Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 24 april 2017

Fler sjukskrivna i landet än någonsin......

Regerings satsningar på att få ner sjukfrånvaron leder till ingenting, då de långa sjukskrivna fortsätter att öka, depressioner, dåligt mående, avsaknad av lust att arbeta, ja listan kan göras lång, men Sverige har ett folk som mår mycket psykiskt dåligt enligt sjukfrånvaron att döma!!!!!

Vissa arbetar på trots att de har fått pension sedan flera år tillbaka, och andra sitter på sina tjocka bakdelar och frustar över hur det hugger och drar både här och där, allt för att slippa ta ett arbete och göra rätt för sig!!!!
Jag anklagar ingen, men visst verkar det märkligt?

Vissa ungdomar jobbar extra för att få in pengar samtidigt som de pluggar, medan andra inte gör en släng, och knappt orkar med sitt skolarbete, visst delas vi människor upp redan som väldigt unga, vem som tar sig fram för egen maskin och vem som ska låta sig åtnjutas av sociala bekostnader!!!


Jag lyssnade på ett samtal idag där det togs upp att det enda europeiska land som har fler terrorister i landet än Sverige är Belgien!!!!!! Varför kan vi inte bli bäst på någon lista????? Jovisst, sjukskrivningarna då, där är vi etta, jag tar tillbaks allt jag sa!!!!

Och här talar vår regering om att en eller annan fotboja skulle man väl kunna kosta på de människor som inte får vara i Sverige, men som vägrar att lämna landet........DET är ett storslaget sätt att kämpa mot terrorism!!!!!!!

Macron och Le Pen, vem vinner valet i Frankrike tror ni? Själv tror jag på Macron, den nye och fräscha killen som gjort en raketkarriär inom den Franska politiken, okänd tills för bara ett par år sedan, då Bankman , nu kanske en av de styrande i Frankrike måhända????

Undrar vad har har för parti bakom sig? Han står för sina egna åsikter, märkligt anser jag, helt utan ett etablerat parti i ryggen.........

Vilken snurr det är i mitt arma huvud, skit fullkomligt i detta nu Honorine, och gläd dig åt att Arne och Toivo aldrig skulle ägna en tanke åt det som jag ägnar mina tankar till, jag blir ibland så avundsjuk på dessa herrar som bara är här och nu, vilket härligt liv de har det, jag ska höra om jag inte kan få "hänga" lite extra med dem, för att bli av med mitt egna tyngda huvud! Just i detta nu så håller de på att plantera diverse blomster i våra krukor och rabatter för att få det fint till Valborg, och detta i hällregn!!!Vilka killar! hälsar HS


3 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. visst vore det förbålt befriande om man bara kunna avlåta att uttänka så ruskans MYCKET!!!!
    Skola det vara på detta viset, att du får lov att "hänga" med Toivo samt Herr Arne, skola ävenledes JAG kunna tänka mig att medhänga med eder. Det voro en lisa för själen kunna jag betro.

    Det du säger om att agnarne avskiljas från vetet redan uti tiderlig ålder, äga nog sin rätt. Synd äro enkom, att dessa parasiter ökar så pass katasrofalt mycket vart efter åren gångar.

    Vad gälla dessa fotbojor, kunna jag icke inbegripa ett jota, ty detta äro ånyo ett sätt att omtala för dessa 1000-tals personager, att vi EJ innehaver för avsikt att vidtaga krafterligare åtgärder så som att mycket bestämt omtala för "höga" vederbörande, att om man äro utvisad utur landet, så äro enkom bara DET som gälla. Att sitta där med denna fotboja för att samtiderligt inhösta både penningar, mat, kläder samt de nöjen de kunna tarva, äro så pass genant för oss, att det ej äro möjerligt att korrekt kunna uttrycka uti ord.

    Varföre intaga så många personager in uti landet UTAN att först förvissa sig om att de äro lämperliga?? Nu sitta vi således här med ett 1000- tal som ej behagar att försvinna. SÅ, Kära Honorine. Om ett år eller så, innehava vi minst det dubbla antalet här som EJ haver rätt till detta. Och så kommer det gånga ända till dess att NÅGON nederslår näven uti själva bordet medelst enfas,
    hälsar dig en som tyvärr ej äro en politiker,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Nej Rubina , vare sig du eller jag är politiker utan tillhör den kulturella sfären , men vi är inte sämre än att vi kan sadla om, för de som nu håller i vårt älskade land är en samling idioter om jag får uttrycka mig så!

    SvaraRadera
  3. Så Du Honorine Stiernspetz vågar påstå att vi i regeringsställning äro idioter? Vafalls, har du ingen skam i kroppen? Vi om några vet väl hur det ska vara i ett land med lag och ordning? Gränslöst och laglöst, det är vår melodi . MVH Tryggeman och Herr Stövlen samt lille Fidolin!

    SvaraRadera