Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 18 januari 2012

Fiskrens hjälpte mot stukning och jag skall ha en utställning i Hongkong....

Det här med fiskrens , ja tipset som Rubina kom med, var otroligt effektivt, det kokades gädda här i går kväll, och renset lindades in i Svenska Dagbladet, och så satt jag med foten högt som bilden visar, och exakt vid pass 00.00 togs förbandet av, och alla tre tjänstefandarnastod som på nålar av nyfikehet och spänning för att se om detta kunde vara på riktigt?

Javisst var det de. Foten är numera återställd å det bästa sätt, den har aldrig varit så mjuk och fin, och jag kan stå på tå, jag kan springa, jag kan dansa, jag kan ALLTING! Tack vare Rubinas recept!!!!!!!!!!!!!

Då kan jag lägga detta åt sidan. Nu gäller det min kommande konstutställning i Hongkong i Mars månad. Jag har egentligen icke lust, men ni som känner Knas Kvitte , ni vet hur han kan tjata? Han ger sig icke och till sist sa jag JA, bara för att få lugn och ro, detta var snart ett år sedan, men ni vet ju själva, tiden går fort!
Nu ringde han igen på morgon och ville veta när tavlorna skall skickas över? Oh my Good tänker jag, DE ÄR ICKE MÅLADE ÄNNU!!!!!! Så mina vänner!!! Ni kommer icke att se mig ute i samhället eller i min Röda Ferrari en tid framåt, då jag måste koncentrera mig helt och fullt på min utställning. Usch så trött jag är på Knas, hade det inte varit för denna utställning så hade jag följt med C-J till Singpore imorgon istället.......Han skall vara där i ca tre veckor för att studera deras finansiella system, och mor hade tyckt det hade varit sååååå roligt att få umgås lite på egen hand med min minsta, men men , plikten kallar nu!!!! Släng dig i väggen Knas Kvitte säger Grevinnan, men nu skall här målas!

Äntligen verkar det som om snöfallen som hela vintern legat tätt över oss har lättat, och vi är helt nöjda som det är nu. Idag har jag bett Lilla Elsa handla hem mängder av Tulpaner och fylla upp gården med, jag behöver en aning av vår för att bli inspirerad i mitt måleri..................See You! HS

3 kommentarer:

  1. Ett sådant hiskeligt snärj det nu LIR, kära Honorine. Att denne "Knasige" Kvittve skall behöva ligga PÅÅÅÅ dig på detta så ruskiga vis. Så nu blir du tydligen nödd till att måla rent av maniskt, på min ära. Kommer dessa tulipaner inom det snaraste, så att du så pass omgående kan starta ditt Tavelmåleri? Kommer dessa bilder att bliva manshöga i sina format, eller nöjer du dig med de lite mer enkla samt vanliga? Kanske du borde be den lite mer Småländske lille installatören komma dig till pass, genom att beordra honom att ävenledes HAN skall måla en drös tavlor. Det ÄR ju icke nödvändigt att han får veta avsikten med detta. Bara göra som matmor säger?? Kan detta vara en god idè, kära Honorine? Låt oss säga att han ditskapar ett dussintal målnimgar, kanske det räcker om du ditställer ytterligare en handfull. Sedan är allt redan klappat samt klart. Bara att ivägsända dessa alster i en stadig kartong till detta så okända Honkong. Alla blir nöjda på detta enkla vis. Ja, förutsättningarna är ju förstås att denne lille Arne förblir ovetande om detta. Det kommer att bli liksom en enda fröjd för sagde man att fritt få skapa under ARBETSTID!!!

    Så innerligt glad min så insomnade anmoster Korinte skulle bli, om hon visste hur pass snabbt denna så beprövade huskur, hjälper ända in i detta 2000-tal. Jag kan riktigt se hur hon fnittrande ligger där samt leker med hennes så pass urgamla benlindor.

    Jag tror jag tager mig en liten diskret vända förbi dig, för att påtitta denna så formidabla tulipananedsättning i denna kolossala mängd snö. Jag kommer EJ att påringa på din så enorma portal, då jag är ytterst medveten om att det som sagt maniskt målas därhemma. Sedan tänkte jag liksom så här, kära Honorine, att jag samtidigt kunde påpassa att ta mig en sväng eller varför icke två, framför det lite mer Ollonbergska boendet, nu då du har laga förhindrar att göra detta. Om det skulle giva dig en aningens mer inspitation, kan jag ävenledes anpassa tiden till deras middagsintagande. Därefter kan jag avrapportera vad som framställes på detta så pass påvra bord. Kanske det går en smula lättare då att påmåla ytterligare en duk,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Med nöje kära ud vill jag veta vad som ligger på Ollonbergarnas matbord! Detta inspirerar mig att måla redan då jag tänker på detta , arma människor, med sin rikedom av slantar och sin fattigdom på matförståelse??????
    Lilla Arne har nu tillfrågats om han vill måla, men han tackade hövligt och artigt nej, för blir det inga instillationer sade han, ja då kan det göra detsamma! Smålänningar säger jag och målar maniskt vidare...

    SvaraRadera
  3. Kanske Camina kan bistå men en....., nej då jag eftertänker på denna så prekära sak, bör hon låta bli att uppvisa hennes "alster". Känner jag dig rätt, kära Honorine, så fixar du detta med bravur, men som sagt. Det kräves en stor portion mani.

    På dagens middagsbord, eller vad detta nu skall kallas, stod icke mindre än rikligt tilltagen portion vattvälling. Punkt. Herr Ollonberg tynar sakta men säkert bort. Något bör göras!!!!! Kanske Linas Matkasse kan vara något,
    hälsar dig,
    Ruban

    SvaraRadera