Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 11 januari 2012

Kurerad med tant Olgas gamla liniment............

Rubina lilla! Du undrade vad mina kära söner sjöng för mig i telefonen i morse?
Då svarar jag som jag alltid brukar svara: de sjöng den här gamla älsklingsmelodin för mig :Sverige Sverige fosterland med text av min gamla favoritdiktare W v. Heidenstam..

Tvåstämmigt, den har de sjungit för mig sedan de var små, och varän de befinner sig i världen på mors födelsedag så rings det ett collectcall och så får jag höra deras skönsjungande stämmor. Det är det vackraste en mor kan få i present skall jag säga!! Och då de ofta befinner sig på olika platser i världen så är det icke helt enkelt för dem att få ihop telefonledningarna bara så där över jordklotet, men de försöker alltid.
Nu säger jag icke mer ett ord om detta för då blir jag alltför rörd!

3 kommentarer:

  1. Naturligtvis skall jag icke uppriva så känsliga sår, då du troligen ännu kan höra efterklangen i denna så magnifika hyllningssång, kära Honorine.
    Däremot vill jag livligt gratulera dig till ditt så hiskeligt abrupta tillkryande från denna så fasansfulla Konghonginfluensa. Det är dock en evinnerlig tur, att du kunde erinra dig gamla tant Olgas dunderkur!!!!

    Stort tack för detta så vackra erbjudande i form av Jussi Björlings så oslagbara stämma,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Javisst har denne man en stämma som aldrig världen mer kommer att få höra, det är jag då säker på..... Ja, Konghong är put veck idag, tack vare Tabascon och mjölken, det är då helt säkert! Denna tant Olga, vilken liten människa hon va, med så stora gåvor!!!!!!! Bara en meter och femtio centimeter lång, men bred som en ladugårdsdörr, sade alltid salig far.......

    SvaraRadera
  3. Och det som saliga fäder säger, eller har sagt, är ALLTID det rätta, kära Honorine. Har du buteljerat en liten slatt, för att taga fram vid behov?? Kanske det finns en liten möjlighet att den går att koncerveras, så att INGEN vätska förfares. Den lite mer fastare smörjan skall du ju tydligen använda för yttre bruk.
    Nu skall jag låta dig få ägna dig åt detta så nya lyckorus över att denne så infernaliska sjuka nu äntligen utflugit ur din lekamen,
    hälsar dig,
    Rubie

    SvaraRadera