Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 9 januari 2012

Kasper är en ung, och utomordentligt trevlig präst ska ni veta alla nere i samhället

Jag måste delge er gårdagens möte med såväl Domprosten Kosken och vår nye lille "rara" pojke Kasper, vår nya Kominister i församlingen.
Jag min vana trogen vill gärna skåda dessa nya i sömmarna för att se om de har något mer än yta!!!!! Och jag blev glatt överraskad, denne unge man , född i Eskilstuna(jaja, Stackare) men har studerat i Uppsala och prästvigdes i Strängnäs stift av Kosken för ett år sedan.
Han var så trevlig och som salig mor skulle ha sagt, han var ju så"rar", som ni kära läsare kanske förstått att detta är för petit moi det fulaste ord man kan säga om någon, men det användes flitigt av vissa på landsbygden . Varför var han så "rar" undrar då ni naturligtvis? Jo, skulle salig mor svarat, för att han åt så bra, han rensade tallriken, han tog påfyllning. Han åt av alla sorters småkakor, och han tog två bitar av Toivos "pärkaka". Då var man "rar" enligt landsbygdens folk!!!!!!

Men detta gällde icke Kasper, han var synnerligen modest i sitt ätande, men desto bättre talare, och hans predikan som då han talade om att finna nyckeln till kärleken gjorde mig nästintill tårögd.
Han hade ett rejält handslag, en fast blick, och doftade gott! Det betyder mycket då man skall arbeta med människor anser jag, så jag säger : full pott till församlingen och till Kosken som funnit en ny "pärla", och själv kommer jag att deltaga i diverse möten och evenemang inom kyrkans hägn, p.g.a just detta.

Jag skall i detta nu berätta en hemlighet för er. Mina söner har ALDRIG kallat mig för mamsen eller jag sagt att de är "rara", det skriver jag ut bara för att det är de värsta ord jag kan tänka mig!!!!Nu vet ni! Jag är en riktigt lurig dam, som strax skall bege sig mot stan och få ansiktet behandlat efter alla helger, och skön massage, sedan kan jag sätta fart igen, men till dess, see you!!!!!HS

1 kommentar:

  1. Oj oj, kära Honorine. Här har jag skamlöst kallat både dina söner, SAMT denna lilla Elsa för just RAR. Men jag bör göra det lilla tillägget, att då jag använder mig av just ordet RAR, brukar jag det i ordets rätta betydelse, nämligen unik. Hav lite överseende med detta tillbeder jag dig allra hövligast.

    Så du har fallit pladask för denne lille Kasper. DET är nu något att storligen glädjas åt, då dessa ICKE växer på trän. Ävenledes denne man kommer att få stort utbyte av dig, Grevinnan Honorine, då du har så pass många strängar på din aldrig sinande lyra. En soarè lite då och ibland, kommer att få dessa kyrkobesökare att välvilligt öppna sina slitna börsar, så att ävenledes Domprosten Kosken kan bliva nöjd med de sakramentsvin som då kan införskaffas i rikliga mängder. Då du så kärvänligt talar om denne Kasper, blir ävenledes jag intresserad av att ta mig till en och annan mässa som han håller. Det skadar aldrig att få ett ord på vägen. Särskilt icke då det kommer direkt ur Koskens adepts mun.

    Att du nu skall begiva dig till den lilla snärtan som skall giva dig en ansiktsbehandling, kan låta nog så angenämt, men jag ifrågasätter STARKT detta masserande. ÄR det icke lite väl på gränsen till ren och skär oanständighet, hälsar dig en undrande,
    Rubie

    SvaraRadera