Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 30 juni 2011

Snart bär det av till bröllopet alla talar om

Äntligen har jag vaknat till erfter den bedrövliga natt! Simmat en sväng bland näckrosorna, men jag har åtminstone blivit klar i huvudet , tack för det Lord!

Nu väntar nya projekt, och spännande projekt! Klädinköp till bröllopet i Monaco. Där har jag vistats så mycket så det känns nästan som hemma det med. Men jag tänker bo på Negresco nere i Nice som vanligt, och så har jag chaufför som kör mig lilla biten upp till Monegaskerna. Oh så underbart det ska bli, men en sak gillar jag inte. De ska gifta sig ute på borggården!!!!!!!! Varför ?Säger jag!!!!
Varför inte i kyrkan där såväl Princess Grace som Prins Reiner ligger begravda... Bruden ska senare under kvällen åka dit (ca500m knappt) och lägga sin brudbukett inne på Grace grav vilket är så fint, men kyrkan är stor och så vacker så de kunde gott och väl gift sig där. Men nu vill de väl vara snälla mot monegaskerna som ska kunna beskåda det hela från slottsbacken.

Ja ja så hade ju inte jag tänkt!                                                                             


Här har jag ju skorna som jag inhandlade i Rom i våras! Perfekta till den blå klänningen, nu behöver jag bara titta efter en hatt och väska i blått så är det klart! Skönt, och samtidigt billigt, ja jag har ju sådana mängder av kläder och skor som jag inte ens har använt!





Den här lilla söta saken hittade jag faktiskt i Monaco redan i december då jag var där, och kanske att den skulle kunna duga även nu?????? Je  nes´t ce pas! Putetre?
Ja, men då är det bara en hatt och en väska ska ska införskaffas i staden!
Nu ska jag bara ta en isvatten, en liten sallad med Sardeller och tomater, lite grönt till, och så iväg!
See you!
HS

3 kommentarer:

  1. Tänk att alltid lyckas med att slå huvudet på spiken. Självklart skall bröllopet stånda i kyrkan!!! Visserligen är det rätt så länge sedan jag bevistade den. Men då fanns plats för både en och två personer. Vad jag vet, brukar icke dessa byggnader förminskas. Usch!! ALLT skall vara så evinnerligt modernt bevars. Inte ens Calle och Silvan hade sådana dumheter för sig. Men, nu är det en gång så som det är. Bara att tugga i sig.

    Då du står där i främsta ledet på Borggården i denna så UUUUUUUUTSÖKTA kreation, får nog den lilla bruden allt hålla hårt i blivande maken, så att det inte blir fel. Han kommer att bli så betuttad i dig så att han omedelbart kommer att vilja äkta dig i stället. Så passa då på om du känner att....

    Jag skulle önska att du hade en något muntrare min då du skall bära den blå skapelsen. Den bilden på dig där du visar upp den, ser en aning dyster ut. Till och med axlarna slokar. Bygg upp dem med vaddar om det skulle bli nödvändigt.
    Själv kommer jag icke att bevista detta evenemang, då jag har lite otalt med den släkten. Detta groll uppstod visserligen redan på 70-talet, men ligger man i fejd, så gör man det. Detta har fått till följd att jag från och med förförra veckan demonstrerar genom att icke så mycket som ens snudda vid tanken på att öppna en Gamtidning. Denna strejk kommer att pågå några månader framåt. Det lilla groll du har med Skohornet, är bara som en spott i havet vid jämförelse.
    Ord och inga toner från
    Rubina A F G D von Oben

    SvaraRadera
  2. Trist att höra, för det hade varit underbart om du varit med på samma festligheter, men ibland kan det bli så där, gammalt groll ska inte föraktas, jag förstår vad du menar, nu när jag jag snart är i ett storgroll med gamle Ollonberg,,,,,,,

    SvaraRadera
  3. Ack ja, så sant som det är sagt. Jag har tagit upp i mitt testamente att detta groll skall vidmakthållas till sjunde generation.
    Med bestämda hälsningar
    Rubina von Oben

    SvaraRadera