Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 14 juni 2011

Oh my Good!

Sitter på PEDER OXE i Köpenhamn och dricker ett glas yoko ono bara för att lugna ner mig lite.
Vet ni vad som hände? Jo, de första tio minuterna av intervjun gick riktigt bra, vi tog det på engelska. Men då jag råkade fråga varför han kallade sig VON utan att vara adlig, då tog det hus i helvete!
Så där åkte jag ut från Dángleterre fortare än jag någonsin lämnat ett bättre hotel.
Vilken tölp sa jag, och nu i efterhand med litet perspektiv på detta så kan jag bara säga, att se inte den filmen. Trots att den är bra, så säger jag det!
Melancholia alltså!

Jag ska bara slurpa ur glaset och bege mig tillbaka till Kastrup för snarast hemfärd mot mitt älskade Hornberga Säteri, och glömma denna dag i Köpenhamn.

1 kommentar:

  1. Men Kära Hjärtanes så rysligt illa det gick med denna totalt meningslösa intervju. Det är väl ändå helt självklart att du som är en sådan klok person, ställer den helt adekvata frågan till denne uppkomling. DÄR om någonstans visade han klart att han ICKE är av ädel börd. En sådan hisklig tur att du försvann därifrån lika snabbt som en avlöning. En sådan kreti och pletimännska SKALL man absolut inte frottera sig med. Det förvånar mig en aning att han inte valde det Tyska språket, då jag tror mig veta att det till viss del tyska sättet att se på saker och ting intresserar honom. Naturligtvis avstår jag från att bli melankolisk i VON Triers sällskap. Så, polera naglarna och fortsätt bara rakt fram. Fågellort fastnar inte på dessa då.
    Så till en något ofin fråga från en som inte har vett att låta bli att ställa den. Jo, den där drinken Yoko Ono. Har den en liten bismak av Sushi? Jag hörde mig nämligen för med Camina om hon kände till den, men naturligtvis visste hon inget om den. Däremot erbjöd hon mig att tillverka en "Gröna hissen". Ibland förstår jag mig inte alls på henne.
    Vila nu upp dina så skadade nerver i något från Dior,
    rekommederar dig
    von Oben

    SvaraRadera