Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 15 juni 2011

Morgonbestyr på Hornberga Säteri

Goodmorning all of you!

Sovit som en medvetslös hela natten efter gårdagens helt galna dag.
Nu har jag promenerat en timme bland hästhagar och skogsstigar, och fått i mig nyttig luft och härlig lantdoft!
Lilla Roxy (vårt föl som föddes för snart en månad sedan) skuttade runt i hagen med sin mor, Lady gaga när jag gick förbi. Ni kan inte ana så gudomligt söt hon är. Livet på landet är skönt, om än i mindre portioner.
Nu ska jag duscha , och iväg till min terapeut, den vanliga timmen i veckan!!!
OOOOOOOOOOppps!  Trädgårdsmästaren! Var håller du hus? Även om detta är på baksidan så vill jag att det ska snyggas till NU!

1 kommentar:

  1. Gudars Skymning!!!! Vad i hela fridens namn är det mitt norr öga skådar? Du menar väl inte på fullaste allvar att detta förekommer på dina ägor? Om än så på baksidan. Se nu för allt smör i Småland till att den gode trädgårdsmästaren får en riktig avhyvling. Använd gärna ridspöet då du talar i klartext. Jag tror för min del att sagde man ligger framstupa i landen och rentav sniffar piondofter. Och se nu vad detta har fått till följd. Ack, ack, ack.
    Jag hör att fölet nu redan blivit stort. Då är det väl på tiden att Lady Gaga får göra ett litet besök hemma i mitt stall. Jag har helt nyligen anställt en gammal överste. Han påtalade just i dag att en av våra hingstar, Bertram, börjar bli lite väl otålig, om man uttrycker sig så. Därför undrar jag om inte Ladyn kan tänka sig att umgås med Bertram en timme eller två. Det är dessutom hög tid för henne att åter igen bli dräktig. Ser fram emot ett possitivt svar per omgående.
    MVH
    von Oben

    SvaraRadera