Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 24 juni 2011

Carl-Jans pojkvän längtar hem till China

Vi hann knappt dricka ur den sista kaffeslurken, förrän Wei-Wai Il(pojkvännen alltså) började hulka och gråta. Jag blev helt bestört, och frågade min lille C-J vad som hände.
C-J kramade om Wei-Wai Il och viskade på kinesiska i hans öra,och svarade sedan att Wei-Wai Il längtade hem, det har blivit för mycket för honom med det stressade livet han blivit utsatt för hos oss.
Kära barn sa jag, hur ska vi kunna underlätta för honom?
Bara den här affären är ur världen så far vi hem till Hornberga Säteri och ägnar oss åt simning i Mälaren,barbackaritt på Lady Gaga och Tunas Idol, ja så där fortsatte jag!

C-J översatte, för till saken hör att när kinesen blir upprörd så kan han inte ta till sig engelska....

-Han vill höra Kinas nationalsång säger C-J viskande  till mig, och jag ropade vidare till Julius Jr. att leta fram den genast, allt för lille Wai-Wei Il.
Julius Jr. letade som en galen råtta i arkiven, och detta var vad som fanns.
Men Wei-Wai Il blir överlycklig att få höra hemlandstoner, och skrattar och ler nu igen som ett barn på julafton.
Dessa akututryckningar gör mig snart galen. Först jagad och utkastad i ett hemligt hus med Säpomännen inpå knutarna, och så denne lille kille(ca 30år) som svänger i humöret, och jagad av en kär och helt galen Vladimir och så vidare och så vidare. Tänk själva, detta är väl inte den Midsommardröm man drömt om, men nu stryker jag ett streck över detta och ska höra mig för hur det går? Har man infångat Vladimir snart? Har vi fortfarande maffian i hälarna, blir det Björnar i Stockholm eller? På krogen eller på Björnberget vid Slussen????? Tanken svindlar!!!!! HS

1 kommentar:

  1. Jag vill börja med att tacka dig för den fina Kinesiska visan! Den lilla Svalan hörde den, och kunde genast tala om i stora drag vad den handlar om. Hon sjunger upprepade gånger att: hon tjingar för ciabatta(bröd). Som du kanske vet, har Svala en fil kand i Mandarin. Då hon såg flickan, blev hon en aning förvånad ty hon känner en tvivelaktig person som lystrar till det en aning mesiga namnet Maj. Hon har tydligen ett barnbarn i Thailand, som dels har Kinesiskt påbrå. Denna flicka var tydligen slående lik det barnet som begåvats med namnet Martin. Tänk så liten världen är ibland. Svala erbjöd sig också att tala in allt möjlig på band till Wai-Wei Il. Givetvis då på Mandarin. På så sätt kan de ju så att säga brevväxla. Kanske det lättar upp hans tungsinne vad gäller att lysna till hemlandsspråket.

    Har SÄPOmännen någon som helst koll på var denne Vladimir håller hus? Om inte, kan jag varmt rekommendera dem att ta av sig sina solbrillor. Det blir då en aningens ljusare och därmed blir sikten klarare. I annat fall kan du ju alltid Googla på en person som är identiskt lik dig. På så sätt kan du projecra hans kärleksskranka sinne på henne. Hon kanske renav uppskattar detta. Det är för tillfället det enda råd jag för stunden kan ge dig.

    Sörj nu dig inte fördärvad över dessa björnars evetuella vistelse här i Svedala. Blir detta en flopp, kan du ju alltid ta dig till Alaska. Där lär de ju också strosa omkring. Men jag förstår ju samtidigt att det gäller att du har en peng eller två kvar.

    Så sätt dig nu ned och ta dig en välförtjänt påtår av det kaffe som du så snöpligt fick avsluta, då Wai-Wei Il så plötsligt fick akut hemlängtan.
    Björnkramar
    Rubina

    SvaraRadera