Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 25 mars 2017

Det är dop idag!!!!!! Eller????Det var kanske dopp det ska bli??? Kaffe med dopp? Ja, det är så mycket....

Är det inte lite mycket nu ?  Jo, det tycker jag personligen iallafall, som har känt mig snuvig i flera dagar, hosta och feber också!!!! Ojojoj! Hur skall detta gå tänkte jag för mig själv, jag ska på dop på lördag, och Arne och Toivo som ska åka till Nisse i Bryne och spela kort i helgen.

Hur ska detta bli? Jag har ojat mig och jag har beklagat mig , och alla har de tyckt så synd om mig, stackars människa skriver de till mig på Facebook, din krake, hur orkar du? Men så får jag många tummen upp också och krya pådigHjärtan, vilket piggar upp mig och jag förstår att jag inte är helt misslyckad utan har ett visst värde för mina läsare, vilket genast gör mig lite piggare, men bara lite, ännu är det inte slut på klagovalsen, men då jag beklagat mig och har kommit upp i fyrtiotre tummen upp och trettionio hjärtan och stackars så börjar jag känna mig piggare.......

Vad är det som händer i kroppen undrar man då, kan det vara så att de drinkar jag intagit med ingefärsbrännvin har gjort mig pigg och rask igen??????

Alla står storförvånade, medan jag reser mig ur sjuksängen som Rönnerdal med ett skutt, och så far jag iväg till det stora evenemanget , alltså dopet som skall ske i den vackra landsortskyrkan, jag kommer troligen att lägga upp en bild på själva kyrkan och försöka få några tummen upp och några hjärtan så blir min dag räddad..


Jag har alltså lyckats att göra ett drama i fyra akter av absolut ingenting, men ojojoj så engagerade mina Facebooksvänner blev, jag har förmågan att förströ dem vill jag härmed säga,

Vad jag köpt för doppresent ? Eller är det ett kaffekalas? Kaffe med dopp? Men skit, de har jag glömt bort mitt i all drama .Det är lätt hänt när man har så mycket att tänka på!!!!!!
Nej, jag skall icke på Dop idag, jag skriver hela dagen och har middag ikväll för Kyrkoherden och Diakonen då kommer jag att få höra mer om denna stora händelse som utspelats långt utanför min bekantskapskrets, tack och lov hälsar en pillemarisk HS  

4 kommentarer:

  1. Ja, Kära Honorine. Häruti avställer jag mig den så pikanta frågan: VAD uti Herrans namn äro detta Facebook???? Då jag enkom kunna utdraga mina egna slutsatser, komma jag endast fram till, att det kunna möjerligtvis röra sig om en slags religion????!!!!

    Det innehaver utkommit intill mina öronsnäckor, att man upplägger personager som äro uti färd med att urdicka en kopp kaffe par example. Denna kopp avbildas, för att mer tyderligt förstås, så att dyrkarne kunna författa huru en kopp kaffe utser. Då detta äro avgjort, uppkomma per automatik ett oherrans antal tummenuppsymboler. Kunna det vara liktyderligt med "Pris ske Gud"???? Ja, icke veta då jag enkla männska, men något skumt äro det.

    Så man kunna ävenledes beklaga sina hemska sjukdomar uti form av en simpel förkylning?????? Sicken evinnerlig förtur det ändock äro då, att så pass
    mången personage kunna botas medelst dessa tecken uppå Facebook!!!!

    Själv avgångar jag till Farbror Doktorn då hälsan ej stillatiger.

    Det skola utebliva intressant att få avhöra ditt fagra tal du nu avskriver angående det nalkande dopet,
    hälsar dig en som tillönskar dig snar förbättring från denna så pass förargerliga förkylning,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Kära Rubina! Detta var ett practical joke från min sida, då jag avläst en infantil facebooksida, ja personen är infantil som skriver på den.....Jag tror hen älskar dramatik för hon kan göra en höna till en fjäder av absolut ingenting, och det ju vi som är skribenter att det fordras mycket att kunna göra en lång läsvärd historia utan att ha åstadkommit någonting ., men det är hen mycket duktig på, ja jag kan inte annat än skratta åt detta hälsar dig Honorine som gissade fel på bilden av den lantliga kyrkan, nej det blev en bild på själva doppingarna istället, hundra tummen upp och sjuttiofem hjärtan, det du, då är man i sitt esse....

    SvaraRadera
  3. och det ju vi som skribenter att det fordras mycket att ...osv

    SvaraRadera
  4. Men då, Käära Honorine, utskickar ävenleds jag ett hundratal av dessa tummar SAMT hjärtan,
    hälsar dig en som undrar om hon nu äro med uti Facebook,
    Ruban

    PS
    Det äro dock en lisa att avhöra att du icke äro krank.
    DS

    SvaraRadera