Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 11 april 2017

Har ni ätit er Hetvägg? Sista chansen för i år!

Nere i vårt samhälle har det slagits på stort idag, i denna Påskvecka, alla bjuds på Semla eller som äldre gärna säger: Hetvägg. Strömmen till ICA- kommer att slå nya rekord idag, jag var ute med apostlahästarna och lille Nippe redan vid niotiden, och det var full fart runt torget.

Roligt att se paret Älgbräken , de var på plats och gick ut och in genom dörren och hade var gång en semla med sig i handen, som de försiktigt lade ner i den stora shoppingväskan de turades om att vakta.
Det är skönt för dessa människor att kunna få äta semlor hela veckan, aningens sur grädde AnnandagPåsk, men vad då, de är ju gratismat!!!! Gratis är gott!!!!

Allan Ollonberg kom nedfarande på sin sin elmoppe med flak och efter joggade Micke och Molle, hans trogna assistenter, jämt göra att hålla fart med Allan.
Han blev så glad då han fick se först lille Nippe som jag bundit vid en elstolpe, och sedan mig, så han gjorde en riktig tokgir och svängde upp framför mig som en terrorist!

Ja, jag tog en semla till Nippe som snabbt smorde i sig den och nu är jag hemma och sitter och inväntar Börsrapporten och Dagens Eko, sedan får Arne och Toivo ta inköpslistan och åka ner och införskaffa lite grann, de vill ju så gärna få gratissemlor, så jag vill inte hindra dem, för annars har vi ju Charlie och hans Livsmedelsbuss som kommer imorgon med all påskmat vi beställt, men man måste ju tänka på ICA och den familjen också som vill ha en liten vinst i kassan till Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar