Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 16 april 2017

Dr. Tallbarr nekar att skriva ut fler recept på de små vita tabletterna med skåra i, och varför?????

Det har som alla vet varit en hektisk stilla vecka, och jag kom sent i natt på att de där små vita tabletterna med skåra i mitten plötsligt tagit slut?????

Dessa små piller håller ju mig uppe, och det som är bra är att det räcker att jag delar dem i åtta lika stora delar, och 1/8 dels liten skärva ger mig lugn och ro, men det svåraste är hur jag kan få dem i exakt lika stora delar.......
Förlåt jag skojar bara, jag läste en gång om en kvinna som gjorde en stor artikel om just detta, hur dela en tablett i åtta delar och veta om styrkan som rekommenderas är den rätta på milligrammet??????? Fattar ni? Då har man problem eller har jag fel?


Nej, nu gäller det mig själv vilket gör det mer viktigt. Mina små vita tabletter är slut och jag kom på detta runt fyratiden inatt då de sista gästerna avlägsnat sig från mitt hem och jag bara sjönk ner i soffan och fick ett stort behov att intaga mig något lugnande inför sänggång!

Ringde upp Dr, Tallbarr omedelbart, och vet ni vad han svarar?

-Bästa Honorine , ring mig inte vid denna tid, för då gör jag en polisanmälan för hemfridsbrott, och en sak till, det är ingen idé att du tänker på att bjuda mig på fest, jag tänker ändå icke komma, och ett nytt recept kan du se dig i månen efter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JAG glömde bjuda Dr. Tallbarr på festen jag hade och nu direkt kommer straffet, inga lugnande piller längre, oj oj oj, my dear, och jag som MÅSTE ha dessa små vita med skåra i mitten för att kunna fungera::::::::::

Men eftersom jag är en manipulativ kvinna i mina bästa år så lyckades jag att med en historia som jag inte kan dra här, få honom att inse att han skulle naturligtvis varit med på kalaset, och ett stort missförstånd hade inträffat, då Toivo glömt att lägga inbjudningskortet till just Dr. Tallbarr pga omständigheter  som är helt galna , men det bästa .....Dr Tallbarr köpte det efter en lång stunds diskussion, och nu på förmiddagen kommer Dr. Tallbarr hit ut till mig på säteriet och vi skall äta en underbar Påskdagslunch, ta en tur med häst och vagn och jag skall visa Dr. Tallbarr runt på ägorna och  sedan kommer Fiol-Pelle att spela till kaffet i verandan  medans vi njuter av mitt kaffe med Lindgrens goda kakor och ett litet glas av Toivos Farmors hemliga recept på den gudomliga drycken  som gör en go och glad....

Ni ser ju själva vad får icke jag stå ut med  får att få vad jag vill, och allt detta pga att jag totalt glömde bort att inbjuda min egen Doktor på Påskaftonskalas???? Jag är väl inte mer än en liten människa jag heller????????

Men nu vänder vi blad hälsar en något sliten HS

3 kommentarer:

  1. Men avdrag mig dock baklänges uppå en skottkärra, Käära Honorine!!!!!!!! VAD pågångar dock HÄR???????? Blånekar denne Dr Ttallbarr att utförskriva nödiga medikamenter enkom för denna lilla, men dock sårande malör???

    Omtalade han att du kunna uti månentitta efter dem?? Då kunna jag förfråga mig, om slika månskäror kunna omhänderhava recept??? Samarbetar denne med Apoteken numer??? Man kunna alderig så säkert veta dagar slikt dessa då Google äro uti görninen.

    Så fenomenalt av dig att kunna dupera denna Dr Tallbarr så till den milda grad, att du nu efter mycken lockande, pockande samt lismande, kunna fånga dessa så pass åtråvärda tabletter medelst skåror uppå själva mitten.

    Du nämner att FiolPelle skola traktera Eder, antingen då ni igenmtager Eder allén, eller var helst ni behaga förvava. Nu veta vi ju alla samt envar, att denne fiolgnidande man oftast äro på kaluven. Då gäller det att ni icke gångar fram, ty det kunna hända att ni hamna uti otakt då de så jämna stegen skola tagas. Törhända att Doktor Tallbarr av egen maskin kunna varmt rekommendera denna fiolernade man ett par pastiller eller fler. Troligtvis utebliver de ICKE av dem sort du tarvar. NEJ!!!! Jag betro att skola bliva dessa UTAN skåra!!!

    Sannerligen utsäger jag Eder, Käära Honorine. VISST äro du en männska. Jag vilja enkom understryka detta, då du så näpet kom fram till att du äro det,
    hälsar dig en som kunna avgiva garanti uppå detta,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Dr Tallkott, nej jag menar Dr. Tallbarr förstås, har nu gästat mitt hem och jag är försedd med ett helt receptblock med underskrift av Dr Tallbarr själv så härmed kan jag inhandla hur mycket som helst och vad jag vill på alla Sveriges Apotek!!!!!!!!!! Jovisst, sådan är jag, lismande och manipulativ, men vaddå, deta lönar sig hälsar HS

    SvaraRadera
  3. Men Käära Honorine då!!!!! Äro det således möjerligt att kunna inlägga en eller tvenne beställningar hos dig då det påpockar uti kröppen,
    hälsar dig en som numer avkänner apotekerska minsann,
    Ruban

    SvaraRadera