Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 23 juni 2011

Midsommarprovianten på mitt hemliga fort


Här är den proviant som Julius Jr. hann plocka ihop innan Säpobilen kom. Gulligt av honom att tänka på Midsommarstången. Så det här blir nog inte så tokigt iallafall, om nu inte ryssen hittar mig här????
Måste skicka ett kodat medelandet till Carl-Jan och berätta vad som hänt. han är i Being, neej nej, jag menar Berlin över helgen, ni förstår, han har sin lilla pojkvän där.. En söt liten utbytesstudent från KIna.... Ja, säg inget illa om det, han är såååå rar pojken, ja både Carl-Jan och Kinesen menar jag.. fortsättning följer! Nu ska jag bara ta en liten Princess och klunka lite cocacola. Kram från HS

9 kommentarer:

  1. Önskar Honorine en riktigt härlig midsommar!
    Kram
    Elisabet

    (jag lägger in en länk till din blogg på kulturbloggen - hoppas att det är OK)

    SvaraRadera
  2. Något är fel i dim kommentarsfunktion! Om du vill ha anonyma kommentarer måste du ange det. Gå in på "inställningar" - "kommentarer" i "vem kan kommentera" klicka på "samtliga"!
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vad exelent att det kom en ny depesch från din hemliga ort. Jag har varit så fasansfullt orolig. Det är också fint att du har trimmat in Julle så pass att han förstod att skaffa dig ordentlig proviant. Jag kan se att han har sett till att du får en näringsrik kost. Bara ett litet ord på vägen. Passa dig för höge bövelen (Överstens uttryck) för att få en så allmänt kallad, sockerchock!! I sådana fall kan lätt lystern i huden ha en fäbless att vilja falna.

    Kommer Carl-Jan och den lite mer Kinesiske pojkmannen att dväljas i det Ryskaa landet efter det att de har tröttnat på Berlin? Om Carl-Jan begåvats med samma företräden som du, jag tänker då givetvis på hela din apparation, vill jag avråda honom från att göra en returresa. Vladimir kan ju tänkas vara intresserad av ALLT som rör sig, och DET vill du väl icke? Så strunta du i Belugan. Kalles kaviar går nog lika bra, kan hag tänka. Fråga alla de som far till Mallorca och andra intressanta platser. DE far aldrig iväg oklädda. Det vill säga, utan just Kalles kaviar. Den informationen har jag från säker källa, som jag tyvärr inte kan avslöja.
    Salongen, den Orange, står forfarande öppen på vid gavel. Det är bara att slinka in vid behov.
    En ytterst diskret
    R v O

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa och tack detsamma! Roligt att se dig här!
    Bra att du fixar in min blogg på Kulurbloggen, det tackar jag för, men jag har klickat i samtliga redan, gjorde det en gång till. Hoppas det funkar nu, annars får du guida mig vidare.
    Ha en härlig midsommar med dragspelsmusik, sång och god mat. Kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Vad är väl en Princess mot en skål med Beluga, nu vattnas det i munnen på mig... Ja till och med en Kalles vore helt ok!

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg till dig och maken...
    Jag och greven far ut till Stallarholmen för att fira midsommar med grevparet von Bentzen på Trollhaugen, även grevinnan Marianne kommer att vara med.
    Tänkte försöka hinna med ett besök på Ekhov, storasyster har ju norska ambassadörparet på besök över helgen.
    Sen blir det ett besök hos mor innan vi far hemåt på söndag.
    TREVLIG MIDSOMMAR

    SvaraRadera
  7. Hur har du det där i det fördolda? Är den ryska maffian dig på spåren än? Om du går omkring väl kamouflerad så ordnar det nog sig. Jag undrar har du en TV där i det lilla palatset? Om så är fallet, kommer du att få se mig i morgon, då jag skall intervjuas av Bengt Magnusson. Jag vill meddela dig i förväg, att jag släpper min 18:e "Vita serienroman" just i morgon. Jag har kallat den "Medan flugan surrar". Inte att förväxlas med "frugan". Senare skall jag sitta på bokakademien samt Stadsbiblioteket, för att signera mitt nya alster. Det bästa av allt är att jag äääääääääääääääntligen kommer att få träffa den helt magnifika Björn Ranelid. Det är så förskräckligt synd att du antagligen inte kommer att kunna vara med. Man kan ju aldrig vara för säker på att inte Vladimir dyker upp. Han kanske är en person med stora krav då det gäller litteratur och skön kultur. Då han får höra att jag släpper det här alstret, vet man ju som sagt aldrig.

    Då du nu sitter där i skymundan för det Ryska folket, kan du ju äntligen passa på att relaxa. Det tror jag att du behöver vid det här laget. Mot slutet var det nästan så jag började undra om du var på väg att axla Sven Hedins mantel.

    Nej, nu skall Svalan få rulla in mitt fagra hår i papiljotter gjorda av den allra finaste nylonen. Man måste ju se något ut för världen i morgon då alla kameror är riktade på bara mig. Sedan må Ranelid säga vad han vill om detta. Han får säkerligen sina 5 minuter efter det att kamrorna har slocknat.

    Njut nu av fågelkvitter och diverse andra läten, så hörs vi snart igen.
    Take good care
    Hugh
    Oben

    SvaraRadera
  8. Nyhetsmorgon!!!!!
    Så spännande, jag sitter bänkad på fortet, och Björn Ranelid en av mina nära vänner. Han är ju så gullig, krama honomordentligt och nyp honom i kinden från petit moi!
    Grattis till din 18:de utgivning, snart kanckar väl Nobelkommitén på porten?
    Kram från fortet!

    SvaraRadera
  9. Det där med Nobelkommitèn skall vi tala ytterst tyst om. Björn har redan fått nys om att de hört av sig, så nu är han inte nämnvärt god att tas med. Det har fått till följd att han inte trakteras av kindypande. Trots att jag ordentligt talat om för honom att de kommer direkt från dina små rara nypor. Han tycks nu ha häcken full, ( som man så vanvördigt säger), med att fundera ut vad han nu skall ta sig till. Nu då dans och allt är förbi och kört. Han skulle säkerligen uppskatta ett litet tips från dig. Och som sagt. Det där om kommande Nobelpris har jag blivit förbjuden att tala om, än så länge. Framåt höstkanten får ni alla veta. Vita Serien säljer ju som smör, och jag anser att det är god litteratur. Ja, till och med på kanske en lite väl hög nivå. Det är ju trots allt meningen att ALLA skall förstå intrigerna.
    Med stolta hälsningar
    Rubina Colorado von Oben

    SvaraRadera