Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 20 juni 2011

Ryska landsbygden och en vissen midsommarstång

Darlingar runtom i världen! Här kommer HS med news från Ryska landsbygden.
Först vill jag bara säga. Fråga INTE efter hur Midsommarstången såg ut när den anlände. Mitt mentala jag vill inte tala om detta, men om jag säger ordet VISSEN så förstår ni säkert???
 Men Dimitri bad personalen lägga hela stången i vatten, ja ja , not my problems.
Carl-Jan och jag har varit ute hela em på landsbygden och tittat på möjliga och omöjliga ställen där vi kan bedriva en del av vår verksamhet.
Vår Chaufför Juri var så vänlig och bjöd på gurka med honung och smetana vid varje stopp. Tillsammans med en dl. Vodka, så nu är vi rejält trötta både Carl-Jan och petit moi.
M itt drömhus som jag la ett skambud på idag! Platsen är väl utvald för verksamheten!
Vi tittade också på  hus där vi kan ha personalen boende under säsongen. Enkelt men helt ok enlig Carl-Jan och mig.
Efter en stund vila skall vi ikväll äta på "Ivan den förskräckliges krog "som ligger på Röda torget, och tillsammans med Vladimir Anatonov, ja, det är sant. Iikväll skrivs historia, förhoppningsvis och  rapport kommer imorgon. Nastarovja från HS.

3 kommentarer:

  1. Oj, vilka härligt ljuvliga miljöer du befinner dig i. Sådant ser man inte var dag. Och vilket ståtligt "litet ställe" du införskaffat. DÄR kommer nånga avundsjuka näsor att läggas i blöt.

    Jasså, ni skall dinera tilsammans med inte mindre än självaste Vladimir Anatonov. DET blir mycket svårt att bräcka, om man nu känner för det. Personalbostäderna ser också alldeles utmärkta ut. Blir det fråga om 4:våningarssängar, eller kommer de att sova i skift? Jag är ingalunda nyfiken, bara väldigt intresserad. Jag har själv lite tankar om att placera mina anställda på ett ganska anständigt sätt. Nu, då jag ser att ni löst detta så magnifikt, är det inte utan att jag börjar att tänka om.

    Är din lilla redan så fasta mage en aning stinn av all denna gurka med honung och dessutom smetana? Troligen är det både sunt och nyttigt. I synnerhet tillsammans med den avsevärda kvantiteten vodka. Jag har hört något om att det kan användas i samband med tarmskjöljning.

    Som du säkerligen redan noterat har jag, och kommer fortsättningsvis avstå från att kommentera den döda midsommarstången. Jag tror att det är egalt för dem i alla fall, då jag antar att det skulle bli en smula svårt för dem att korrekt kunna uttala "små GRODORNA??!!

    Ha de nu så fantastiskt där på den anrika krogen "Ivan den förskräcklige". Jag är helt övertygad om att Vladimir kommer att starkt charmas av dig.
    Nastrovja på dig själv Honorine
    Rubina v Oben

    SvaraRadera
  2. Bästa Honorine. Här sitter jag och begapar mig i din så högst charmerande chaufför i godan ro. Och vad tror du då händer? Jo, Calle, som fortfarande inte fått ändan ur... kommer instörtande med andan i halsen och med den där så underligt stirrande blicken. Naturligtvis blev jag en aning chaufferad. Då han äntligen fick mål i munnen, visade det sig att fått syn på Picassos okända målningar. Han blev nästan som nyfrälst. Anyway. He REAAAAAAALY WONT THEM!!! Alla tre, men han liksom jag är mest fäst vid nummer 3. Själen i den är helt enkelt outgrundlig. Så följdakligen har jag fått den impertinenta frågan att se till att den inom det snaraste hängs upp ovanför hans säng där hemma på Ekerö. Så, vad i hela fridens namn gör man? Jo, naturligtvis tog jag omedelbart kontakt med Paloma, som givit mer eller mindre ett halvt löfte, då hon fick höra vem det var som ville köpa den.
    Jag ville bara att du skulle veta det, om det skulle vara så att du själv är intresserad av att införskaffa den. På något märkligt vis så är han van vid att alltid få komma först till kvarnen.
    Med en Samarinbubblande mage, hälsar dig
    Ruban

    SvaraRadera
  3. Låt Calle köpa den! Jag har sett den nu, och det räcker för mig, jag är ju så flyktig som du vet kära Ruban, så just för ögonblicket är det den ryska Nationalkomunistiska epoken som gör mig yr av lycka. Lenin dansades på Trojka, samt Stalins bubblande glas, jag är helt begapad i detta.
    Mot morgonrusningen på väg till GUM för att se hur kreti och pleti har det så här i Vodkans och gurkornas stad.
    Kram från petit moi!

    SvaraRadera