Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 11 april 2017

En tyst minut hölls igår och hela Sverige stannade upp!

Jag befann mig inne i Stockholm igår och då klockan var tio minuter i tolv gick jag in på närmsta affär som råkade vara ett Apotek, och därinne mötte jag tre expediter som var redo att hjälpa mig.
Jag förklarade att jag ville vara tillsammans med dem under den tysta minuten som skulle hållas alldeles strax. De tackade att jag ville vara där tillsammans med dem och till andra kunder som var där och som kom in innan klockan slog tolv bad man dem att stanna upp en stund i tystnad för att visa respekt för de som omkom i Terrordådet i Stockholm i fredagseftermiddag.

Vi stod där inne på Apoteket och höll en tyst minut, därefter kramade vi kunder och personal om varandra innan vi alla fortsatte i de vardagssysslor vi skulle utföra.

Vi visade då och vi kommer alltid att visa att terrorismen aldrig kan knäcka oss Svenskar, och idag beter sig vår Statsminister mycket olustigt då han vägrar att inte inbjuda alla partier till ett extra samtal om terror , jag vill därmed upplysa att just den regering vi har idag har inte varit särskilt aktiva för att se till att de som avisats från vårt land satt in resurser för att detta har kunnat ske, shame on you!!!!!

Nästa år är det val i Sverige och då kommer det svenska folket att visa var de står och en ny statsminister kommer att väljas,det känns redan nu mycket bra.

Då kommer det att inte att snålas på kalasen som kommer att hållas på många håll i landet, men själv kommer jag att kosta på det kalas som skall anordnas i Hornberga, mycket större än det "Semmelkalas" som hålls idag på grund av Fettisdagen, sista dagen i stilla veckan då vi kan smörja kråset innan vi stillar oss såväl kroppsligt som andligt om man nu håller de kristna traditionerna vid liv, eller också så gillar man bara en vetebulle fylld med mandelmassa och vispad grädde, och det är bra nog hälsar Honorine 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar