Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 22 mars 2017

På väg mot Londres.................

Sitter på ARN och väntar på Flight 594 skall ropas ut och jag ber att inga förseningar inträffar för nu ska jag åka över till Londres och tala min yngste son tillrätta!
Trots att han har bott där länge , är gift och har ett bra arbete på en internationell bank på i Kensington så måste jag tala honom tillrätta, och det NU!!!!!

Han får ta sitt pick och pack och följa med mor hem, så är det bara, jag kan icke gå och oroa mig för hans liv i England, där det härjar vilt av galningar som kör på folk som promenerar på trottoarerna , hugger ner poliser med kniv, nej nu säger jag ifrån, pojken skall hem!

Själv vet han ingenting om det , men snart så blir han varse hälsar en oroad mor, och nu hjälper det inte hur gammal Vera Lynn är och hur hon sjungit under hela sitt liv och skänkt Hopp och Tro till det engelska folket, jag är orolig hur mycket hon än sjunger!

3 kommentarer:

  1. Men ack samt veeeee, Käääära Honorine. Så kunna icke livet förlöpa uti detta så pass Engelska land. Nej, hemhämta pojken medelst alla tillbörerliga tjuvknep. Jag veta ej om det gångar att muta grabben med glass längre, men du kunna trots all göra ett krafterligt försök uti DENNA vägen. Jag innehaver avhört, att man kunna fastbinda telningar medelst ett hopprep, som sedermera fastbindes runt gossens midja. På slikt vis kunna han icke ivägspringa från den ömma modren. Nu avsitta vi här hemma uppå Rubinsteinska, för att idogt avhålla våra högertummar, så att allt nu utebliver så som du nu bestämt.

    Jag förhoppas nu på, att den gode Toivo samt den så fiffigt behändige Herr Arne, haver iordningsställt hans forna pojkrum så att trivsel omedelbums uppståndar då pilten genom portalenstiger,
    hälsar dig en som kunna ivägskicka Själve Översten med en laddning Lego,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Han blev icke alls glad över mors besök, han arbetar här, han bor här, han vill fortsätta med detta PÅSTÅR han!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vare sig glass, Champagne, mors pengar, eller något kan övertyga honom att flytta hem till Hornberga igen??? Jag är sårad, och kränkt, efter allt jag har gjort för den lille. Nu har jag tagit in på Classico Garden och där tänker jag stanna ett par dagar och tänka över det hela....

    SvaraRadera
  3. Tarvar du mitt stöd, Kääära Honorine. Uti slika fall kunna jag överkvista till dig för att få dig uppå fossingarne igen,
    hälsar dig en oroad,
    Ruban

    SvaraRadera