Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 30 april 2017

Jag skall gå med i Hornbergas demonstrationståg idag!!!!!!!!!! Varför? Läs och begrunda säger jag !

Tänk att fira in Valborg ensam sittandes på verandan, skrivande och sippande, det var otroligt skönt!
Jag som oftast under många år anordnat fester och samkväm, dans, baler, tillställningar av alla de slag kände att nu detta år räcker det.


Istället skall jag medverka vid ett demonstrationståg idag, där jag vill passa på att ge uttryck av de ogillande jag har mot mycket i dagens samhälle.



Tur att salig maken är just salig så att han sluppit bevittna nedmonteringen av vårt en gång så fina samhälle och land.
Jag växte upp i ett land med tro på framtiden, det utvecklades fort, forskning och framsteg togs efter i många delar av världen.

Vi såg med glädje fram mot vårt liv i vårt land!

När ridån drogs ner och när samhället förvandlades till ett ghetto , ja det kom smygande in i Sverige och sipprade ut genom varje vrå och hörn där det fanns en spricka.

Istället för medmänsklighet kom egoismen. istället för värnande om vårt rena fina land kom nedskräpningen som gjort Sverige till en enda stor sophög!

Sedan kom kunskapsluckorna att bli fler och fler, sämre lärarutbildningar ledde till sämre utbildning på skolorna.

Därefter kom egoismen igen med full kraft samtidigt som de öppna gränserna och inträdandet i EU gjorde att det det som fanns kvar av vårt fina land nu sopades undan och in och ut reste människor från hela världen, utan någon som helst kontroll!
Öppna gränser låter underbart, men de som hängde på var de som man icke hade tänkt sig att få som en ny arbetskraft eller tillförande av ny kunskap!

Istället kom de människor som skulle göra sig en fristad i vårt land genom att dra ner det till den standard vi hade i början på 1900-talet åter en gång.

Därför är jag ändå glad att mina nära och kära som lämnat oss slipper att se hur de som de kämpat för raserats och att vi nu vadar fram i smuts på gator och torg, hur skiten slängs i naturen, vattnet  och på trottoarerna, hur människor beter sig mot varandra, ihåliga, egoistiska och enfaldiga . Vi har fått det samhället som vi urtrampade för snart hundra år sedan, tillbaka sitter det medellösa tiggare utanför varenda ingång till varenda affär i varenda by till storstad i vårt land och tigger, tigger och tigger, inlindade till keruber, allt rundare om magarna, sitter de där med sitt "hej hej, tjena , tjena! Allt medan den svenska regeringen tyst står och svamlar, om att nja men så här vill nog det svenska folket ha det, och vi är så solidariska och hjälpsamma. Det var under andra världskriget då vi tog emot nödlidande människor från krigshärjade länder, då var då och nu är nu.

Jag vill inte låta den unga generationen växa upp och tro att detta som sker framför deras ögon är normalt! Att se människor krafsa med sina smutsiga fingrar i varenda papperskorg efter pantflaskor och annat. Lär barn och ungdomar att var solidariska men inte bli tvingade att varje dag under livet se detta och låta det ske som om det vore helt normalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!För Guds skull, det är inte normalt, och vi handlar då vi passerat tiggarna allt det crap som vi inte behöver och kör ut ur big vagnar till våra bilar som fylls på med engångsgrillar, chips och dip, stora grillbitar som vi senare skall sitta och mumsa i oss alltmedan fetman kryper inpå oss , tillsammans med de tiggande människor som vi icke låtsas om att de finns????????????????????????????Vi stirrar bara rakt fram och passerar GÅ!
Vi kan väl inte leva i en värld där det gäller att hela tiden ha femton par ögon för att icke bli lurad, rånad, bedragen , våldtagen, en värld där vi inte ens kan gå till badhusen längre, och gör vi det så är vi så rädda eller vad vi är så vi duschar oss inte , vi badar med underkläder innanför baddräkten, vi sprider vår skit i detta vatten som skall simmas i, så bakterierna flödar och kommer så småningom att ta över.
Det här är bara en bråkdel av varför jag kommer att demonstrera idag!
Jag är ingen bakåtsträvare, men jag vill att utvecklingen går tillbaka där vi en gång befann oss, och att vi vägrar att låta oss tryckas ner och till slut låta Sverige bli en enda stor stinkande plats på jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar