Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 21 mars 2017

Huvudet fylls med tankar..............................

Jag märker att jag numera har svårt att hålla mig till att vara neutral då jag hör .ser och möter människor som uttrycker sig underbegåvat.
Det kanhända att min ålder gör sig påmind, och att jag inte längre smeker någon medhårs, och tänker, men kära nån då, så illa du uttrycker dig, neeeeeej verkligen inte, jag plockar bara bort dem, i grupp och en och en, mitt egt liv blir allt viktigare för mig och att låta de som inte tillför något suga sekunder går jag inte längre med på. Tror att jag kom till insikt under tiden i Djungeln där andra perspektiv på vad livet består av visade sig så tydligt.


En bekant, ja släkting på långt håll på salig mors sida har en förmåga att beröra mig med djup misstro.
Hens uttalade gör mig så illa till mods att jag sätter ofta kaffet i vrångstrupen, trots att det jag dricker alltid kommer från Fortune & Maison. Det hjälper inte längre, jag frustar av hens groteska uttalanden, det känns som om jag hade något med detta att göra trots att det gått minst tjugofem år sean jag såg hen senast, tack och lov!!!!!!!

Ni kanske undrar varför jag inte tycker om alla? Undra ett tag till säger jag då, så kommer det att klarna, tro mig!
Alex och jag träffades som hastigast igår på Riche innan jag skulle vidare på en readings på teatern, jag håller ju på att införa lite försiktigt en del nya material som jag skrivit, och som jag hoppas blir uppsatta med tiden......

Jag tog en buss över bron till teatern och på samma buss stod en mamma med sina två barn, en större flicka i fyra, femårsåldern , samt en mindre i en vagn. Liten fin trio, och så frågar den större flickan sin mamma: Hur gammal är du?
Mamman som är enligt henne själv en smart kvinna säger: jag är tjugosju år, det vet du väl , hahahaha...
Då fortsätter flickan: Hur mycket blir 27 plus 28 mamma?
Då tog det stopp.........
Mamman är tyst en stund, räknar huvudräkning febrilt, och så säger hon, men så konstiga frågor du frågar hahhahaha, nu ska vi snart gå av.....RIDÅ!
Förstår ni bättre nu? Varför jag har svårt med människor som är såväl elaka som dumma?

Stackars barn med sådana föräldrar, hur skall det gå för dem som har så obegåvade föräldrar, borde de inte vara någon slags kontroll innan man får bli förälder , skaffa eller få barn???????????

Ja, så springer jag runt ägorna just nu med aningens nysnö på marken, men  vad gör det , mina nya skor från NIKE gör att jag studsar fram, och så snart jag sprungit från morgonens sorgliga tankar så börjar dagen med att ta ut lille Nippe från stora hallen där han skulle kunna ligga hela dagarna också, om vi inte sade till på skarpen på förmiddagen, Du är en liten häst Nippe, du är ingen hundvalp, du borde vara med de andra kamraterna ute i stallet där mina hästar skall vara, men då ser han på mig med nästintill tårfyllda ögon, och så är jag besegrad igen!
Ha en skön dag med mycket innehåll önskar er HS med Toivo, Arne, Nippe ,Tunas Idol, Lady Gaga ,
Huvudet fullt av Nilsson och Callas

6 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. Jag skola kunna med den så öppnade handflatan kunna påstå, att jag författar vad du mena med männskors alderiga sinande stupiditet!!!! Den vara oänderlig samt bottenlös. Detta måste vi en vacker, eller varföre ej en regnig dag förstå utmed ALLA våra sinnen. Jag veta att det äro näst intill omöjerligt, men det verka ligga på just VÅRA bord att göra detta, ty andra hava fått insupa detta medelst den så näringsfattiga modersmjölken.

    OM du skola välja att utebliva en sophämtare, skola du innehava lämperlig kunskap uti ämnet uti form av betyg, förstånd med mera. MEN om du nerdekommer med ett okänt antal telningar, tarvas EJ någon form av vare sig vett, förstånd samt självklarheter, ty varför skola detta tarvas kunna man stilla förfråga sig. Dessa avkommor äro ju föräldrarnes PRIVATA egendomar, och med slika, äga man rätten till att göra vad man lyster!!!!!! Vissa kunna ej skilja på om detta barn äro en ny handväska eller ett par någorlunda dyra skor. Som vi alla med LITE förstånd då all redan förveta, kunna man utkasta dessa saker då de ej tjänar sitt syfte. Så kunna ävenledes de ansvariga föräldrarne göra med telningarne, men med den skillnaden att skolan, dagis, fritidshemmen, gängen, polisen, psyket, OCH framföre allt SAMHÄLLET utföra sina plikter, ty de innehava bevars betalat sina skatter utibland.

    Men oj då, Kära Honorine. Innehaver du påtittat uppå Nippen medelst det lite mer stängare ögat???
    Jag författar att detta icke voro så angenämt för det lilla sköra djuret. Således kunna han väl rätt snart inkvartera sig uti den turkosa salongen, då han törhända förtjusas av den kulören, ty vad veta vi simpla personager om vad just DEN totton likar för färgnyanser??

    Så det äro till att ha fröjdat med Alex kunna jag se. Ack så denne gosseman kunna bedåra dig. Detta skola han innehava stor heder för, då han troligen utfylla en slags funktion som fånga din balans,
    hälsar dig en helt vanlig Grevinna,
    Ruban
    Rubans,
    hälsar dig

    SvaraRadera
  2. Eehhhh tiiiihhhiii tiiihhhhiii. Hej Honorine. Kontrolla de Vanilin här, tiihiiiitiiihii från syföreningen. Jag ville bara undra, tiihiiitihiii hur många raggsockor vi ska sticka tiiihiiiitiiihiti, för nu sitter Malaga Svanhals och knåpar på den 7842:a sockan. Tiiiiihiiiihiii. Tror du att det räcker snart eller.....ttiihiiiihiiiiihi?

    MVH Kontrolla de Vanilin

    SvaraRadera
  3. Godafton Kontrolla!
    Så trevligt att du hör av dig, och ditt strålande humör, eller är det ironi, strunt detsamma, jag gillar bådadela....Men hur i helsike tänker tante Malaga, ska vi förse hela världen med raggsockor??????? Vi ska naturligtvis hjälpa så mycket vi kan, men någon måtta borde det väl ändå vara....be henne omedelbart att stoppa detta raggisstickande, och be henne istället att nu satsar vi på koftor, koftor i alla storlekar mellan S-XXXL, gärna randiga i roliga färger, det hjälper upp ett tufft läge!!!!
    Så Kontrolla och Malaga, ha det så gott och tack för allt ert stöd i detta prekära ämne hälsar Honorine

    SvaraRadera
  4. Tiiihiiihii Honorine. Vi ska omedelbart upphöra med raggorna. Men vi står då tiiihiiiihiii inför ett dilemma. Ska hon repa upp den sockan hon håller på med. I sådana fall blir ju ett par ojämnt tiiiihiiii.
    Randiga tröjor står nu på schemat alltså tiiihiiii.

    MVH
    Kontrolla

    SvaraRadera
  5. DEt kan komma till handa för en enbent, så repa icke upp någonting!!!!!!!!!OBS Tack för att ni är så snbba i tanken, det underlättar så mycket för oss ska ni vetaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa+

    SvaraRadera
  6. Oki doki tiiihiiiiitiiihiii. Hade inte tänkt på den där enbenta, men Malaga har stickat färdigt den där sockan nu.

    MVH
    Kontrolla

    SvaraRadera