Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 3 november 2011

En helt vanlig dag i mitt liv

Dagen har förlöpt väl efter en lätt dramatisk morgon. Roger Moore och hustrun låtsades  som ingenting då de kom ner under tidiga förmiddagen. Hans rinit verkar har blivit bättre , och de samtalar så världsvant och elegant om allt och inget.
Jag ringde faktiskt över Allan och Ruth för att de fyra kunde umgås med varandra vid och efter lunchen!
Allan som ni alla känner var som en yngling då de kom, han kysste såväl mig som paret Moore på både kinder och handen????
Vad får han allt ifrån kan man undra. Ruth är som hon är. Tyst och timid, men maken har alltid tagit den största platsen i deras familj!
Här bjöds det  på lite Canard till förrätt och en oxsvanssoppa som Arne lärt sig av sin mor en gång i tiden. Toivo bakade ett gott Kumminbröd till det och Lilla Elsa gjorde rullrån med Hjortronsylt och lättvispad grädde. Till detta ett par flaskor  Chateau Briand 1977, en årgång som icke går av för hackor!

Ja, sedan fick de roa varandra bäst de ville för jag for in till stan för att möta ,först Gustaf Björnsson för att diskutera vårt lilla program som vi också övade på idag i Konserthuset. Sedan mötte jag upp Bergy Tomgren, min lilla älskling! Han och jag tog en långpromenad på Djurgården och hann diskutera såväl vin som vatten! Vi är som samtalsterapeuter för varandra. Vi kan tala om ALLT!
När jag nyss kom hem till Hornberga så ser jag att mina gäster fortfarande sitter kvar i matsalen och pokulerar tillsammans med Toivo som är mycket glad och pratsam, hans finlandssvenska klingar så högt och ljudligt !
Konserthuset i stan! Vi stod en stund och insöp miljön jag och Gustaf Björnsson!

Och  här kommer Lilla Elsa med drinkvagnen, så trevligt! Men snälla söta du, vad har du hittat för servietter? Byt genast ut dem mot någora andra, sedan så ska vi ha en riktigt trevlig samvaro här på säteriet ikväll hälsar HS  

3 kommentarer:

  1. Jag kan klart och tydligt avläsa i ditt telegram, att jag således kan tillsluta portalen nu, då det såta paret låtsas som om det faktiskt ösregnar, kära Honorine. Det känns i och för sig lite som en lättnad, då det började dra en aning runt vristerna, så här på höstkanten.

    Så finurligt att invitera paret Ollonberg som sällskap, då du for iväg till storstaden för att göra både det ena och det andra.

    Så det vankas ytterligare en konsert i själva Konserthuset? När går den av stapeln? Bliver det samma uppsättning som i den så berömda Korskyrkan? Att Gustav Björnsson kommer att ackompagnera dig, har jag fått klart för mig, men vilken kör kommer att anlitas? Hur det nu än bliver med den saken, kommer givetvis jag att sitta på första parkett, för att medelst hörlur förstärka ljudintrycken.

    Tack RARA Honorine för den så outsägligt vackra bild du sänder på denne Mr Moore, UTAN Hustru. Det är icke utan att jag faller i en slags trans då jag skådar honom.

    Så det har åter igen spatserats på den Kungliga Djurgården med denne så triviale Bery Tomgren. Att få höra att ni diskuterat både vin och vatten, skrämmer mig en aning. Det är detta vatten som skickar larmsignaler till min hyperaktiva hjärna. Du VET väl att i vatten lurar både en och annan gädda, samt i vissa fall även fula fiskar. Dessutom skall man passa sig noga för de lugnaste vattnen. Vill du vara vänlig att tänka på detta? Att ni talar till varandra likt terapeuter, är det som oroar mig mest. Att han är i behov av en sådan, drar jag mig ICKE från att förstå. Men att du väna kvinna skall få höra både det ena samt det andra, kan vara av fördärv.

    Så fint att den så Finländske Toivo fick komma till sin rätt, i form av underhållare. HÄR kan jag tänka mig att även Hustrun vid något enstaka tillfälle okontrollerat drog en aning på smilbanden. Däremot är jag icke allt för säker på att den lite mer timida Ruthan var benägen att falla in i den trallen. Att Allan var i sitt esse, kan jag däremot tänka mig, då han verkar vara lite av en festprisse.

    En sådan evinnerlig TUR att du hann se denna så lilla fadäs den så rara Elsa höll på att begå. SERVIETTER med lysande kräftor på som i och för sig, är en vacker dekoration, men kanske inte nu längre, höll på att framläggas till dessa gäster. Men så är du nu en gång för alla en kvinna med ögonen på skaft. Det gäller att aldrig missa det allra minsta, då man för stunden är värdinna.

    Jag får väl hoppas att nu Allan Ollonberg är mätt och belåten, så att han inser att det kanske är dags att dra sig tillbaka till Ollonberga. Kommer det äkta paret Moore att överbliva även under denna natt? Troligen kommer det ej att tassas i korridorerna under natten, då hans rinnande ögon tydligen är på bättringsvägen.

    Då du lyckligt och väl befinner dig i paulunen, bör du starkt undvika att framkalla denne Bergy Tomgren på dina näthinnor, då han är ett fördärv för dina kranskärl i hjärteroten,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Bästa väninna! Du misstar å det grövsta då det gäller Bergy. Han behöver någon tillitsfull kvinna att tala ut med om sina drömmar, sina hjärtesorger, sina osv, och det är Då jag kan träda in. Vid mina mogna år har jag en icke oförbrukad visdom att erbjuda honom, ingenting annat. Aldrig en man i mitt hjärta eller hus säger jag och står fast vid detta. Jag är mig själv närmast och trivs bäst på detta sätt. Så Rubie, du behöver icke lägga några bekymmersrynkor i pannan för min skull hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Ojsan, bästa Honorine. Visst vet jag att du är en klok kvinna, men att bli så pass förnärmad då jag bara..... Självklart skall du hela Bergy Tomgren. Det kan han tydligen behöva. Pannan är nu utslätad till närmst oigenkännlighet, samt skall så förbli, på min ära,
    hälsar dig,
    Rubina Algotte Formidable Gondoljäre von Oben

    SvaraRadera