Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 6 januari 2012

Nu är jag trött på Arnes instillationer.....och mycket annat också

Först måste jag bara visa er mina vänner den väska som sönerna köpt till lilla mamsingen i en aningens tidig födelsedagspresent!!!!Visst är den helt förtjusande, den sk.Kellyväskan, efter furstinnan Grace av Monaco, som fick en sådan av maken Furst Reinier för att kunna skyla magen i början av sin första graviditet med äldsta d ottern Caroline. Därav namnet Kellyväska.Jag har flera stycken enfärgade tidigare, men nu när det är så modernt med djurskinnsmönstrat i såväl kläder, som assecoarer, så passar den mig perfekt. Vilka söner jag har!!!!!!!

Lika glad blev jag icke då jag kom  sringande ner till stallet, och jag fick hjärtat i halsgropen......

En "vätte" satt i det tidiga morgonljuset och filosoferade på bänken utanför stalldörrarna....
Jag tror jag gav upp ett skri av fasa, tills jag i nästa andetag kom på att jaja, Arne har ju återkommit från sin julledighet....En "instillation" alltså!!! Men nu skall jag ta honom i örat och tala ett allvarsord , att det räcker nu med instillationer här på Hornberga, jag är dock inte purung längre, och mitt hjärta vill icke få dessa överraskningar när som helst...

I övrigt kan jag berätta att det åts färsk Svensk hummer  naturell här igårkväll tillsammans med lite god Champagne, vi tycker att det är en trevlig tradition att avsluta julfirandet med, och samtidigt veta att nu har de tre vise männen lämnat stallet i Betlehem.
En annan Trettondagstradition som vi haft sedan sönerna var små, är att vi spelar Plockepinn, och om ni icke vet vad det är, så läs på kära vänner, det är ett gammalt och anrikt spel med fingerfärdighet och fingertoppskänsla som en fördel för spelarna..... Jag vann naturligtvis, det ingår i traditionen!!!!!!! See you! HS

2 kommentarer:

  1. Vilka snäla söner du har och att få denna vackra väska. Det passar dig, stil som Grace Kelly. kram kristina en av kulturdamerna

    SvaraRadera
  2. Kära Honorine, en sådan helt UNDERBAR tradition ni har att lägga till alla de övriga!!! Givetvis tänker jag då på detta så gastkramande spel, så som just Plockepinn. Endast en Grevinna som är så pass stadig på lilla handsingen, kan gå med segern ur detta ärevördiga spel. Gossarne är tydligen ävenledes försedda med ett ytterst gott sinne för att i sådana sammanhang gå med högburna huvuden ur denne dust så som förlorare. Ett arv från mamsingen, kan jag tänka.

    En liten Svensk hummer, eller varför icke tvenne, för att sedan nedskjöljas med livselexiret Champagne, är något i min smak. Att välja att göra detta just så som Trettondagstradition är dock än mer utsökt. Men å andra sidan. Varför skulle icke just detta icke vara det, då ALLT du gör blir så kolossalt lyckat.

    Och då jag talar om detta så pass triviala ord så som just lycka, tycks den numer ICKE stå den så nyligenhemkomna Småländske Arne. ALDRIG kunde han väl ens i hans vildaste fantasi ana, detta var hans sista installation. Att utplacera icke mindre än en vätte, var dock hutlöst på min ära, då just sådana icke är allt för sköna att skåda. Dessutom är troligen både Lady Gaga och Tunas Idol av samma åsikt. Så hädanefter kommer det troligen enkom att existera installationer i smyg i hans så lilla boende.

    Denna så undersköna Kellyväska är så grann, att den nästan ser overklig ut, på min ära. Tänk att dessa så moderskära gossar förärat deras mamsing en så pass dyrbar klenod, men jag hoppas vid allt heligt att den icke framburits så som gåva, för att dölja en havande Honorinemage. För OM denne Lars v T varit framme på detta otillbörliga sätt, kommer jag med ålderns rätt lägga in mitt VETO!! BASTA!!!!!

    För att återgå till denne vätte, kan jag nu för min inre syn se, att Själve Översten suttit och kretat på något som var just skrämmande likt en vätte. Är detta en slags farsot som grasserar bland de Grevliga ädlingarnas tjänstehjon, eller var det enkom en synvilla?? Detta tål att funderas på.
    Men OM det nu skulle vara så, skall jag genast avkräva honom detta så snidade missfoster, då jag skulle vilja giva denna så som present till Grevinnan Kohoorn, som ävenledes icke så väl faller dig på läppen. Kan det vara något som du kan medhålla mig i.

    Camina fejar så det står lite mer än härliga till, då Silvan Dotterbern väntas hit i arla morgonväkte. Hon vill husera på mina ägor på obestämd tid, då som hon så kryptiskt sade, "att det kört ihop sig en aning där hemma". Således är allt som har med hemsnickerier väl inlåst på hemligt ställe, där enkom jag handhaver nyckeln. OM det skulle knipa i detta ärende. Jag menar om Silvan är i trängande behov av att riva, för att sedan bygga upp, kanske jag kan forsla över henne till den lite mer händige Arne. Då kan dessa tu tillsammans skapa installationer så det ryker. Sedan blir det hennes äkta make som får äran att avnjuta dessa alster,
    hälsar dig,
    Rubie, som är glad att du nu åter igen är hemkommen från den första resan upp till rymden. Därav den sporadiska tystnaden från dig?

    SvaraRadera