Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 27 juni 2011

Det känns som om jag har vunnit högsta vinsten

Inte en blund har jag sovit inatt. Kan bara tänka på min förestående turné med min nya bok, så ny att namnet på den inte tillkännages för i morgonbitti i Dagens eko kl 07.00 P1.

Här har ni en bild på hur glad jag blev då detta meddelande kom till mig på midsommar dagen. En bil körde fram och ut sträcktes denna lilla lapp från min förläggare där det stod ett kodmeddelande, och jag tolkade det direkt!
MIN BOK BLIR UTGIVEN STOD DET PÅ LAPPEN!

Det är den 18:de  romanen som jag skrivit under , ja vad är det, kanske 10år?

Jag vill gärna visa er min lilla skrivrå där mina alster blivit till. Som ni ser är jag inspirerad av Shakespear förstås, men också av lille sonen som givit ut en Engelsk bok, som ja, den är lite svårförståelig men ack så omtyckt i de högre intellektuella kretsarna.
Han kallar den "Vision without execution is a daydream and actions without vision is a nightmare" Jag rekommendrear i min glädje idag, även lille sonens bok.

Ni ser mina tidigare utgivningar stå uppradade i fönstret, inte för att jag vill skryta på något sätt, vare sig om mig själv eller lilleC-J, men vi  är Steirnspetzar uti finger spetzarna, och det syns här......
Idag har Julius Jr. jämt göra att svara i telefoner, och vakta petit moi från all medial uppmärksamhet, så jag har inte ens vågat att ta mitt morgondopp i Mälaren ännu då det klänger papparazzis i varenda buske här på Hornberga. Om jag skulle sätta på mig min svarta slokhatt kanske och så snabbt springa ner till vattnet??? Jag tror jag gör det. Vi hörs! Kran från oss på Hornberga

4 kommentarer:

  1. Ack sicken en bibba du hunnit med att få ut, redan under ditt så unga liv. Jag är så stolt över att ha äran att få känna dig. Så infernarligt klurigt av förläggaren att testa ditt smartare jag. Jag kan tänka mig att det inte tog många sekunder för dig att förstå innebörden i det kodade meddelandet. Jag tror att de ville testa om det är så att SÄPOsonen brås på dig, vad gäller slutledningsförmåga. Och svaret blev naturligtvis ett rungande jaaaa!
    Carl-Jans lite mer Engelska bok, har jag redan läst ett par gånger. Och visst är det på det viset att han vädjar till de lite mer högkulturella personerna. Det är mycket beroende på detta, som den givit mig så mycket. Du gör helt rätt i att samtidigt passa på att puffa för även den litteraturen.

    För min del känns det helt korrekt att bära svart slokhatt. I synnerhet som du nu med den äran, kan kalla dig författare. Akta den bara nogsamt för den så förädiska vätan.
    Kanske du ändå skall tassa ut i dina marker och ge de asätande papparizina ett strålande lèende, så att de äntligen försvinner. Sedan kan de snabbt ila tillbaka till redaktionen och tota ihop något de för stunden känner för.

    Jag har redan ställt gökuret på klockan 06:45, så att jag är riktigt pigg och nyter då nyheterna sändes.

    Sedan sitter jag här och funderar på stackars Julius så ömtåliga små öronsnäckor. Bara de nu inte kommer till skada efter att detta lyssnade på folk som vill trängas i din omedelbara närhet. Det är en evinnerlig tur att jag icke är sådan.

    Träna nu försiktigt upp din handled, så att du inte får någon skada på den efter alla signeringar. Jag råkade själv ut för detta här förleden.
    Njut nu fullt då folk vill sola sig i din glans.
    Kramisar
    Ribis

    SvaraRadera
  2. Jag har redan lindat handleden, tack för att du nämnde det.
    Du har nog dina gissningar ang. bokens innehåll, vi har ju diskuterat den vid flera tillfällen...
    Ja, jag kanske ska ta av mig hatten och även kläderna och springa naken ner till Mälaren, då får de ju sina bilder en gång för alla, för jag misstänker att det är den de är ute efter..
    Ska bara ringa Ranelid, han har försökt nå mig heeeeela dagen, kan han vara missunnsam tror du?

    SvaraRadera
  3. Den mannen är född missunsam. Jag får ett starkt intryck av att han är i avsaknad av ett eget liv. Därför tar han sig in i andras likt en amöba. Jag undrar om det finns någon form av vaccin mot honom. Kan det vara en slags Ranelidsinfluensa som är på uppgående?

    Klokt av dig att bada hattlöst. Att sedan ta sig ned i vätan UTAN kläder måste bli den ultimata mumman för de små utskickade gossarna som Svensk Gamtidning så stolt försörjer.

    Det var väl trevligt att jag gissade rätt här för mig själv angående romanens innehåll, samtidigt som jag ber till allt heligt att jag inte finns med på någon sida. Hur i hela fridens namn skulle jag i så fall kunna förklara eventuella misstag jag möjligen kan ha gjort? Men så rättskaffens som jag lever, är jag icke det minsta orolig.
    Kramisar
    Din egen Rubina

    SvaraRadera
  4. PS
    Har nu kollat i Fass om vad som sägs där om man misstänker att man lider av Ranelids syndrom. Och jag måste säga att jag hade redan mycket av det klart för mig. Läser nu innantill: Så har man ingen som helst kontroll över det aldrig sinande ordflödet. Bessewisser attityden är starkt utvecklad. Det sker icke fasvis, utan den bara finns där. Behovet av att ständigt ligga under UVstrålar är stort. Att inte kunna inse att det räcker med att slicka sig om läpparna högst 3 gånger per minut. Att fortfarande tro att man är bäst i bland annat fotboll, trost att man sparkade på den som ett vanligt barn. Då man inte inser att det ser bilhandlarmässigt ut, då skjortan är för mycket uppknäppt. SAMT att det var drygt tjugo år sedan det var "snyggt" att ha uppkavlade kavajärmar. Dessa varningens ord stod som underrubrik. Resten varken orkade eller brydde jag mig nämnvärt om att studera närmare.
    DS
    Rubina (som gillar fakta)

    SvaraRadera