Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 10 januari 2012

En Mustang blev en Ferrari

Jädrar anåda vad jag kört min Ferrari från Öfre Östermalm till Hornberga via Ollonberga, där Allan fick ögon som tefat när jag gjorde en handbromssladd framför deras stora port!
Då trodde jag att jag hade en Röd Mustang av senaste modell, men när jag tvärnitade in hemma på min egen gårdsplan, så talade både Toivo och Arne om att det var inte alls en Mustang , utan en Ferrari!!!!!!Hoppsan, hoppsan så fel man kan ha då man bestämmer sig fort!!!! Jag frågade aldrig efter märket , men såg en skylt på en häst hos bilhandlarna, vilket föranledde mig att tro att det var en Mustang, men vadå! Spelar ingen roll!!!!!! Det  viktigaste är ändå för mig att bilen är RÖD!

Nu ska jag ta med alla tre i betjäningen på en liten provtur, men Lilla Elsa tackar nej????????
- Hoppa in du lilla flicka, nu ska du få se hur grevinnan hanterar sina andra hästkrafter !!!!! Säkerhetsbälte på! Clear to take off!     See you!!!!!HS

1 kommentar:

  1. En sådan ytterst angenäm fartkänsla du här förmedlar, kära Honorine. SÅ skall en vagn med en hel massa tottosar i hanteras. Jag har full förståelse för att det viktigaste i detta fall, är just den så röda färgen, som lyser upp hela Svealand som ett enda stort stoppljus. En färg som så att säga "sticker" i somligas ögon, och då till exempel den så magerlagda Allan Ollonbergs ickefagra.

    Nu har du åter igen vunnit en plym i hatten, då du så ypperligt generöst tillåtit tjänstestaben få medfölja på en RIKTIG åktur. Det kommer att bliva ett minne som kommer att medfölja dem resten av deras så torftiga liv,
    hälsar dig,
    Grevinnan Rubina

    SvaraRadera