Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 13 mars 2017

På hugget!

Idag är vi glada som solen i Karlsta, solen skiner och hästarna är redan nu utsläppta, dessa två gubbar som huserar här är ute och arbetar med lite vårrensning, det skall ihopdragas till det kommande Valborgsmässofirande.

Vintern har varit blåsig och det kommer att bli en stor hög då de plockat ihop alla nedfallna grenar och mindre träd på min stora tomt!

Själv skall jag springa en mil, innan dagens arbete sätts igång på riktigt, men då jag fick en ny stegräknare av Alex ilördags, utan ett ord, vad han nu menade med det????? Jag tog det som ett påpekande om att nu skall det röras på fläsket inför sommaren, jag tackar allra ödmjukast av hans tysta omtanke om sin tante Honorine.

Den där cykeln jag skulle cykla iväg på igår var rena skrothögen, kedjan var dubbelt så lång tyckte jag nog än vad som krävdes, så i en nedförsbacke ramlade den av och jag rusade fram i minst trettio kilometer med benen utsträckta då kedjan slog vilt omkring pedalerna. Det hade kunnat sluta illa, om jag inte besinnat mig och körde rakt ut på Allans åker och fick stopp på ekipaget.

Jag gjorde som mina söner gjorde då de var små, slängde cykeln där och i ilskan gick jag hem och talade om för båda mina drängar att den cykel
kan de sluta att ägna tid till, den är död för mig, stonedead!!!!

Ingen svarade , men de såg att nu är hon icke att leka med.  Stegräknare är rena barnleken istället för en gammal vind och halt cykel som stått på logen i femtio år och rostat ihop!

20.000 steg ska det bli för min del, hur långt orkar ni andra trava omkring då undrar en på hugget Grevinna
De är tidiga med Påskpynten nere i samhället, det är säkert ICA-chefen som tror sig kunna tjäna in några extra kronor på detta, tacka vet jag Charlies Livsmedelsbuss, det är klass och kvalitet det!

3 kommentarer:

  1. Utebliv EJ förskräckter, Kära Honrine, om du skola se en allt för tiderlig Påskhare vimsa omkring uti trakterna, Ty det kunna enkom vara ICA-handlaren som äro uet för att avspana om hans kunder allredan inköpt hans trista Påskris. OM det skola saknas något uti ett fönster, skola han troligtvis vidtaga starkare åtgärder, ty här gälla det att smida medan järnet äro varmt, som de så pass lärde plägar utsäga.

    Vad gälla denna ack så förbarmerliga trampcykel, äro jag enkom tacksam över att denna cykelkedja voro på tok för lång, ty eljest kunna något förfärerligt kunna utlöpa uti en annan riktning.
    Nej, död samt heder åt denna så bedrägerliga farkost, utsäga vi alla här uppå Rubinsteinska,
    avhälsas här unisont via,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Att galloppera fram på sin ägandes häst eller att sätta sig ner i den röda sportbilen, det är väl det enda sätt att färdas i hädan efter vad jag förstår. ICA handlarn samt hans tuggummituggande dotter till kassörska samt den rultiga modern till flickan har nog förstått att en av deras trogna kunder numera inhandlar sitt levebröd på annat håll, här gäller inte längre regeln att gynna ortens handlare, nej nu vill jag ha personlig service och utmärkta varor av högsta kvalite, och det står inte ICA handlarn för längre!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja DÄR Kära Honorine, avdrog dock denne småsnåle handlare till ICA det kortaste strået, ty NU kunna han ICKE briljera med att han minsann innehaver Grevinnan som kund,
    hälsar dig en med ett småleende uti den vänstra mungipan,
    Ruban

    SvaraRadera