Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 11 mars 2017

Nu har vi bara själva dopceremonin kvar.....Vem skall döpa detta föl?

Solen strålar, flaggan är hissad, stora matsalen är redan uppdukad och Arne har fixat och donat med den lilla kanonen som står uppe på kullen invid Hornbergasjön.

- En salva eller två pli pra säger Toivo och skrockar så där som han gör! Skräm förfasingen inte prästen bara fortsätter han och akta så inte Brita med julgranfoten  trillar i sjön av själva knallen!


Hans humor får stå för honom, själv är jag aningen uppbragt då jag hastigt studerat dagens morgontidningar, och läser om hur föräldrar lägger sig alltmer i Lärarnas agerande i skolan. Vore det inte bättre att föräldrarna såg till barnen under den tid de finns i hemmet istället. Nejdå, de skall ideligen höra av sig till skolan, och hota , skälla, gråta, anmäla ditten och datten, dessa ofta söndercurlade föräldrar som inte har en aning om vare sig sig livet eller uppfostran då de själva aldrig fått någon!


Jag minns då särskilt under mina söners skoltid, vilket kan väl vara preskiberat idag, men låter lite som förr, iallafall ett särskilt tillfälle jag minns då lille C-J kom hem och frågade varför en kamrat i klassen inte behövde deltaga i de ämnen föräldern ansåg sig ha dålig kunskap i, jag tror det var det engelska språket, varvid föräldern helt sonika skällt ut läraren och talat om att mitt barn behöver inte ägna sig åt sådant drit!!!!!!

Barnet fick istället sitta och bläddra i Serietidningar då de andra barnen tragglade på med sina engelska glosor......

Lilla C-J ansåg mig vara en mycket elak mor som inte gjorde detsamma för honom??????

Undrar om han tänker likadant idag, då hans arbete utgår från själva engelska språket, i en engelsktalande bank och med en engelsktalande make, och dessutom bor i Londres.

Tur att jag som mor inte skällde ut lärarna på hans skola, för då hade han kanske suttit kvar hemma hos mig på säteriet med dålig självkänsla och en dold inneboende aggresivitet istället, och det hade inte varit trevligt för någon, så föräldrar, låt lärarna sköta skolan ifred och så tar ni hand om era barn övrig tid!!!!! Bra , då är detta ur världen!

Men vem skall vara dopförättare, det har jag inte tänkt på, förrän nu..... Jag får höra med Översten om han vill skvätta lite skumpa på lille Nippes man och anständigt ge honom sitt hela namn: Nils Nippe Julius Severin den yngre, visst låter det förtjusande?

Vi håller det hela på stallbacken och sedan får Nippe och de andra hästarna gallopera fritt i hagen ett par timmar under det att vi andra smörjer kråset och låter oss väl smaka på ost och Charuterierna från Charlieslivsmedelsbuss, och tårtan som Toivo iordningställt, Bollinger en masse och så vore det väl inte för mycket om vi sjunger Kungssången också, ja så får det bli hälsar er en aningens stressad HS  

6 kommentarer:

  1. Men Kääääär Honorine då!!!! Själve Översten bugar sig neder till golvtiljorne, samt avsper detsamma med plymerne som så vackert avsitta uppå kasken. Således avtackar han dig för den stora äran. Han låter ävenledes avhälsa, att namnen den lille Nippen skola bära, äro icke mindre än förträfferliga. Uti all synnerhet det så pass väl utvalda namnet Severin DY.

    Det allaredan framdukade bordet med alla dessa delikatesser, låter mig svårt frestas.

    Anser du att jag skola påtaga mig det så grova fotrikterliga kängorne, nu då vi trots allt skola befinna oss där ute på den så gräsbevuxna ängen, eller räcker det med de lite mer nättare skodonen uti form av de smidigare smorläderartade kortskaftade donen???

    Vad gäller dessa så utskällda lärare, innehava ävenledes jag avhört de mest horribla tingen som försiggår uti skolsalarne, då den lille telningen på si så däringa 15 år, EJ innehaver fått det betyg som föräldrarne stipulerat. OM då ej lärane samt rektor ej avlyssnar på deras hemska hot, kunna de mest ruskerliga represalier utverkas, och DÅ Kära Honorine, leka ej livet längre, för att uttrycka mig milt.
    Därföre anser ävenledes jag, att det äro VÄL på tiden, att dessa så kallade ansvarsfulla curlingutbildade fåntrattar till föräldrar tager sitt ansvar och det NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, innan hela Sverige utebliver söndertrasat av dessa nollor som omkringspringer samt betror att de tyderligen utspelar det hemskaste dataspelen på riktigt. Man kunna ICKE påskjuta med pickadoller uti verkligheten, utan att dessa träffade personager helt enkelt AVLIDER!!!!!!!!!!!!!! Sedan må man stå där likt ett fån, för att därpå invänta lämperlig curlare, för att utsopa spåren efter dessa hemska brott. Då de så pass motvillerligt utgöra detta sopande, skrika de uti högan sky, att DETTA gott folk, innehaver EJ min lille Tarzan gjort, då han ju äro så pass änglalik. Detta till trots att de troligen EJ känna sin lille Tarzan, då andra , läs samhället, ej avtagit sitt ansvar för gossen. Därpå avböja det ånyå deras egna ansvar,
    hälsar dig en som kunna avskriva en hel roman uti detta ämnet, men avstår då.....
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Men vad i hela glödheta är det frågan om? Här sitter jag och slöbläddrar bland en del bloggares meningslösa bladder. Och vad får jag då se? Jo, någon som tror sig vara en slags Grevinna som har hybris. Till min förskräckelse ser jag att det ska bli dop snart. Den lille som ska namngivas är, hör och häpna, EN HÄST!!!!!!!!!!!!!
    Jag satte faktiskt stångkorven i fel strupe och råkade ut för en djävligt stor hostattack ska du veta.
    Frågan är nu om jag ska utkräva ett skadestånd för detta obehag?

    Nu ska det alltså döpas i dyrbar Champagne. Den ska hällas på en skitig hästman. Till vilken nytta kan man undra. Jag har ett bättre förslag. Du kan skicka den pavan till mig, för DÄR kommer den till bättre nytta. Sedan skiter jag högaktningsfullt i vad diverse grevar och baroner anser i den frågan.

    Dessutom undrar jag om det är meningen att den dära hästen ska käka upp tårtan. Men då tant grevinnan kan jag upplysa dig om, att OM det finns lite vett i den hästskallen, så käkar han väl för fan inte upp några hästdojor. Vad du än gör tant grevinnan, så slopa åtminstonde själva hästskoformen om du nu vill att den där lilla löjliga Nippen inte ska kränkas på sin dopdag.

    MVH
    Rolle Bultsacks

    SvaraRadera
  3. Bäste Rolle! Då och då under åren dyker det upp sådana här Rollar och andra bollar i min blogg för att uttrycka sig i både det ena och och i det andra! Jag blir inte längre upprörd, då jag numer kallar dessa Rollar för stollar, varav Sverige är fullt av. Förr i tiden fanns det hederliga byfånar, men nu har varannan en diagnos, så sätt tak på hela landet med en mur runtomkring så blir det istället för de gamla institutionerna som tog hand om dessa personer förr i tiden. Själv förundrar det mig icke om själva spermiekvaliten är av låg kvalitet idag, kanske beronde på att dessa ligger inbädde iblnd chips, lösgodis och skvalpr uti sockrade lemonader. Då får vi det folk vi förtjänar käre Rolle. Du ska inte känna dig ensam i din enfald, du har många kamrater därute, som du kan dela ljuvt och lätt med hälsar dig en moderlig kvinna vid namn HS

    SvaraRadera
  4. Men nu får du väl ge dig din Grevinna!!! Jag är Rolles fru Nikotina. Du har så till den milda grad förolämpat min Rolle. Jag vill bara tala om att han minsann kan bygga ett balkongräcke. Visserligen är det inte godkänt, men han byggde så svetten rann. Så kom inte här och tala om.....

    Nu har du sett till att han hamnat i en ny suparperiod. Han som har varit vit i nästan 3 dagar!!!! Jaha, så nu får alltså jag ta kontakt med AA IGEN!!!! Ska de va så?????
    Och lillrolle och allting. Här har vi suttit vecka efter vecka och sett Morden i Midsomer i godan ro och myst i soffan med chips och allting.

    Nikotina Bultsacks



    Nikotina Bultsacks

    SvaraRadera
  5. Nikotina! Har jag betett mig illa mot dig eller Rolle så ursäkta mig, jag visste inte att ni har en liten lillRolle, då hade tonen varit betydligt mildare. Skönt ändå att AA finns för sådana som Rolle, och hälsa honom att bygga balkongräcken och glo på Morden ii midsummer är inte till någon nytta , nej ge honom en spade och en kratta så är han välkommen hit ut på landet och hjälpa ill med vårsådden, det kan lära honom lite vett och så får han frisk luft, det behöver nog du också Nikotina! Så ta med lillRolle och kom hit hela familjen ska vi se till att det blir folk av er också . Vänligen Grevinnan på Hornberga säteri

    SvaraRadera
  6. Kejra vi kommer väl da, men det dära med folket fattar ja inte varu menar med de???? LillRolle är på hugget, för han har minsann hört talas om det dära med jord å sånt. So, no hard filingns Grevinnisen.

    Blir de bra runt 12-blecekt, så att vi kan få i oss en braklunch där hos dig?

    Nu skaru få se på va en RIKTI kar kan göra.

    MVH
    Rolle Bultsacks

    SvaraRadera