Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 31 mars 2017

I Sverige vill alla ha bidrag för i princip allting........

Har ni någon gammal syster mors kusins tremänningar som kanske hade en liten defekt av något slag, isåfall. Ta reda på det, och ansök om bidrag! Är du ensamstående flykting och har så varit ett barn i ca trettio år så sök bidrag, du kan få det i efterskott, har du varit utsatt för obehag om du haft ett syskon med någon form av nedsättningsfunktion, såväl fysisk som psykisk så sök bidrag, det har varit jobbigt för dig förstår du, med ett syskon som behövt mer stöttning av föräldrar och sociala myndigheter, sök bidrag och kompensation med det snaraste.
Blev du om du minns inte bra behandlad i skolan, i hemmet hos mormor, på sommarkollot, på Fritids, på simskolan, på BVC, på ja allt du själv kan komma på! Listan kan göras oändligt lång!!!!!!



Sök ersättning och bidrag, gärna i efterskott om du är så listig, gråt, skrik, skäll på de som inte är berörda, det är så vi jobbar i landet Sverige, gnällighetens land nummer ett i världen.

Sätter man sin lilla fot i vårt land , då kan man börja beklaga och överklaga någon gammal oförätt som gjordes i Ostpekistans gamla tider för ett par hundra år sedan, det spelar ingen roll, du , ja egentligen hela släkten skall ha kompensation för något litet lidande, och det är i Sverige man söker dessa bidrag! Glöm inte det.

Har du tagit ditt första andetag i Sverige, ja då kan du söka bidrag i någon av de tusentals bidragsblanketter som du kan söka på nätet.
Du kan ha blivit född med en missbildning, det är Sveriges ansvar, det skall man ha betalt för, man föddes kanske av fel föräldrar, det skall du ha betalt för, du föddes inte in i den socialgrupp du anser dig värd, sök bidrag, din begåvning är inte av bästa kvalite, du kommer aldrig in i Menzaklubben, aj då, sök bidrag av staten, så slipper du gå omkring och känna dig kränkt.

Inget är omöjligt
´

 i detta land om du vill få ett litet eller stort bidrag, ja förutom om du är helt normal, har studerat , arbetat och skött dig, få blir det svårare, men om du lärt dig att parasiterat på ditt land, ja då är du snart i himmelriket, så Grattis på er alla bidragsfuskare!!!!! Må lyckan följa er och ni må länge leva lyckliga i det som ni vill kalla ert land !!!!! Grattis herr Stövlen, du har ett riktigt järngäng av framtida tappra soldater med råg i ryggen, ett land fullt av vikingar, eller är det inte så funderar en skrämd HS

6 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. Jag minnes så väl en gång uti tiden, då Birgitta Andersson sjöngo den lilla melodien, "Jag är så glad att jag är Svensk"!!!!!!! Den utgälla uti allra högsta grad för dessa STACKARS ARMA männskor som EJ avbetala skatter, men ändock kunna leva ett lyxliv för dessa förba...... bidragstagare. De fåtal som icke mygla sig fram på det avskyvärda viset, kunna EJ medhålla Birgitta Andersson. Troligen kunna hon avkänna en stor skam över att hon insjungit den.
    Numer avgäller det att kunna sin gamla historia väl, så att man kunna uppvisa något som redan Gustav Vasa tillställde det med, TY det finnes ju personager som äro släkt med honom på myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket långt håll. De lidande personagerna skola naturlemente hava sig en kraftiger dusör medelst jämna mellanrum uti tidernes evigheter,
    hälsar dig en som mer samt mer avkänner för att emigrera,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Jag känner att jag kan gärna följa med, mitt Sverige är inte som det har varit, människorna är sig inte lika heller, var drar vi någonstans tycker du Rubina? Till KPH och inkvarterar oss på gamla välkända Dangleterre?Jag är plågad av detta min gamla hemland som jag så stiligt stoltserat med där ute i världen, och så kommer man hem och ser att det har försummats, förvandlats till en sophög såväl skräp som människospillror, skakande upptäckt hälsar er en riktigt sorgsen Honorine

    SvaraRadera
  3. Detta, Käära Honorine,äro icke mindre än ett gott föreslag, detta att avfara till Grannarne. Detta folk innehaver förstånd om att avhålla rent från träck,
    hälsar dig en som haver ett litet men naggande gott palä uppå den så pass välkända ön Amager,
    Ruban

    SvaraRadera
  4. Jag tror faktiskt inte att ni fattar hur kränkta vi alla traumatiska människor känner sig då ni pratar om bidragstagare. Jag skulle vilja berätta om en fullkomligt fruktansvärd sak som hände mig en gång. Då ska ni veta att jag är långt kommen upp i åren, men har fortfarande det här så pinfärskt i minnet, så att jag får dödsångest bara jag snuddar vid det i tanken. Men eftersom ni nu faktiskt har bett om det, ska jag göra ett försök att berätta.

    Det var på det viset, att jag en gång i 10-årsåldern var i skogen för att plocka blåbär. Jag hade säkert fått ihop 1 dl av dem, när det mest fruktansvärda hände. Då, när jag går där i all sköns ro bland tallar och andra träd, hade någon hemsk person hamrat ner en rot som kom direkt från tallen. Den såg inte jag, för den var så lömskt placerad, Därför snubblade jag över den och FÖLL!!!!! Detta fick till följd att ALLA blåbär föll till marken och rullade iväg!!! Detta har jag nu fått leva med i 60 långa år. DÅ är det en himla tur att det finns bidrag, för sådana har jag fått månatligen i samma antal år, för HUR skulle det ha gått annars vill jag veta från er som missunnar mig det.

    Dessutom har jag en granne som också råkat riktigt illa ut. Det var en gång för länge sedan, som hon var ute på sjön i en eka. Rätt som det var, kom en våg bara plötsligt och vätte ned både hennes kläder samt en del av håret. Även hon har gjort sig förtjänt av dessa bidrag skall ni veta.

    Ja, jag skulle kunna ha gjort en lista som är så lång att det inte finns ord för den, men jag ska inte trötta ut era snåla öron med det.

    Vill bara upplysa andra som går vilset och håglöst går omkring med ruskiga minnen i sina hjärnor, att de kan bli medlemmar i Traumaförbundet. Jag är ordförande där.

    MVH
    Gretchen Calott

    SvaraRadera
  5. Detta var en nyhet för mig iallafall, detta med Traumaförbundet. Räcker det med att jag genomgått ett litet trauma och så får man en klumpsumma pengar insatta av staten på ett konto? Här skall det räknas trauman hela dagen hälsar en traumatiserad person!

    SvaraRadera
  6. Då har du förstått det hela alldeles rätt, för trauman ska det INTE lekas med.

    Gretchen Calott

    SvaraRadera