Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 13 april 2017

Nyöppnat Konditori i Hornberga!

Idag ska det öppnas ett nytt konditori nere i Hornberga centrum, vid torget, och det trevligaste av allt är att det är i Fin-Gunnars gamla lokaler, som under något år var ett Falafelställe, som tyvärr inte lönade sig och det har stått tomt en tid.

Jag har inte vetat någonting om detta men glädjen står högt i tak denna Skärtorsdag då Lindgrens Konditori slår upp sina portar  på vid gavel.

Lindgrens familj har funnits i samhället under många år men inte gjort några större avtryck vad jag vet, men desto roligare att de nu satsar hela familjen och ska hålla oss med hembakat och tårtor och matbröd i hela Hornbergaområdet.

Själv har jag skickat ner Toivo och en stor kasse för att inhandla bröd och småkakor som skall förse oss på säteriet hela Påskhelgen med färskt bröd. En liten sak i det stora men jag behöver se ut i omvärlden med en glad och öppen blick numera.

Just nu tar jag mig en morgonritt med Tunas Idol och har i mina öron radions P1 på och det talas som det alltid gör, om saker och ting som de inget vet om, men det är ju de som inget vet ska få säga sitt i den allmänna, var glada alla ni som inte bor i Sverige och inte behöver ta del av kommentarer om ditten och datten som kan låta helt horribelt. Nu talar man om Barnmorskornas arbete och herre min je , tänk att ALLA som ringer in gamla gubbar och tanter och vet exakt vad det innebär att vara Barnmorska och vilken utbildning de har !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu blir det Strindbergscitat igen: Det är synd om människorna!

Ha nu en fin skärtorsdag och glöm inte att åka ut till Hornberga om ni har möjlighet och njut av Lindgrens goda bullar!

Hälsar HS  

4 kommentarer:

  1. Jag samt Själve Översten skola genast ihoppa våra kängor, Käära Honorine, för att däruppå avtaga oss till detta så pass Lindgrenska familjekonditori. Att nedersitta där, för sedan avsmaka dessa läckerheter fresta oss svårt skola du förveta. Ävenledes vi medertaga den största bagen uti smärting. Den skola rågas med kanapéer, klenäter, toscakakor, drömmar samt Gud veta vad.

    Då du omtalar detta ringande till Sveriges Radio, för att däruppå bortgöra sig inför ALLA som fortfarande ids avlyssna dessa förklenade "ljushuvudens" kunnande inom ALLA områden, utgiva det mig VAR morgon en så kallad felstart uppå själva dagen.
    De omtala om saker som enkom specialutbildade personager rimerligen kunna innehava någon kunskap om.

    Uttänk att vi, uti detta så pass avlånga land, haver miljontals experter som hemmasitter vid de så pass nötta matborden, för att däruppå lösa de mest kniviga spörsmål. Då de öppnar limpsaxen, kunna man författa inom loppet av en ynka sekund, VEM som skola yttra sig om saker som avgiva dig iskalla rysningar, då stupiditeten formerligen utforsar ur dessa gap.

    Man kunna förfråga sig varför det så YTTERST sällan uppringer någon som veta vad de uttalar sig om,
    hälsar dig en numer morgonsur,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Detta program som en gång var till för den "vanliga" människan skulle få en möjlighet att yttra sig i radiosfären inför alla, men det har blivit ett hål för de allra dummaste att hälla sin dynga uti,de som vare sig vet eller kan någonting, men de har en mun som kan svälja halva Hornborgasjön i en enda kallsup,och en hjärncell som aldrig slår till åt rätt håll, men ack så glada de verkar vara då de har fått säga sitt!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag föreslår Rubina att vi tillsammans slår ett slag för STUPIDITETEN, sätter helt enkelt fotboja på var och en som inte kan tala vettigt och icke genomgått högre examina. Kan de vara något tror du?

    SvaraRadera
  4. Absolut, Käära Honorine. Jag skola ävenledes vilja finna något som kunna täppa igen dessa enorma glappande gap for ever,
    hälsar dig en som all redan snickrar uppå dessa fotbojor uti sällskap med Själve,
    Ruban

    SvaraRadera