag minsann att självaste Grevinnan på Rubinsteinska är lite smått avundsam, eller?????
    Jag kan med rätta förstå det, då det är en viss skillnad på oss, ja inte vill jag påstå att du är tjock på något sätt, men men i jämförelse med petit moi så är det nästan på gränsen....Själv studsar jag vidare på svikten och rakt upp i de romerska bågarna , gör en frivolt för att sedan kasta mig raklång mot ribbstolen, det du, det skulle du ICKE klara av hälsar en otroligt vig HS

    SvaraRadera
  8. Detta kan jag tillstå!! Mina allra främsta meriter ligger kanske icke just i detta så infernaliska svingande i diverse redskap. Däremot förstår jag om du känner dig en aning tveksam inför mitt gracila benlindesvävande uppträdande. I DET fallet är jag helt övertygad om att även Grevinnan Honorine med alla hennes anfäder, uppvisar en icke klädsam avundsjuka.

    Vill du påstå att jag med mina ynka 112 kg, på något sätt skulle vara en smula överviktig?? Viktig, JAAAAAAA, men EJ i fråga om kilon SAMT hekton. Du VET ju att jag är begåvad med en extremt kraftig benstomme. Det har jag ärvt i direkt nedstigande led från farmors ädla faster Gromilda. Detta fenomen är enkom till för att yvas över,
    hälsar dig en NÅGOT undrande,
    RUBINA

    SvaraRadera