Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 17 januari 2012

Det finns en katt ibland Hermelinerna

Jovisst är det väl så att det har har smugit sig in en katt ibland våra hermeliner? Min magkänsla slår aldrig fel, och denna gång kurrar det alldeles förfärligt i lilla magen, så .............
Salig far sa alltid på sin tid att om någon är aningens obegåvad så växer det små horn i pannan på densamma. Nu ser jag hornen sticka ut, oc det ger mig kalla kårar! Jag skall omedelbart tala med min personliga sierska, vad som skall vidtagas ????? Eller om jag skall telefonera Dr. Christian Renck på sjukstugan och be att få bli inlagd för en konsultation? Det gjorde en salig anmoder, och det var väldigt känneteckande för henne sades det. Vips var hon försvunnen???? Och då kunde de hitta henne hos Dr Renck Senior på Sjukstugan, där hon lagt in sig för att något gått emot henne, och vips så hade det hela tillrättalagts igen , och så satte hon på sig Hatten , tog handväskan i ett hårt grepp och så bar det av ut i den stora vida världen igen..........

Nehej ni friends! Här kan jag icke sitta och drömma med min tomma kaffekopp, och mina olästa morgontidningar, men jag blir så fascinerad av alla de uttalande en viss politiker gör hela tiden, så jag kan bara inte låta bli att låta tankarna flyga fritt  en stund...Det verkar denne man göra HELA TIDEN!!

Angående min KOnghong förkylning kan jag meddela följande: Igårkväll kom Rubina själv utåkandes med bil, och med sig hade hon en dekokt som hon själv rört ihop, och som skulle taga bort alla baciller som någonsin funnits på Hornberga säteri, och ivrig tog jag mig en rejäl klunk, och jag TROR att det är av denna som mina tankar denna morgon flyger fritt, som i en hallunication eller liknande, MEN Konghongen är helt borta!!!!!!!!!
Trolleri, Häxkonst? Farliga dekokter! Jag vet inte, men märkligt är det?

Oj så Toivo och Arne saltat och skottat vid porten, det är rädda om matmors långa och sköra ben kanske? 


- Lilla Elsa, lite mer kaffe från Fortune& Masion tack, och så ber du Arne göra iordning Lady Gagag, för jag känner för en lång barabackaritt denna förmiddag då snön faller som aldrig förr på landet. See you! HS 

3 kommentarer:

  1. Ja Hugaligen så starkt jag kan medhålla dig i detta, kära Honorine. Så gör ävenledes Grevinnan Koofooth från det så Öfvre Östermalm. Vi har nu suttit och utbenat alla dessa katters intrång på platser där de EJ har att göra. Dessa så fanatiskt ickerasrena katter som behagar taga sig in i alla skrymslen och vrår. Dessa går ju ej heller att utrotas, då de förökar sig så KATTAstofalt mycket. Vad hjälper det att VI avkommor från tvättäkta Ädlingar höjer våra röster!! DET min vän vill jag påstå, är en mycket märklig attityd. Vi är ALLTID vana vid att snarast åtlydas.

    Men ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR icke denne Finländare helt formidabel, då det gäller just detta skottande, samt att icke förglömma detta saltspridande. Stor heder till honom, då speciellt med tanke på dina så kolossalt långa och sköra ben, kära Honorine.

    Haver Lady Gaga blivit snöskodd, så att det icke sliras samt halkas omkring i den så vita vida naturen?

    Det gläder mig storligen att denna dekokt, gjord på det så ypperligt hemliga receptet, som redan den så avlidne anmostern Korinte framkokte. Missbruka nu bara icke detta, då det kan få till följd att du då löper stor risk att börja tala rotvälska. Korintes lilla dotter hade en fäbless att göra just så. DÅ fick alla klart för sig att just detta var en så kallad bieffekt.

    Avnjut nu din så pass bacillfria kropp, samtidigt som du så vänligt utrider med den så fagra Ladyn,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Jag ramlade av hästen, jo så illa blev det, äldre damer skall ej rida barbacka talade Arne och Toivo om för mig mig då jag haltande kom tillbaks..........jaja ingen större fara..........

    SvaraRadera
  3. Men oj oj OJ, kära Honorine. Detta var väldigt olyckligt.
    Att sådant skall behöva hända, nu då äntligen ablivit med din så pass elaka Konhonginfluensa. I DETTA fallet hjälper dock tyvärr icke denna dekokt. Uppsök snarast Dr Rencke,
    hälsar dig en Rubina, som sänder dig helande tankar i stället för detta hopkok.

    SvaraRadera