Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 17 april 2017

Det här är ICKE fake news!!!!!!

Påsken är över, jag mådde inte särskilt bra, det är så mycket som händer runt omkring oss, och det är svårt att hålla god min hela tiden...

I morgontidningen står bla, detta!
Jag kan icke påstå att vårt land är jämlikt i någon form, någonstans.....

Ser du barn, ungdom, unga vuxna så är de många som är gravt överviktiga i Sverige idag! För även om det tränas och springs så kompletteras detta med fet mat , öl och vin och godis och chips!!!!

Ser vi undersökningen som Lars Gustavsson gjort om de äldre så är mer än 40.000 undernärda idag, och många av dem bor på sk äldreboenden där andra personer finns anställda för att se till att de äldre får den bästa omvårdnad i alla former, inklusive bra mat, vällagad, och också se till att den äts, det behövs duktiga arbetare som håller på med detta, inte bara för att man man blivit ombedd att arbeta med just äldre människor för att annars bli av med bidrag . Jag skulle aldrig vilja bli vårdad av dem som tvingats dit för att lösa siffrorna för politikerna så att så många som möjligt är i sysselsättning!!!

Jag har sett det förr i Sverige, och då inom psykiatrin som bestod av mängder av outbildade personer som kunde få plats som skötare eller dylikt, och det var fruktanvärt att se, och många och tuffa fighter har jag tagit i dessa problem. Nu när Psykiatrin och den inneliggande vården är utfasad från Sverige så trodde jag att den tiden var över, men icke. Nu är det de äldre som skall behandlas med samma tag, dvs människor som inte vare sig kan eller vill arbeta med äldre människor, blir mer eller mindre tvingade av våra politiker för att få statistiken att se bra ut!

Det ska inte vara en förmån att bli äldre i Sverige idag, och få hjälp och stöd, varför inte nacka dem innan de blir undernärda och hjälplösa, jag blir så otroligt upprörd och jag skäms över detta, och det värsta är att vilken politik vi än väljer så blir det likadant då alla våra politiska partier bara fiskar efter röster, sin egen bekvämlighet och sina egna framtida ihoproffade slantar! FY FANKEN hälsar HS

Kanske dessa ca 40.000 undernärda äldre skulle radas upp framför ICA och Hemköp i alla städer i landet och sida vid sida sitta hos tiggarna för att se om de inte kan bli bättre omhändertagna, då jag aldrig ser en undernärd tiggare i vårt land, snarare tvärtom, ganska överviktiga damer och kvinnor som sitter  vid alla affärer och andra allmänna ställen, hur blir de så välnärda , de får ge svenska undernärda äldre ett hett råd!!!!!! Hur gör man? 

4 kommentarer:

  1. Vad jag har sett så äter tiggare oftast godis och vitt bröd där de sitter hela tiden, därav tror jag att övervikten kommer

    SvaraRadera
  2. Käära Honorine. Tyvärr äro detta ingen nyhet, då den blomstrar upp medelst jämna mellanrum. Jag uttänker då uppå den hemska undernärdheten som tillkomma till allmänhetens öronsnäckor.

    Dessa männskor som uppbyggt vårt land med ALLT vad detta inneburit. Där har bland annat funnits ett 2:a världskrig med alla umbäranden det inneburit. Det äro DE som uppbyggt den standard som folk utnyttja så till den milda graaaaaad uti dag!!!!!!!!

    ALL denna nedersyn som ständerligt pågår redan då du närmar dig den så pass skyhöga åldern av cirka 59 år. Redan låååååångt INNAN du innehaver "turen" att förvisas till ett slags "vårdhem". Alltså ICKE Auschvitz!!!!!!!!!!!!!!! Vem fa.... äger rätten till att handskas med andras liv på ett fullkomerligt förkasterligt vis?????????????? Jo, det kunna jag troligtvis utsvara uppå. Det äro slika personager som äro så pass giriga, att ALLT äro tillåtet. Man vilja tillse att så många som möjerligt bevista dessa hem, så att kassan kunna rågas till det yttersta VAR dag, då hemmen dignar av skelett. Personer som EJ kunna säga att de faktiskt svälter. OM någon anhörig bevistar dessa avmagrade personager, samt utebliver fly förba... samt tillgår till pressen, kunna NÅGON mumla något. OBS. Det äro ALDERIG den person som basar över det hela som så att säga uttala sig uti ämnet.

    Därpå äro det endast att utvänta den stipulerade tiden om cirka tvenne veckor, så kunna de avborsta skina solkiga händer, för att lugnt samt metodiskt fortfara att utföra denna misshandel uti godan ro, då de troligen befinner sig uppå annan ort där solen alltider skiner,
    hälsar dig en som EJ innehaver för avsikt att befinna mig på slika ställen, då det finnas helt andra medel att tillgånga,
    Ruban

    SvaraRadera
  3. Varför inte göra ett uttalande på Stora Torget nu på Lördag klockan 15.00. Jag funderar på att framföra ett pekoral jag totar på just nu! Har du Rubina något att framföra i frågan om den svenska behandlingen av äldre svenska personer som inte dignar av penningar? Ska vi inte ställe till med ett rejält uppträde? undrar en aningens uppspelt HS

    SvaraRadera
  4. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHH jaaaaaaaaaaaaaaa, Kära Honorine.
    Mina ben vilja redan utspringa till detta Stora Torg. Jag tarvar ej utskriva något pekoral, då slika all redan utihuvudetsitter.
    Dagen till ära skola jag ikläda mig något uti ilande rött så att ALLA kunna dels se mig, samt att de kunna dela mitt röda raseri,
    hälsar dig en som vilja tala för de som EJ får en chans,
    Ruban

    SvaraRadera