Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 30 juni 2011

Karlsloken Ollonberg

Äntligen har hans gamla vinröda mercedes 240 D försvunnit från min gård. Där har jag simmat fram och tillbaks under bryggan i timmar, medan gubben, ja jag kan inte bättre säga trampat omkring härnere vid vattnet och glott. Min goda Draja som jag i hastigheten fick lämna kvar på bryggan, den svepte han i sig!

Sedan har han varit inne i sjöboden och plockat med båtmotorer, segel, åror och gamla verktyg. Har hört hur han snokat i allt löst. Jag blir tvingad att avsäga mig hans bekantskap, den nyfikna och obehagliga gubben.

Nu sitter jag har framför brasan i biblioteket med en kopp kinesiskt te och försöker få tillbaka värmen i min stackars genomfrusna kropp.

Jag ser ut som ett russsin hela jag, bara jag inte åker på en förkylning? Nu innan festligheterna börjar?
Ska be lilla Elsa om ett värmekrus i sängen och ett glas wiskhy on the rocks. Håll tummarna kära vänner , så jag mår bra imorgon, för annars så tar jag Margret Tatchers väska och drämmer i skallen på karl!!!!!!

Sleep well dear friends! Hug HS

3 kommentarer:

  1. Nu får du allt ursäkta, men jag bara MÅSTE ställa en fråga, och då vill jag inte att du svarar med att jag kan ställa den där i hörnet. Bär detta Ollonberg månne en så kallad blottarrock? För OM han gör det, tror jag att jag vet vem det är. HONOM skall du passa dig för. Han bär mycket fula tankar djupt inrotade inom sig. På latin kallas den sjukdomen för Tankomani. Det betyder att ALLT som kommer i hans väg, genast måste undersökas och ogenerat fråga ut folk. Sedan är det ju inte helt omöjligt att det är modern hans som uppmuntar detta vanvettiga beteende. Så vidrigt att veta att han gått omkring och fritt och ohämmat fingrat på edra båttillhörigheter. Det är ju något helt i hästväg. Det var ju så länge sedan du talade om detta Ollonberg. Vem har han trackasserat under hans frånvaro från dina domäner? Och som om inte detta var nog, har denna varelse haft mage till att helt enkelt bara svepa din Drya. MED oliv och allt. Han saknar tydligen helt och hållet hyfs. På Eton kan han ju i alla fall icke ha gått. Det ser jag redan här ifrån med blotta ögat. Du har nog inget annat val än att på ett eller annat sätt "göra" dig av med honom. Jag hjälper så gärna till om det skulle behövas.
    Använd nu din så nya väska på ett klokt sätt
    råder dig en hängiven
    Rubina v O

    SvaraRadera
  2. Nu har jag gått i min trädgård halva natten och mätt upp hur mycket järnstaket jag behöver beställa imorgon bitti, och så höga järngrindar som lilla Elsa kan styra från köket. Då ska väl inte Allan den förskräcklige kunna ta sig in.
    Jodå han sög i sig hela Drajan medan jag låg och huttrade under bryggan! Jag är ännu upprörd, och det känns aningenskrovligt i halsen, är sååå orolig att en förkylning vill göra sig påmind, och just nu...det vore katastrofalt!

    SvaraRadera
  3. Om du nu genast lägger att par våtvarmaomslag runt lilltårna, så kommer du att slippa en så opassande förkylning. Jag tror alldeles säkert att den så lilla Elsa vet exakt hur det skall gå till.

    Smid nu medan järnet är varmt, sade den så berömda hattmodisten. Jag tänker självfallet på de kolossala mängderna järnstänger som nu fraktats hem till gården. Har du redan en liten männska som kan bistå dig med att på ett utsökt sätt smida ihop dessa? Annars kanske Översten kan... Kommer kamrorna att sitta redan vid infarten till den långa allèn, för att sedan larma i hela palatset till
    varning då detta Ollonberg närmar sig den så enorma järnsmidesgrinden. Jag utgår från att detta är fix och färdigt då du anträder hemmets tröskel.

    Lilla Elsa följer väl med dig till Monaco? Jag befarar att hon icke vill frottera sig med denne usle man, då du icke är därstädes. Dessutom kan det bli en aning kinkigt att ensam drapera ditt fagra hårsvall, då turbanen skall sättas på plats.

    Nu är det icke på plats att uppehålla dig längre. IIIIIIIIIIla nu till aerodromen
    hälsar en som sitter med ostronkniven i högsta beredskap
    R v O

    SvaraRadera