Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 19 januari 2012

Fiskrenset är bra för ögonfransarna också

Vill bara meddela er att fiskrenset från gäddan inslagen i Svenska Dagbladet gör susen även för ögonfransarna...Joooo, detta är alldeles sant mina vänner!
Jag hade igårkväll slut på min ögonfransförlängningssmörja, och jag tänkte, att vad då?++
Det kan ju inte bli värre, så jag smulade en liten bit av Kulturdelen tillsammans med gäddrenset, packade det på ögonlocken så det täckte hela fransraden också, sov som en stock, och.....mina ögonfransar är idag längre än någonsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu märkte jag icke det meddetsamma, men då jag skulle förbereda min första målning så såg jag såååå dåligt, innan jag kom på att ögonfransarna var i vägen, och NU måste jag dra dem bakom öronen och fästa med en hårklämma för att kunna måla...Det ni, testa bara säger petit moi! Nu skall jag sätta fart med måleriet igen! HS

3 kommentarer:

  1. Jag kan enkom säga som så, kära Honorine. Nu har du verkligen gjort en riktigt god gärning. IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då du numer passerar alla dina salonger samt blinkar med dessa så onödigt långa ögonfransar, kommer dessa att avdamma allt som finnes på detta Säteri. Således kan den så RARA lilla Elsa få tid till annat, än att ständigt gå omkring med denna dammvippa.

    Att se dig sitta där i din salig faders stol i detta lite mer ljusblå galleri, är i och för sig en ren fröjd att få skåda. Men dessa fransar som ej ens diskret löper längs hela taket, finner jag en aning FÖR flärdfullt.
    Ej heller kan jag frammana en skön bild av dig, då du påmålar dessa dukar iförd hårklämmor, för att på detta sätt bortfösa dessa fransar. Detta bör EJ min gamla anmoster Korinte få erfara, ty DÅ skulle hon EJ fnittra då hon med så pass flinka händer pysslar med sina benlindor.

    HUR i hela fridens namn skall det nu gå, då du skall insitta i ett av dessa så oändligt många areoplan, för att bli bortforslad ända bort till det så okända Honkong. I ett sådant areolplan, finnes EJ så stora utrymmen, men då kommer väl troligen åter igen dessa hårklämmor till pass, kan jag tänka. Detta min vän, kommer EJ att se allt för fagert ut. Därför har jag påkommit att du bör använda dig av en Burka. Dessutom KAN det ju vara så pass illa att det är smutsigt på dessa så Kinesiska gator. Skall du då uppsopa detta med fransrna,
    undrar en något bekymrad,
    Rubina

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer helt med ditt förslag angående burka, detta skall jag snarast införskaffa mig, men jag undrar om de verkligen finns i min vanliga boutique på Öfre Östermalm?

    Ögonfransarna var jag tvungen att klippa, det blev helt miserabelt då de bara ramlade ner i min pannå!

    SvaraRadera
  3. Jag gråter med dig, kära Honorine, då dessa fransar så nederrmlat rakt ned i den så kletiga färgen.
    Om du ej kan upphitta en Burka på Öfvre Östermalm, kan jag varmt rekommendera min privata sömmerska, då det mesta hon tillverkar är rätt Burkaliknande,
    hälsar dig varmt,
    Rubie

    SvaraRadera