Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 14 januari 2012

Mina filmstjärneögon......................

Godmorgon vänner! Honorine här!

Vet ni att jag har ändrat utseende radikalt? Förvånade?

Nej, nej, ingen skalpell har ännu rispat mitt skinn, hyn är nyponrosig säger alla till mig, och det håller jag naturligyvis med dem om.
Kroppen är omformad och smal efter all min träning under denna senhöst och vinter, och då tyckte min kära Hudvårdsterapeut att nu tar vi tag i det där med ögonfransarna också. Det är den sista justeringen vi kunde komma på!!!

Hon smorde in mina fransar med ett hokus pokusmedel, och kära nån! Så de växer!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu när jag skulle försöka läsa morgontidningarna liggandes i min paulun så skymdes blicken så jag först trodde jag höll på att bli blind!!!!!
- Oh my Good, jag ringer Dr Renck tänkte jag och får en akuttid, men då jag försiktigt kände efter med långfingret över ögat.......
Ja då förstod jag vad som hänt!

Mina ögonfransar har växt!!!! De är såååå enormt långa så jag måste dra dem åt sidan lite varje gång jag skall vända blad i tidningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det ni mina vänner, nu blev ni nyfikna, men Petit moi, tiger som muren, och unnar INGEN ANNAN att bli lika vacker.......

När jag blundar så känner jag hur de kittlar mig långt ner på kinderna..........Det kallar JAG ÖGONFRANSAR!!!!!

Vilken tur att jag skall hålla ett föredrag i eftermiddag på Aula Magna och där tala om hur man bygger Dramaturgi. Jag måste ta min Röda Ferrari och åka i tid, så jag kan se till att strålkastarnas ljus faller rätt på mig och mina ögonfransar..........................

Det är inte lätt att vara en liten och ödmjuk Grevinna på ett säteri i Södermanland  vintern  2012   

4 kommentarer:

  1. Blev så avis på dina vackra böljande, men ändå styva, fransar att jag omedbart rådgjorde med butik om liknande undermedel. Det kanske inte alls ger samma effekt som din behandling, men jag får väl kämpa på. Inatt, som var första natten med smeten på locken, vågade jag nästan inte sova, rädd för att ofrivilligt börja klia mej i ögonen. Men jag antar att man vänjer sig av med sånt beteende. Ja, vad gör man inte för att försöka bli vackrare, även om ingen annan än jag själv kommer att märka någon skillnad. Kram.

    SvaraRadera
  2. Men för Bövelen kära Honorine!!! Exakt HÄR bör jag lägga in ett starkt veto i detta ögonfranseri. Det MÅ finnas hejd på din så numera utmärkande flärd. Att bara gå omkring och pråla med dessa så helt onödiga ögonfransar, samt dessutom inbilla sig att dessa liknar icke mindre än FILMSTJÄRNORS!!!! HUGALIGEN är dock en av mina kommentarer.

    Då du nu tydligen skall Dramaturgitala med dessa strålkastere från din så grannt röda lilla sportbils lyktor riktade mot själva ögonen, medan du omtalar självklara saker, KAN bli en gnutta distraherande för eventuella åhörare.

    HUR skall dina tjänstehjon nu kunna taga dig på gravallvar, då du flamsar omkring och ideligen vippar på dessa?? Jag bara frågar, kära Honorine. Det brukar börja med en silverskål, säger de lärde. I detta fall startade det med dessa så infernaliskt Mälarvattenshudåtsramande bad, för att sedan sluta HÄR??? Att sitta där samt föra dessa ögonhår sidledes, för att på så sätt få en möjlighet att avläsa morgonens avisa, är för mig helt obegripligt.

    Nästa gång de båda gossarne befinner sig i hemmets lugna vrå, skall jag omedelbart tillse att få ett allvarligt samtal med dessa om detta otyg,
    hälsar dig en starkt upprörd,
    RUBINA

    SvaraRadera
  3. Kära Comtesse af Tyresoooo! Så trefligt att denne adonis hjälpte dig tillrätta med detta Hokuspokusmedel ! Du kommer att lägga märke till att du snart kommer att likna Ikaros så kom nu icke för nära strålkastarna!!!!!!

    Rubina! Det är numera 2000talet och det du ser uppe i luften ibland är icke Zeppelinare utan FLYGPLAN! Vi lever i nutid, och då sveper vi med fransarna förstår du!

    Jag skall taga dig med till mitt skönhetsnäste där du efter att ha blivit inbäddad i varma filtar aldrig mer vill återgå till den grå vardagen på Rubinsteinska palatset, I promise!!! hälsar HS

    SvaraRadera
  4. Hugaligen säger då jag, kära Honorine. Att ligga där så pass platt fall i dessa så pass heta handdukar, kan enbart leda mig rakt ned i det så förfärliga fördärvet. Jag är nu så pass ingrodd i det grå, så att plötsligen uppstiga från detta, skulle enbart förorsaka mig ett gravare trauma. Men tanken var ju förstås god,
    hälsar dig den så ordinarie musgrå,
    Ruban
    PS
    Ävenledes jag har vetskap om att Zeppelinare icke är några särskilt stabila farkoster. Således är jag underkunnig om dessa så moderna areoplan. Dessutom vill jag vänligt men bestämt påtala, att jag är MYCKET medveten om att dessa håller till där uppe i det blå.
    DS

    SvaraRadera