Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 20 januari 2012

Finns det några demokratsocialer kvar undrar Honorine Stiernspetz

Vaknade för en stund sedan, och satte på radion naturligtvis för att ta del av 1P:s utbud. Chockad blev jag så jag ramlade ner i sängen igen då jag hörde nyheterna och där berättade en Demokratsocial att Herr Holtjul hade fortsatt förtroende!!!!!??????!!!!!?????
Nu skäms jag där jag sitter och kippar efter andan, men vad i hela friden tänker dessa människor i UV? Utredningsverket betyder det väl? Där sitter de och reder ut , och när det hela är utrett så sitter deras Herr Holtjul där med sina tre muntascher och flinar som vanligt. Ska de fortsätta med sina utredningsverk kommer det icke att finnas en enda Demokratsocial kvar innan sommaren, sanna mina ord, så sant jag är en äkta Grevinna. Om det nu har funnits några sådana de senaste femton, tjugo åren, jag tvivlar, för ingen vill väl idag dela med sig av något de fått, hellre vill de ställa sig i medelklassens, eller ännu hellre övre medelklassens fotspår och smaka på det ljuva livet, de är ena riktiga rackare de där Demokratsocialerna!!!!!!

Ja ni mina vänner, det var väl inte den gladaste nyheten som kunde sägas idag, men jag tänker själv göra en Holtjulare ikväll och sitta där jag sitter, dvs i min kammare och vila efter ett par dygns intensivt arbete. Inga vilda hästar, inte ens mina egna kan dra mig ut denna bistra kväll i januari månad 2012.

2 kommentarer:

  1. Ja sannerligen att jag dig så väl kan förstå, kära Honorine, att du så gärna vill sitta där i din så utsökt hemtrvliga hörna, samt Holtjula. ÄR det denne så eminent händiga Herr Toivo som nederlagt sin skaparlust så att detta utsökta lilla utrymme blivit så oherrans tjusigt? Här hemma får jag enkom nöja mig med Själve Översten. Och HAN är då icke på min ära, nämnvärt händig. Jag skulle dessutom vilja påstå att han ävenledes saknar en slags behändighet!!!

    Ja du kära Honorine. Dessa Demokratsocialer är nu tydligen ett släkte på utdöende. Men ännu fattas ett par spikar i denna kistan. Således tillåter man nu denne så rikligt mustascherade Holtjul få fortsatt förtroende att nederspika dessa. Det kommer att gå med blixtens hastighet, då han nu en gång ÄR så pass snabb med att både ljuga samt fiffla så att det ryker i både hans samt den så kära fängelsesuttna sambon. Med gemensamma krafter skall de nog hinna med att roffa åt sig så mycket det nu bara går, under denna ynka tid som är kvar, innan hela det gamla imperiet totalt rasar samman. Nu då de är nere på cirka 23 procent av folks intresse för dem, anses det nog som att de gjort ett bra val, för att få ned dessa procent till 0. Som jag nu en gång förstått det hela, tycks detta vara målet. Då nu enkom detta land innehar manschettarbetare, fifflare, kändisar (15 minuters), journalister samt allvetare i alla debattprogram, kommer vi att må finfint vad det lider. Särskilt våra barnbarn som skall ärva denna smörja. Då ej någon numer behöver ansvara för något som helst som personen orsakar, löper det bara på, medan de styrande käckt ser mellan sina så orena fingrar. Vi behöver ej heller besvära oss med att på ett så pass gammalmodigt sätt, bevara våra etablerade företag, då dessa redan sålts ut. Och detta UTAN att någon medborgare ens har med detta att göra. Någon vaknar en morgon med en slags vision, eller kanske rent av har drömt att: Ja, i egenskap av någon slags minister, kan jag ju passa på att göra mig av med ett par företag om dagen. Går icke det att få igenom, flyr andra företag till länder, där de kan låta de så små barnen få tillfälle att få göra rätt för sig, för en slags symbolisk summa. Ertappas någon med detta svineri, höjer någon lite diskret på en ögonbrynet, för att i nästa sekund tala om, att SÅ ska det ju naturligtvis icke vara. Vi ska titta på detta. I och med detta, är saken helt ute ur världen.

    Så som regeringen tycks se ut i dag, verkar det icke spela någon som helst roll, vem som håller i ordförandeklubban. Alla är numer av samma skrot och korn. Det är ej heller något som krävs för att bli minister. Man utses ena dagen inom ett område de icke har den blekaste aning om, för att dagen därpå utge sig för att både kunna samt veta ALLT som har med detta att göra. DET känns en aning osäkert, må jag saga!! Amen,
    hälsar dig en förbannad,
    Rubina Algotte Formidable Gondoljäre von Oben

    SvaraRadera
  2. På min ära Algotte! Där satte du huvudet på spiken, jag skulle icke kunnat uttryckt det bättre själv.
    Och jag vet också att Du Rubina Algotte VET vad du talar om, då du haft med dessa skruplerlösa personager att göra, genom dina egna företag. UR LED ÄR TIDEN!
    Det som är trevligt är att vi andra kan satsa en slant på vad, om hur länge den trehövdade muntachprydda sitter kvar??? Bara det är ett intressant diskussinosämne.
    Efter att ha gjort en Holtjul hela kvällen och natten, dvs, stannat kvar i min lugna vrå och "vilat ut"så är jag redo för nya äventyr....

    SvaraRadera