Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 20 april 2017

Jag tar hit Rävlyans damkör till Valborg!!!!!!

Nu måste jag höra med er andra kan man verkligen skriva så?
Nej, jag tycker det låter förfärligt, vulgärt uttryck skulle jag vilja sätta det under. Tar hit som om de inte har chansen att själv välja om de kan ta sig hit eller om de vill ta sig hit just då!

En Turkinna jag är avlägsen släkting med , på mycccccccccccccccccccccccccccccccket långt håll vill jag påpeka skrev vid tillfälle att hon tar dit en människa, bara så där, utan att fråga om personen verkligen själv vill detta!
Jag själv fick andnöd då jag läste hennes klumpiga uttalande, och har sedan dess funderat på om man bara så där kan ta hit en människa eller fler, utan att de har blivit tillfrågade?????För mig låter det ohyfsat och rent av barbariskt, men jag är ju själv mycket känslig för människor som uttrycker sig klumpigt och illa!
Förmodligen har det med dels mina gener , dels med den borgerliga uppfostran jag fått, och icke att förglömma , den uppfostran jag själv till mina två söner lärt ut, och det kan jag svära med handen på Bibeln att ingen av mina söner skulle kunna uttrycka sig så vårdslöst och klumpigt.

Det är inte det lättaste att vara jag, som alltid synar det folk jag ser och hör i sömmarna både angående tal och skrift, för att därefter ge ett godkänd eller ett icke godkänd!
Och i detta fall med Turkinnan så blev det med råge underkänd, med ett sådant dåligt ordförråd.
Nu har jag fått säga mitt i detta prekära ärende, så nu tar jag hit Allan ikväll för en liten drink och samtal, eller tror ni inte hellre att han önskar att jag telefonerar till honom och inviterar honom på en drink, så får han själv avgöra vad han tycker passa denna kväll.
En trevlig förfrågan får ofta ett trevligt svar, medan tvärtemot påvisar dumhet och oklokskap hälsar er en Honorine som ibland tycker att en del talar så illa så till och med mina hästar skäms!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. Här upptager något som till STOOOOOOOOOOOOOOOOOOR del bidrager till att jag vilja utgöra din vapendragande väninna, ty jag omkringgår ständerligen med detta dilemma. Folk som tillåter de mest grövsta paddor uthoppa ur deras oförstånderliga trutar!!!!!!!!!

    Nej, här uppå Rubinsteinska skulle vi alderig en spåkomma tanken, att hittaga folk likt kollin som borde omhändertagas eller liknande.
    Jjag kunna MYCKET väl författa att EJ dina tvenne söner skulle säga slika fadäser ens uti den vildaste mardrömmen. Innehade jag barn, skulle ävenledes DE få en krafterlig dos av GOTT eftertänksamt uppförande.

    Vad gäller denna så pass låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt avlägsna Tukinnan du får en slags information om, förbliver det nog allra bäst, om detta avstånd ständerlikt äro som det nu äro,
    hälsar dig en som utibland kallsvettas å det grövsta,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Det känns skönt att vi åtminstone är två personer i denna värld som kan använda vårt ädla språk på det rätta sättet, jag tackar dig för din klokhet Rubina! Nu ska jag TA HIT några personer och se vad vi kan hitta på?

    SvaraRadera