Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 27 mars 2017

Kastrullholmen, där ligger den nya Högskolan jag besökt idag...

Inte mer än fyra timmars resa med Ferrarin, och åttiofem mil längre uppåt landet ligger Kastrullholmen, en oansenlig lite holme, men det fantastiska som hänt där är att Sveriges Riksdag för läääääääänge sedan bestämde att det skulle byggas en Högskola för de mest begåvade i landet.

Äntligen, efter massor av brister i själva byggnationen samt alla bolag som snott pengar såväl som byggnadsmaterial som försvunnit, har det dragit ut på tiden. Jag tror att det var Tage Erlander som var Sveriges Finansminister då detta bygge beviljades, så åren har gått kan man väl lugnt säga.


Idag har den iallafall invigts, det var Herr Stöv´len som talade först, sedan lilla Paggan som knappt räckte upp till mikrofonen, men jag såg fötterna på honom dess bättre. Han hade tagit sig ända från NewYork där han numera huserar, efter att ha gjort bort sig  fullständigt i hemlandet.

När dessa två ointressanta personer hade talat så var det min tur att som huvudtalare inviga detta bygge, där de mest begåvade ungdomar i Sverige skall få läsa så att de kan ta över de flesta poster i Riksdag och regering så småningom!

Det var ärofyllt och en känslosam stund , då jag hörde mig själv tala så otroligt djupt och känslomässigt om framtidens coming man and women.

Jag såg själv hur Stövlén torkade en tår ur ögonvrån, eller var det blåsten som gjorde honom tårögd?????

Vi skålade i Ramlösa och Havtornscider, sedan blev det tro det eller ej: ursäkta Adele Oxygen, och det är inget som jag var inblandad i, renskav med rårörda lingon och potatismos!!!!!
Vi var ju ändå norröver i landet och Kastrullholmen ville väl visa upp sin landskapsmat?????

Inte lika vällagat som hemma hos mig, men det var ätbart.

Vet ni vem som ville "lifta" med mig ner mot Stockholmshållet?

Det var allas vår stora målare i världsklass  Leonard Josahananon,som stått för den konstnärliga utformningen, den mest expreminentelle moderinsten i modern tid, och vilket intressant samtal vi hade då vi satte en ny rekordtid mellan Kastrullholmen -Stockholms innerstad, tre timmar och fyra minuter,, än sitter mina bilgalningskörningar i hälsar en aningens trött HS

Här har Arne börjat en insaillation som han säger är till mig när den är klar????????

2 kommentarer:

  1. Så då innehaver de således isatt sleven uti den så rätta grytan ånyo, Kääääära Honorine!!!!! Kunna det utväljas en lämperligare kvinna än du, kunna man förfråga sig då denna vikterliga Högskola änterligen ståndar uppå plats. (Jag veta ej om ALLA som haver innehavt med detta bygge att utgöra, nu fyllt sina fickor samt madrasser upp till själva rågen med penningar samt diverse material). Jag tvivla dock icke, då jag VETA vilka sjusärdeles kunskaper du hava uti alla ämnen.

    Då du uppåtittade på Paggans skor, kunna du möjerligen avläsa vilken storlek dessa innehade??? Inte för att världen ståndar samt faller om jag ej får veta, men slikt en liten men naggande anekdot kunna det ju för all del innevara.

    Dessutom förundrar jag vilken ansiktsfärg denne så pass okände Herr Stövlén innehade?? Voro han förnöjder med att urdricka denna alkoholfria cider, eller gingo han bak ridån för att där inhalera något mer stärkande????

    Jag kunna uttänka på alldeles egen hand, att det voro övermäkterligt att få hava nedertillstockholmsällskap av denne så pass MODERNE målare. Jag kunna betro att Herr Arne voro en smula avundsam då han erfor detta, då han ju ändå ÄRO så pass instillationsbenägen.

    Ja si på själve Håken en slik vildbasare du fortfar att utebliva!!! Detta till trots att du bevistat dessa så gatufattiga junglar under alla dessa år, men som sagt. Ränderna gånga alderig ur på en slik person som ÄRO som mångkulturell,
    hälsar dig en som yves över dig,
    Ruban

    PS
    Här haver du således omtalat uti dina egna ord, att den som förväntar på något, alderig förvänta för länge.
    DS

    SvaraRadera
  2. HÄR INNE ÄTES AVSKAVDA RENAR!!!! HÄR INNE ÄTAS AVSKAVDA RENAR1111111 HÄR INNE ÄTES AVSKAVDA RENAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ja du grevinnan. Nu kan alla höra vid den här demonstrationen hur det går till på DITT Säteri. Vi kommer att demonstrera ett par timmar till. Hoppas att du förstår allvaret i det här. Det var inte nog med att du åt dessa sargade renar EN gång!!! NEJ, det skulle göras en gång till. TVI VAAAALE ropar vi nu unisont.
    Adele Oxygén

    SvaraRadera