Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 13 mars 2017

Jag skrattade gott och rått igår.......hur dumma människor finns det??????????????????????????????

Jag måste bara i detta nu berätta en liten konversation i går mellan två personer, kön kan göra detsamma, det kan ni nog räkna ut själva!!!!!



Handlingen är följande: En person skall intaga sig antal mg Tabl var dag, men hur ? Skall denna lilla tablett delas , och hur många gånger för att få ut den rätta mängden? Stora saker i görningen?
Nu tillkallas en som vet , dvs en som tror sig veta vad det hela handlar om!!!!!!


Nu skall det räknas, delar vi den i hälften, neeeej , fyra delar, nnej, hur det räknas så blir det inte bra. Nu måste experter inkallas.
 Tabletten verkar liten tycker en "Professor"
Oj oj oj säger den andre Professorn, svårt fall!!!


Nu skall det dras i alla  medecinska instanser, och nu har man tagit reda på att det minsann finnes tabletter i andra styrkor, men dessa skrives icke ut.

Jä.....a Läkemedelverk, vilka cykelreparatörer de är, som inte bara tar in det som vi ska ha!!!!!!!


Nu eldas det hela upp, och Läkemedelsverket är det mest sämsta som finns i Sverige!!! Bra då vet vi det.

Varför inte tala med ett huvud istället för ett arsel tänkte då jag och fick ett skrattanfall så jag tappade andan och nästintill behövde akut läkarhjälp!!!!!!!

När jag lugnat ner mig så berättade jag detta pågående samtal för Arne, den lille tyste smålänningen, och vet ni vad han då sade;
-Är det inte så att de måste be sin läkare att ansöka om licensmed, om det skall tagas in ett annat märke som inte godkänts av Läkemedelsverket? Det vet jag brukar ta ca tre månader, och gäller sedan för en viss tid bara, sedan får man söka om igen.

Annars om det inte anses handla om ett livsavgörande ögonblick så får man väl dela tabletten i så många delar som det behövs, använda huvudet helt enkelt!
Arne I love you!!!!!!!!!!!

Jag skrattar ännu då det kom upp i mitt huvud, vissa kan roa utan att ens veta om det, men det räcker så väl för mig här på landet, vi
 behöver inte så mycket för att tycka livet är ganska roligt!!!!!!!


Är man VIP så är man!!!!!

3 kommentarer:

  1. Detta Kära Honorine, voro lite mer svårartat dilemma än man ens kunnat aaaanat sig till!!! Det bräcker "mitt" samtal jag uti dag avhörde, då jag dristade mig till att avtaga det så kallade pendeltåget mot okänd ort.

    Det påkliver trenne damer uti deras bästa år. Det vilja utsäga slika med den stipuledare frisyren. Resan tog oss cirka 30 minuter.
    Under denna låååånga tid turades de trenne att enkom uttala sig uti ca 5 minuter om att det voro knoppar uti ett träd. Den klokaste av dem, visste då GENAST att det enkom berodde på att våren äro uti antågande.
    Därpå omtalar samma dam, att hon innehaver ett par krukväxter som sköter sig själva uti all deras prakt. Detta samtal pågick uti ca 10 minuter, för att därpå avlösas av dessa fåglar som kvittrar så det ståndade härrliga till.
    Tyvärr blevo jag nödd att avgå från tåget medelst sorg uti bröstet, ty jag voro särdeles intresserad av vad nästa intressanta samtal kunna bestå av,
    hälsar dig en NÅGOT förundrad över huru pass läääänge man kunna tala om absolut INGENTING,
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Detta låter lika spännande som den konversation jag tog del av, hur orkar människor att hela tiden uttala sig om absolut ingenting, jag känner mig lika trött på det som Strindberg gjorde när han såg hur det stod till med dee små människobarnen, visst är det en märklig företeelse som många har?

    SvaraRadera
  3. Suck, ack jaaaaaa, Kära Honorine. När skola vi vänja oss?????? Nu innehaver jag tränat uti så pass många år, men enkom gått bet,
    hälsar dig en som tarvar öronproppar av det lite mer kraterliga slaget,
    Ruban

    SvaraRadera