Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 29 juni 2011

Inte vilken handväska som helst


Hej allihopa!
Jovisst, han är väl för söt Carl-Jan??
Han hade tyckt att jag lät lite ledsen och nere då han ringt från London.
För att glädja mamsen så ropade han in Margret Tatchers handväska , bara så där till petit moi!
Jag är överväldigad av detta, ja kanske inte av själva väskan, men hans gest gentemot mig.

Vilken överraskning, tilläggas att han betalade 250.000kr för den. När ska jag använda den?
Kanske på festen i Monaco? Nja, lite för dyster för det tror jag. Nej, det blir på mina möten i våra olika styrelser, där passar den bra.
Carl-Jan skrev att hon hade den att slänga i bordet om man inte lyssnade tillräckligt på henne. Det ska jag tänka på.

En mycket glad HS

1 kommentar:

  1. Jag håller naturligtvis med dig! Slälvklart är den gracila väskan som klippt och skuren för att användas på styrelsemötena. Det ser nog en aning chicare ut att dänga den i bordet i stället för den så eviga klubban. LITE nyordning får det nog ändå lov att vara. Dessutom ÄR det ju så feminint. Förr i tiden användes den ju oftast till att dängas i antastande mäns huvuden. Jag tror att det är därför väskan har en aning dyster nyans. Dels är den diskret. Dels har omgivningen icke den blekaste aning om hur den kan komma till bruk. Och framför allt så får den antagligen små röda uppigande stänk som ju alltid piffar upp. Om du av någon outgrundlig anledning vill avyttra den, kommer den att inbringa penningar som ligger skyhögt över det pris som nu erlagts, då DU haft den i din ägo.
    Jag utgår från att du verkligen visat din höga uppskattning till den så söte sonen.
    Kramar från en som icke är ägare till en sådan användbar tingest.

    SvaraRadera