Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 1 januari 2012

Den andra januari, ja, då ska det kalasas här på Hornberga...........

Efter det långa och djupa samtalen jag hade igår med Domprost Lennartsen som är en god lyssnare, och också kan visa på olika vinklar att se saker och ting ifrån. Sådana samtal uppskattar jag alltmer. Som kristen blir det många funderingar kring människor ondska och människans dumhet, och hur man hanterar detta? Att vända den andra sidan till varenda gång gör att jag blir snedställd i hela ansiktet till slut.......Tillsammans med det kristna kärleksbudskapet............................................................
Min äldste som sa till mig något som jag ofta tänker på. Han sa nämligen: det vore skönt att vara dum, för de människorna begriper inte när de kliver fram och sårar och pratar om sånt de inte har en aning om. Om detta talade vi igår, och vad vi kom fram till var väl detta att håll dig undan de människor som sårar, som inte tillför dig något, där det inte finns en koppling av vänlighet eller värme, lämna då detta och njut av det du kan känna kärlek , tillit och trygghet i, och så kommer detta år att bli. OCH här börjar vi med det redan idag, då vi har en bjudning kl.14.00 för några goda vänner med  beställda smörgåstårtor beställda från ICA i samhället, det blir bubbel till detta, samt lite trevliga överraskningar för mina gäster, och det ska bli fantastiskt trevligt. Ett litet smolk i bägaren är att Julius Jr. fortfarande är kvar i Kairo, och förväntas hem den 4januari, och C-J redan avrest till London igen, men jag har ju mig själv, och det är jag också riktigt nöjd med ska jag säga.

"Snöflingor på isen"
Nu ska jag ta en skidtur runt sjön,medan snöflingar dalar så sakta ned, innan dagens begivenheter sätter fart! HS

1 kommentar:

  1. Ack kära Honorine, så jag avundas dig, då du har denna så fantastiska kondition!!! Dock ej på ett missunsamt sätt. Kan den enorma energin komma från ditt givande och kanske rent av helande samtal med Domprosten Lennartsson?
    Detta du säger om att det inte kännes allt för angenämt att ständigt vända den redan så sargade kinden till, för att näst intill giva dig slagsida, är dock något att övertänka.
    Jag Rubina, tror dock för min del att det är till ingen som helst annan mening med detta, annat än att det gläder den eller de som tror sig växa genom att bete sig på detta sättet.

    Så underbart att få ha en liten trevlig fest så där framåt eftermiddagen. Men det är naturligtvis erbarmligt trist att icke Julius JR kan ditkomma, samt att då han äntligen anländer, är det dags för lillpojken att dra sig vidare mot djärva mål.

    Så ytterst omtänksamt av dig att inbeställa dessa så eleganta smörgåstårtor från detta eminenta ICA, så att icke den så obeskrivligt lilla rara Elsa skall behöva kladda med detta, då hennes troligen fortfrande intakta julklappstjänsteutstyrsel är intakt. Flott och fettfri samt oskrynklad. Dock tror jag att hon kan avklara att öppna dessa buteljer med den ack så ädla drycken.

    Ävenledes är jag viss om att denna moder till den så enormt installationsbenägna lilla Arne, är himlastormande salig över att få ha denna bys lilla konstnär på plats, så att hon riktigt kan få sköta om honom. Däremot är jag ej lika viss om att HAN njuter av detta klemande samt daltande. Men nu är ju ibland livet sådant för vissa personager.

    Vad annat kan jag göra, än att önska er en synnerligen gemytlig fest,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera