Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 12 november 2011

C-J fyller år...och det blir kalas här idag....

Här jäktas det idag vill jag lova!!! Kalas på gång, och inte vilket kalas som helst,utan sonens födelsedagskalas, som alltid firas stort och påkostat sedan han var en liten baby, min lille C-J som idag fyller 39år.....
Inte särskilt jämt, men detta ska firas med buller och bång. Han kommer hem i eftermiddag helt ovetandes!!!! Nja, han anar väl säkert att lilla mamsen har varit där och ordnat något storslaget som vanligt är....
Lilla Elsa har bakat sedan igår morse, bullar med mycket kanel, för se det gillar min lille, och kakor en masse förstår, då han är lik sin mor och en stor godisgris... Hemlagad tårta som alltid!!! Den måste ALLTID vara likadan annars blir min pojke ledsen förstår ni!!!!!!! TRADITIONER! Vi älskar traditioner hos oss!!!!??????g
Vi ska sedan ha femkamp med bla kast med stor boll, snedhopp, och kasta gurka, det har vi haft sedan han fyllde 1år minsann, och det är så roligt för alla.... Vi kommer att avsluta med Kungssången unisont och den kommer att ledas av Wiens kammarkör och jag själv sjunger första stämman. Då vet jag att båda mina söner blir tårögda av rörelse, men de må bliva det, jag är ju ändå deras kära mor!!!!!!!

Se så fint Toivo dukat upp med rosa och vitt för att visa på C-J:s lite feminina drag, en hyllning helt enkelt från min tjänstestab!

Senare ikväll blir det lerduveskytte med pannlampa för samtliga inbjudna kamrater medan vi i den äldre generationen sitter och pimplar skumpa precis som vilken vanlig helg som helst...Nej , nu skämtar jag!! Vi intar ett glas Pol Roger medan vi inväntar ungdomarna, och sedan blir det frackmiddag med dans tills att benen inte bär längre, alltså framåt femtiden i arla morgonväkten som min kära vän och vapensyster Rubie brukar säga!
Vårt största bekymmer är just nu att Arne är hemma i sin stuga och arbetar på något??????Jag kan höra ända hit in hur det slås med hammaren och hur det sågas och donas....Vad ska min lille C-J få för något på sin födelsedag??? Världen väntar med  stor oro!!!!!! HS

5 kommentarer:

  1. Asså nu fåru ursäkta franskan, men hur JÄLA kul kandeva å hiva gurka nurå hanska tillå bli 39 bast?? Kommerre klavner åsså? Dehära låter som ett jäla kalajs för battingar. Fiskdamm åsånt.
    Jaskata bonnpermis å se till att deblir lite fart på de dära partajet, årå skaja överräcke en HEL böj.

    Franki

    SvaraRadera
  2. Käära Honorine! En sådan stolt moder du måste vara just idag, då lillen är på väg att bli vuxen. Alla dessa så härliga mängder med purfärska bakverk. Det är så att jag nästan måste hålla händerna bakom ryggen då detta frestar svårt.

    Det är helt enkelt UNDERBART att så pass fast hålla sig de så urgamla traditionerna. Sådant uppskattas storligen bland de familjer som haver förstånd om just detta.

    Du ser väl för allt i världen till att lillgossen bär ordentliga hörselskydd, då det skall pangas sta med dessa bössor, för att sedan eventuellt träffa en eller annan lerduva. Man KAN aldrig vara nog varsam.

    Detta Champagnerande kan få mig att bli en aning betänksam. Hoppa för guds skull ICKE över skaklarna, då rusigheten infinner sig. Bjud gärna upp en eller annan dansvillig kavaljer. På så sätt avverkar du någon milliliter av denna så förrädiska dryck. Ni kommer att få det formidabelt trevligt. Särskilt som denne ungersven är ovetandes om detta spektakel.

    Dessa idrottsgrenar som här räknas upp, låter KOLOSSALT lustiga. DÄR skulle till och med Rubina von Oben kunna tänka sig att vara domare. Ikläder sig dessa så unga personer någon form av vattenavvisande dressar vid just denna så unika gurkkastning? Dessa grösaker innehåller ju så infernaliskt mycket vatten.

    VAAAAAAAAAAAAAAAAD kan det vara den så Småländske Arne snickrar på?? En sådan formidabelt generös överraskning han handgripligen förfärdigar. Han är dock av den rarare sorten den karl`n, må jag säga.

    Festa nu i dagarna 2, till dess att solen går upp för tredje gången. Det tror jag att ALLA era gäster förväntar sig.

    Själv skall jag nu draga mig tillbaka, för att under stark kontemplation återrulla dessa så begagnade benlindor. Därefter skall de återställas i den koffert som enkom är avsedd för dem.

    Hälsa nu lillgossen så mycket på en av hans så stora dagar från,
    Tant Rubina

    SvaraRadera
  3. Bäste Frank Stalkaren! Som Arne säger då vi talat om dig och likasinnade. Vi är inte längre det minsta rädda att du skulle kunna komma ut och hit. Ditt fängelse tror och vet jag är rymningsäkert, jag har själv talat med överkommisarien som ändock är landets högsta chef för dessa inrättningar. Så sitt du på din pinne och burra upp dig! Ta gärna svenska språklektioner också, det skulle kanske få dig att må lite bättre hälsar en ovanligt vänligt sinnad HS

    SvaraRadera
  4. Kära vapendragerska! Jag tror du kan känna dig nöjd med att inte vara här på C-J:s födelsedagskalas som har varat ända fram tills morgonen som jag förutspådde.
    Det jag måste förtälja dig är att Arnes hemsnickeri fallerade totalt och min son var mycket nöjd, då han istället fick en liten änglaskulptur som Arne själv hade förärats av sin anmoder en gång i tiden.....
    Du skulle sett Allan hoppa snedhopp!!! En syn för gudar på min ära! med dessa alldeles för långa ben och armarna flaxande som fjärilsvingar i flykt! Han sociala bettende är iallafall en stor gåva han förärats som piggar upp i alla sammanhang.
    Där sitter du nu kära Rubie och lindar dina nytvättade benlindor, som du lägger i en för dessa särskild ask???????? Du upphör aldrig att förvåna mig , och det är det som jag fashineras mest av.... Glöm nu inte att rita om kartboken till en något mondernare version inför vår Afrikaresa, annars tror jag vi hamnar i Hotarheiti!!!!!!!hälsar Hs

    SvaraRadera
  5. Ja, kära Honrine. I Hotaheiti lär man ju kunna plocka apbajs, så där känner jag att jag Ej behöver dväljas. Att sitta och rita om alla dessa kartor, känns som ett oövervinnligt projekt. Då jag satt och våndades som mest, kom Själve Översten instormenade. Då han studerat mina alltför djupa pannrynkor under, i mitt tycke, allt för lång tid,, undrade han vad som var på färde. Efter att noga ha betänkt om jag var honom svar skyldig, sade jag till slut hur det var fatt. Efter detta skrattade han så pass länge, att jag till slut antog att jag borde tillkalla ambulans. Men han kom sig till slut. Då luften återvänt till hans så uttömda lungor, omtalade han extremt lugnt, att det gick mycket väl för sig att införskaffa dylika i den sorts butiker som håller sig med dylika. Således försvann detta så prekära problem ur mitt sinne. Åt detta gläds jag storligen.

    Tror jag det, att det icke var passande för mig att dväljas bland dessa gurkor samt snedsprång. Förutom detta, skulle jag MER än gärna velat se detta så magerlagda Ollonberg flaxande likt icke mindre än en FJÄRIL. Så UNDERBART gracil denne gycklare måste ha sett ut. Den mannen utgör en viss fara för mig, måste jag erkänna. Så ofantligt attraktiv som han ändock ÄR!!!!!
    Det är icke utan att jag känner mig en smula ekivok, då jag så öppet säger dig detta,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera