Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 25 juni 2011

Idag firar vi på Hornberga

Lady Gaga och Tunas Idol har fått en midsommarkrans på stalldörrarna!
Lövat på bord och bänkar!
Midsommarblomster i varenda vas på hela Hornberga!
Mat i stora lass1
Nu firas det midsommar på gården, här är lilla Elsa i full gång med tårtbaket.
Barnen på gården har plockat smultron!
Kaffet serveras i denna stora apparat varje midsommar, en gammal  och kär tradition!

Så där ja! Nu så liknar det Midsommarfirande på Hornberga Säteri, så som det har alltid har firats i generationer.

Med en fart så snabb som blixten så satte alla på gården igång, i pur glädje av att jag  var hemma igen , och alla kunde andas ut.
Idag ska vi äta och dansa och ha det så där innerligt trevligt och mysigt som man bara kan ha en Midsommardag på landet i Sverige!

Skönt att livet svänger så fort, jag sjunger inte långsamhetens lov, utan 100% eller inget alls är Hermine Stiernspetz ledord!
Nu ska vi dansa ringdans, Julius Jr och min lille C-J står där och vinkar på mig, så jag kilar iväg.
Kram från HS

1 kommentar:

  1. Så rart med de båda sönerna som står och vinkar till deras ömma moder. Jag kan riktigt se dem i Hornbergas Säteris egna folkdräkter. Ja, allt är så tip top det bara kan bli. Vad jag kan se, fattas då inget. Är det lilla Elsa som basar över kaffemaskinen, eller är det så att vem som helst får manövrera den fritt?
    Aldrig att detta skulle gå i lås, om du inte var så överdrivet ruchig. Du säger det själv med de 100%en. Det är just sådana kvinnor världen behöver om alls något skall bli gjort. Sedan må det uppfattas som maniskt hur mycket som helst. Smid kvinnor, smid, borde vara din paroll.
    Dansa nu så att leran stänker om sämskskinnbyxorna. Det är sådant som räknas en sådan här dag. Vi anländer om 17,5 minuter. Håll de lövade grindarna öppna är du vänlig. Annars låter det så förskräcklit om självaste översten.
    Kan knappt bärga mig
    En festsugen Rubina

    SvaraRadera