Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 26 januari 2012

Grattis till 8.000 personer

Grattis alla ni som läser min blogg, nu är vi 8.000personer som intresserar oss för Honorines liv och leverne!!!

På Hornberga säteri är det full aktivitet, städpersonal har varit inhyrd i dagarna två, en extra Kokerska har jag fredag, och lördag, det är Greta Svensson nere i samhället som har arbetat som Hushålllslärare i alla år på Centralskolan, och numera hoppar in och reder såser med stor bravur på lite noblate kalas i bygden.

Det ska bli både spännande och otroligt nervöst att träffa dessa engelska gäster, men samtidigt så är det med förtjusning jag ställer till med fest. Min lille pojke, tänka sig, att han har bestämt sig att stadga sig(nåja, det kanske är att ta i).

Gästlistan är ganska lång och jag har till och med inbjudit min nya Advokat efter det att jag förlorade käre Ström Henningsjö.
Hon heter Wiveka bromander Wrede Wo`men och har en stor byrå på Floragatan 14 på Öfre Östermalm.
En sagolikt intelligent kvinna som jag tror mig komma att ha mycket nytta av i mina penningplaceringsaffärer.. Kanske något för min lille Julius Jr förresten?????

Imorgon hörs vi igen, nu fortsätter förberedelserna hälsar HS 

1 kommentar:

  1. Kära nån så det fejas med dessa redda såser, kära Honorine. En sådan kopiös lycka att få denna så aktade Greta Svensson vid din sida, nu i dessa så kolossalt bråda dagar. Då du skall samtala med de så Engelska gästerna, kommer de med all säkerhet tro, att ävenledes du härstammar från detta kungarike. Din Engelska ÄR ju så pass lagom högdragen samt alltid korrekt uttalad. Något som vi kommer att få bruk för i det Afrikanska landet.

    Jag ser här i din kommunikè att du påträffat en helt ny advokat. Men ÄÄÄÄÄR icke DET något att så att säga, hänga i julgranen. Du HAR ju varit så pass advokatlös, nu då Ström Henningsjö ej längre finns bland oss. Men ÄR det så bra att hon är av kvinnligt kön??? Kan en dam komma upp i samma klass som en man?? Men det är klart, sådant är du mer hemmastadd i än lilla enkla jag. Det är ävenledes alldeles utmärkt att hon då kan se till att affärerna fortlöper gnisselfritt, då du ej kan ha full kontroll över dessa. Skall du inom det snaraste ha ett möte med henne, för att på så sätt kunna avläsa hur pass duglig hon ÄR. Men å andra sidan, påtalar du ju att hon är icke mindre än SAGOLIKT intelligent, så då blir det med all säkerhet till det bästa,
    hälsar dig,
    Rubina (som redan ordnat med pass, biljetter samt alla de vaccinationer en människa kan tänkas behöva).

    SvaraRadera