Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 6 mars 2017

Wiveka är återbördad till sitt hem....

Arne tillsammans med Toivo fick uppgiften att köra min tillfälliga nattgäst hem till Trosa. Hon hade fått en lugnande spruta inne på psykakuten och sov som en stock hela natten , tack och lov!

Man ska passa sig för henne har jag nu förstått, hennes instabilitet kan komma när som helst, så nu är det nog lobotomering med trepanation det enda botemedel som finns kvar att erbjuda!!!


Jag hade hoppats på att efter hennes operationer angående de forkortade hälsenor hon hade sådana problem med i sin barn och ungdom skulle göra henne frisk som övervuxen då hon äntligen tog tag i detta synnerliga tuffa problem, men icke alls, då började annat istället, vissa hittar nog aldrig hem så att säga......

Själv har jag åkt en runda genom skogen på två mil, snön faller lätt och det är helt ljuveligt ute i naturen och nu uppskattar jag den än mer än förr!

Tänk att jag orkar inte längre lyssna på Sveriges radio och P1, bara dravel, dravel rakt igenom, Vårt gamla fina land har blivit som ett såll, det rinner ut, det rinner in, det läcker överallt, skola vård och omsorg??????????
Vad betyder orden idag, duger inte ens som ett mantra , vårt land sönderfaller i snabb takt pga av misskötthet av de som  sitter med och slickar alla skålar, samtidigt som de blundar för den verklighet som andra ser, det mest spännande är ändå nästa års val, då Steffe kommer att ta ut en rejäl pension innan han snabbt pyser ut bakvägen, och in kommer förhoppningsvis någon som är något mindre velig och som har några åsikter att komma med och inte bara suger efter röstfiske, det är för bedrövligt så dessa filurer så snabbt förstört vårt land, nej nu ska jag läsa lite morgontidningar, dock ej de Svenska längre för att sedan ta mig in till TVstudion hälsar er HS

3 kommentarer:

  1. Ja, Käära Honorine. betänk vilka ruskerliga påföljder det kunna fås, då man förlänger de så pass för korta användbara hälsenorne. Att detta kunna sätta sig så till den milda grad uppå själva hjärnankontoret!!!! VEM kunna förtro att slikt kunna medfölja??? ARMA STACKARS kvinna!!!!!!!
    Dock äro det en lisa, att hon numer äro återbördad till det så välbekanta hemvistet, ty då du ej indriver ett hotell, äro saken därmed biff. Hon avkunna nog känna sig en gnutta snopen då hon uppslår sina blå, ty troligen utser icke hennes hem slikt ditt.

    Vad gälla dessa så kallade radioprogram som utsmetas uti P1, äro de rent ut sagt helt förkasterliga. Så som en gammal inkörd ditoavlyssnare, kunna jag ej igenkänna någon typ av program. Det verkar som om man tillverkar si så där trenne eller törhända 5 stycken olika sådana per vecka, för att däruppå köra denna smörja om och om och om och om och om IGEN, dygnen runt. Om, jag vill härmed poängtera ordet OM, det skulle vara på det lilla viset, att de numer skulle taga sig uti ändan med BÄGGE händerna, för att på slikt vis överraska eventuella lyssnare som ICKE uppgivit hoppet om något som äro värt att lägga ned en eller ett par sekunder på, skulle detta utgöra att jag EJ skulle känna slik en olustkänsla då Radiotjänst så pass bredvilligt utdelar den kvartalaktiga räkningen som numer uppstiga till den hiskerliga summan av 629 riksdaler!!!!!!!!!!!!
    För dessa så pass surt förvärvade penningar, kunna man då få glädjen att få avlyssna om de ensamkommande "pojkarne" uti okända åldrar. Dessa program varieras med väderlekstjänsten. Det enda programmet som uti dessa fall äro LITE varierade, äro just detta om vädret, då vi fortfar att innehava ett par olika årstider. Annars så äro det som sagt enkom om "pojkarne",
    hälsar dig en som äro evigt tacksam över litteratur som äro inläst, ty DÅ kunna man innehava bruk för radioapparaten,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Tycker inte du Rubina att vi skall ge oss upp till Radiohuset och slå näven ibordet för att få säga vårt, jag avskyr att de är vissa folkvalda partiers , inte alla naturligtvis, vi har ju inte demokrati ännu i vårt land, utan vissa partiers förmedlare talar om sitt och sina åsikter dygnet om, det har blivit så enfaldigt under min bortavaro, propagandaradio kallas det numera för, jag avskyr detta insmygande av propaganda i vår eter, såväl TV som Radio!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag ståndar uti startgroparen, Käära Honorine, för att unisont nävenutibordetslå. Innehaver ävenledes påtagit mig de grövsta kängorne för att på slikt vis kunna nedersätta foten uti själva golvet!!!!!!!!!!1

    Jag kunna STARKT mederhålla dig uti saken vad gäller just denna P R O P A G A N D A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Här skola det tyderlige hjärntvättas så till den milda grad, att mähäbeteendet utökas ännu mer, om DET nu äro möjerligt??
    Nej, fram för vuxna personager som kunna nyttja vidöppna ögon, SAMT klokskap och som framför allt sätter sina öron utmed tågrälsen för att avlyssna varningsklockorne som redan nu rungar högljutt,
    hälsar dig en som anser att tiden fram till nästa val kunna kännas likt eoner,
    Ruban

    SvaraRadera