Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 9 november 2011

Min överman...är en kvinna....

Kära vänner! Ni lever i en lugn och stilla värld kan jag ana, om man så jämför med mig och mitt liv!
Här är inte en lugn stund sedan min kära väninna invaderade  Hornberga. Här pågår full fermitet under dygnets alla timmar!!!!
Som ni alla vet så har jag och Grevinnan Rubie en resa på planeringsstadiet, och där nu riktlinjerna  dras upp
på ett oerhört märkligt sätt, men jag säger det inte högt!! Ty då kan uppstå problem i vår vänskap!
Själv tycker jag att man skall använda sig sig av de senaste uppgifterna och informationen som finns att tillgå.
Inte min kära Rubie...Nejdå, hon talar om pannlampa, och ett gammalt tält som hennes anfader hade då han jagade leoparder och lejon i början av förra århundrandet." Kunde farfarsfar åka och bo så, så duger det till oss också, och billigare än så kan det inte bli".
För hur ska jag kunna påtala att detta hör till en gammal epok!
Nåväl, nu har vi avnjutit en god frukost i glatt samspråk, med ett litet aber. Ruban vill endast tala Swahili med svensk brytning iofs. men jag har LITE svårt att hänga med, men det låtsas jag inget om, utan talar på så gott jag kan, och svarar på det jag är bäst på, nämligen Franska......Så  det har varit ytterst internationellt hela frukoststunden kan jag lova. Toivo som serverat har icke sagt ett ord, han bara stirrade så där märkligt på oss, och jag hörde hur han mumlade mellan tänderna: säääääärringaaarrrr!
-Vaflls skrek Rubina till, då bugade han snabbt och försvann ljudlöst ut ur lilla matsalen.......

Nu tänkte vi ta en ridtur denna ljuvliga novembermorgon , nu när dimman börjat lyfta över markerna.
Rubina har sin safaridräkt på sig!!!!!!! Undra om hon tar silverrävscapen över sig som en trofe´?
En ljuvlig morgon på Hornberga!
Rubinas gästrum!
Jag återkommer hälsar HS 

1 kommentar:

  1. Ja, kära Honorine. Nu då du visat "mitt" gemak för kung och fosterland, kan de genast begapa det så onödigt skira gardinkollaget. Här kan ni med blotta ögat skåda hur pass lätt dessa fladdrar i detta så gemena korsdrag. Jag har nu vid dags dato, vidtalat den person som agerar likt "herr`n i huset". det vill säga Toivo. Det är särdeles enkelt att skåda denna eldstad, som står så pass nära det dragiga vinduret. Med ett enkelt handgrepp kan han se till att lämpligt träslag befinner sig där, för att sedan antändas. Och med denna så enkla åtgärd, kommer ICKE något drag att uppstå. Nog om detta!!

    Här på detta Säteri, stortrivs jag. Det är bara en aning synd att du Honorine har en lite svårt att uttala det Swahiliska språket korrekt. Nu kanske du går omkring och tror att jag icke lagt märke till detta, men finkänslig som jag nu en gång är, påtalar jag det ej. Men om sanningen skall fram, och det skall den ju, så bör mer övning praktiseras.

    Denna så galoppernade ridtur vi tagit i dag, var särdeles uppfriskande. Det är bra att du vänjer din så väderkänsliga lekamen, då vi strax skall ut på det riktiga äventyret. Att knota över primitivt boende, har jag nu en gång för alla, svårt att förstå. Har nu en gång min anfader utstått detta, så kan även vi kvinnor göra detsamma. Kanske att det är de så rytande lejonen som får dig att bli betänksam i denna lilla fråga. Men jag är alltid laddad och skjutklar.

    Tyvärr måste jag än en gång komma med en liten erinran vad gäller denne som härstammar från Suomi. Då min hörsel är av prima natur, kan jag med säkerhet säga, att det hoppade en riktigt ful groda ur hans Koskenkorvaläppar. Detta ord ljöd, hör och häpna" SSSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRINGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRR"!!!!!!!!!! NÅ, vad sägs om detta så primitiva tal??? Förstår du att det kan leda rakt ned i fördärvet. En evinnerlig lycka var det dock, att ICKE denna ack så ljuva lilla Elsa var därstädes.

    Jag ser stort fram mot aftonen, då jag inviterat det så äkta paret Ollonbergs. Han ÄR ju en så finurlig mager skapelse, må jag säga. Vi skall spela Canasta, så det ryker om det. Jag vill nämligen utprova hans förlorarsinne. OM det är utmärkt, skall den så runda Ruthan allt passa sig, för risken finns att jag sätter mina hungriga klor i den, kanske icke just skönheten, men dock en mager man.

    Hälsa den lilla Elsan, att hon icke bliver nödd till att för den skull, klä upp sig i den så utsökta lilla stassen. Det går SÅ bra med den lilla svarta.

    Nu till en liten diskret fråga kära Honorine. Jag tycker mig titt som tätt höra en sorts anspelningar på min så välanvända silverrävscape. ÄR det månne på det viset att du skulle vilja ha den till skänks. Om fallet äro sådant, kommer den omedelbart att hänga i din garderob från och med i arla morgonväkte. Sådan är nu en gång jag. Att visa min uppskattning på din ädla vänskap, är mig icke främmande,
    hälsar dig Rubie, som skall taga sig en liten siesta, då natten kommer att bliva lång.

    SvaraRadera