Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 8 mars 2017

Vi har inhandlat en ny häst till gården

Ja, igår kände jag bara för att göra något anlessare som salig maken alltid sade då han ville ha förändring. Jag såg en annons i ortstidningen om en liten hästpojke som behövde ett nytt hem.
Det var bara att koppla hästtransporten till bilen och så for jag iväg till Skabbelyckan, en liten gård, ett par mil hemifrån.

Där stod han, min lille pojke och bara väntade på mig, Nippe, efter sin far StorNippe som är känd i de flesta hästkretsar i mellanSverige.


Nippe besiktigades av min Advokat och ansågs som felfri och till rätt pris, ett handslag och saken var klar, förresten är det bara i Sverige vi gör affärer genom ett handslag????? Jag trodde att det var förlegat men den här mannen jag gjorde affär med, måste vara en gammal Sosse då han drog fram sin valkiga näve ur blåbyxorna, tog emot slantarna utan kvitto, konstiga människor.
Tur att Advokat Örnclo var med och krävde att detta köp skulle nedskrivas och ....kvitto utskrivas,
Ja utan min Advokat skulle jag stå mig slätt, för själv lever jag oftast med huvudet bland molnen tänkande på helt andra saker än de jag borde tänka på.

Hur som, Nippe åkte med oss hem till Hornberga och väl inne i sitt nya stallhem, blev han så glad över att få två nya vänner. Lady Gaga och Tunas Idol gnäggade och skrapade med hovarna och välkomnade den lille nykomlingen.

Överallt var väl glädjen inte lika stor, då Toivo tyckte att de har att göra tillräckligt på gården redan innan Nippe kom, men vad kan jag svara på det?

Till helgen skall jag anordna en liten dopcermoni för Nippe och bjuda in lite folk, hoppas att Greveparet Älgbräken kan komma, Allan med service, Nisse i Bryne, Britta med Julgransfoten, och Tante Greta på Gråhälla, det var länge sedan, Irina Baronova om hon nu är i Sverige, och så Kyrkoherden förstås, Kören kan väl sjunga något, Rubina och hennes olderman Översten, om han nu vill följa med, han hör ju så illa, men vad då, sätt honom tillsammans med någon som talar högt och tydligt...det måste bli Adalbert, min enda kvarvarande kusin på mors sida. Oh så trevligt detta skall bli, bara för ett litet litet hästköp, ja det behövs inte mycket för att bli uppiggad i dessa dagar då i landet Sverige skjuter de skallarna av varandra i varenda förort med självakting, det nya Sverige, det tuffa, det glädjerika sköna, tack för det herr Statsminister med fler!!!!! hälsar er HS

1 kommentar:

  1. Ojsibojsan, Käära Honorine, så det utsnurrar till uti skallmejan!!!!Ytterligare en ny Totto innehaver således ankommit till det så pass anrika Hornberga, MEN var skola sleven vara om icke uti......

    Nu begrunnar jag dock uppå om jag innehaver den rätta Champagnen hemma, så att Lille Nippe kunna avkänna sig oförnärmad. Jag skola utbe Camina om att tillfråga en kamerad om hon icke kunna avtaga sig till hennes arbetsplats, för att däruppå inhämta en ärbar flaska Champagne!!!!!!!!

    Själve Översten skola naturlemente mederkomma, då han ju av födsel samt ohejdad vana, äro så pass stadd vid att påtitta uppå diverse Tottoar.
    Vad gäller hans hörsel, må jag då få påpassa att utsäga, så äro han icke mindre än nöjd med just DETTA lyte, ty då avslipper han att avhöra VÄLDIGT många onödiga ord, som han avkänna EJ tarvas honom. Således utebliva det alldeles prima, om han finge anstå nära sagda häst då han skola namngivas. Detta avtackar vi dig inför, Kääääära Honorine.

    Sicket ett ståterligt entorage du ihopsamlat då detta skola avstapelngå. Att därpå denna så pass Finske Toivo innehaver ett slags synpunkter på ett utökande arbete, äro dock enkom att ignorera, ty han uppbärer ju trots all en slag lön,
    Hälsar dig en som avkänner att Champagnen inom det snaraste skola infinna sig,
    Ruban

    SvaraRadera